היום ב:00 10 היה מופע

היום ב:00 10 היה מופע

אירובאטי בשדה עקבה, ארבעה אדומים, תרגילים ברבעיה ,בודד ,שלישיה תיזמון מצויןוהרבה עשן.היה שווה לעצור על כביש הערבה ולראות.אים יש למישהו מושג לכבוד מה,המי כנראה עבדאללה.
 
לכבוד מות ערפת../images/Emo13.gif

אני מניח שמדובר ברבעית האקסטרות של ח"א הירדני, עשוי להיות סתם אימון. בניגוד לח"א הישראלי, דרך אגב, שמרוב חוכמה וכסף יש לו רק סנונית, הצבא הירדני באמת מחזיק רביעיה אוירובטית - שטסה במטוס מתאים. לידיעתכם, ה"צוות האוירובטי" של ח"א הישראלי אינו קיים למעשה - אין צוות, אין מפקד, אין מורשת, אין תרגול מוגדר ... כל פעם שמישהו מחליט לעשות מופע מוקם צוות עד-הוק ע"י מנהל בית הספר לטיסה. מתאמן קצת וזהו.
 
הבחור? מה קרה לך

הלו, הקשיש בן 75. בחור בטח לא הייתי מצפה שתקראי לחולרה. כנראה מוות קליני אבל עדין לא יודעים מה זה ... לא סרטן, לא התקף לב, ... מה זה יכול להיות? איידס?! מה זה קשור לתעופה? בטח קשור...הוטס במסוק לירדן, במטוס לצרפת, ... אה שכחתי שכאן לא מוחקים הודעה רק בגלל אי שייכות... ברוך שפטרנו. אם לא הלילה אז עד יום ראשון.
 
זה לא היה אמור להישמע כאילו אני

מסמפטת אותו משהו. ככה יצא. חולירה זה נכון
 

MaceWindu

New member
אותי לימדו בערבית משפט חכם...

כל כאלב ביג'י יומו הכוונה, כל כלב יבוא יומו.. גם אם הוא לא ימות עד יום ראשון.. זה יגיע..
 

אמיר72

New member
מורשת דווקא יש

אגב, לא יודע אם שמעת על זה, אבל התרגול האווירובטי הראשון בחה"א הסתיים באסון - ב-1954 הופיעה שלישיית מוסטנגים לפני קהל תלמידים ברמת דוד. שניים מהמטוסים התנגשו, וטייסיהם נהרגו. ועצוב שאין צוות אוירובטי, אבל כאשר אין כסף לשעות טיסה, ומסדרי כנפיים יש רק פעמיים בשנה (פלוס יום עצמאות), כנראה שיותר טוב מזה לא יהיה. אה, ואל תגיד שיש בזבוז ולכן אין כסף - מסכים מראש, אבל כרגע לא יהיה שום תקציב לזה.
 
מורשת

הכוונה שלי לא היתה לגבי העקרון של "עושים את זה המון שנים". זה נכון. מורשת זה משהו שעובר מדור לדור ... ובהחלט יש מורשת קרב בצהל, וגם מורשת קרבות אויר. אבל כאשר מקימים צוותים רק עד-הוק, לא יכולה להיות מורשת - איזה מידע ממשי שעובר, ניסיון מצטבר, טיסה של בעלי ניסיון במפגן עם חסרי נסיון וכו'. תקציב בח"א - זאת רק שאלה של רצון טוב. אין, כנראה כי ח"א נחשב הכי טוב בעולם גם בלי להראות את זה לאף אחד (ואני מתכוון למשהו שכולם רואים). חבל. בסה"כ הרי 50 שעות על אקסטרא 300 זה כמו שעה אחת על F16 ...או יותר. ולפחות טייס F16 אחד שאני מכיר וטס בשניהם חושב שזאת יכלה להיות השקעה טובה. חוסר כסף ובזבוז דווקא לא קשורים אחד לשני
הרבה פעמים זה להיפך.
 

אמיר72

New member
גם כן מורשת ...

במדינה שלא מוצאים כמה גרושים לשמר את ספרייתו של ראש הממשלה הראשון (שתרם אותה בצוואתו למדינה !), איפה ימצאו כסף לצוות אוירובטי ? אין מה לעשות, הצוות האוירובטי של ח"א הוא רק נע"ת (נוסף על תפקידו, כמו שאומרים בח"א). בניגוד למשל לת'נדרבירדס, ששמם הרשמי הוא USAF demonstration team, פה זה חלקיק משרה ליד הדרכה בביס"ט וטיסה מבצעית בטייסת. שמה, עולם אחר ... שנה של הופעה בצוות, נטו טיסה אוירובטית, אין מה להשוות. התקציב - אני לא כ"כ מסכים אתך לגבי "רצון טוב" - תקציב הבטחון (בצדק רב) מקוצץ, טייסים ותיקים מקורקעים בשל מחסור בכסף לשעות טיסה, אף אחד לא יקבל בהבנה צוות שעושה רעש ומשאיר אויר מלוכלך באופן קבוע
חוץ מזה, מה תעשה אתו כל השנה ? פה לא ארה"ב, שהצוות מטייל בכל רחבי המדינה חצי שנה. פה אחרי שלוש שעות כיסית את מטולה-אילת.
 
זה כבר תאורטי

תשמע, 3 אקסטרות יעלו מיליון דולר. זה יריקה קטנה בבאר של תקציב הבטחון. שעות הטיסה עליו יעלו פחות מהסנונית ובטח פחות מהפוגות, ויהיו שוות לפחות את אותו הערך. לא חייבים להופיע כל שבוע, מספיק פעם בחודש, ואת זה יש מי ש"יקח" בישראל :באר-שבע, אילת, חיפה, ר"פ, ירושלים (מעלה אדומים), הטיסנים, אוירועיט, יום ירושלים, יום ח"א, מסדר כנפים ... רק לפני חודשיים יצאו שני מטוסי F16 של ח"א לאירופה ל"הצגה". אתה חושב שזה נתן הרבה כבוד? אחד הטייסים גמר בכלא! אתה יודע כמה זה עלה? ולמה, אם היה צוות הוא לא היה נוסע? לא היה באמת מרשים? אין לי ספק שצוות ישראלי עם הטייסים הכי מוכשרים שלנו יהיה יותר טוב מהירדני. את יתר הזמן אפשר בדיוק להעביר במורשת - הטייסים יכולים "לחנך" את כל יוצאי ח"א מהי אוירובטיקה, במה זה שונה מטיסת קרב, כו'. יעשה רק טוב. מלכלך את האויר? עכשיו אתה לכלכת. העשן נוצר משמן פארפין, שנשרף לחלוטין מבלי להשאיר שום לכלוך (CO2 אינו לכלוך כמובן) כמו שאמרתי, עם הירדים יכולים ...אבל בסופו של יום, זאת שאלה של רצון טוב בלבד. שום דבר אחר.
 

יפתח 15

New member
מלבד העובדה שהדבר יצור

קירבה וסימפטיה של הנוער וגם של המבוגרים לעניין התעופה ולחיל האוויר. לא יכול שלא להסכים עם מיקי, עם מדיניות הבזבוז של חיל האוויר, 30 שעות בשבוע של 5 אקסטרות זה ממש לא הרבה.
 

YHS

New member
יפתח?

גם אתה מומחה לתקציב ח"א? אל תיסחף גם אתה...
 
לכלוך פנימי של ח"א

בתמצית למיטב ידיעתי, הוא עשה בז בגובה יותר נמוך ממה שהורה לו מפקד לא ישיר (הבז היה לגיטימי, הויכוח על הגובה!) ואחרי התערבות של כל מיני מפקדים בכדי להוכיח כמה בח"א עובדים לפי נהלים, שלחו אותו לכלא...
 
הצוות האוירובטי של ח"א

אני מבין קטן מאוד בעניין אבל קראתי לא פעם על טיסים שמעידים על עצמם כי בין השאר היו חברים בצוות האוירובטי של ח"א. אתה אומר שאין דבר כזה? תודה גידי
 
הם אומרים

אני לא מח"א וכל מה שאני אומר - זה מאנשים שאיתם דיברתי, יוצאי ח"א ואנשים שמעידים על עצמם כמו שאמרת שהיו בצוות. צוות היה, אבל אם אתה חוקר לעומק אתה מגלה שבדר"כ זה היה מפקד בית הספר לטיסה ושלושה מדריכים בכירים שהוא בחר, והם התאמנו קצת (לא יודע כמה) לפני המופע, ואחר כך הלכו כל אחד לדרכו. קרי צוות עד-הוק. זה לא מוריד ומעלה מהיכולת האישית של כל טייס בודד. חלקם שטסו איתי הם ברמה גבוהה מאד. אבל זה בהחלט לא משאיר מקום למורשת, ולדעתי חבל. לפחות טייס אחד מאד מוכשר וידוע שהיה בצוות כזה, סיפר לי שהטיסה במטוסים אוירובטיים "אמיתיים" (בחו"ל) היתה חוויה מאד שונה ומאד מיוחדת עבורו, משהו שבח"א אין עליו בכלל מושג - מין "עולם נסתר". ושוב, למיטב הבנתי, התופעה הזאת חוזרת כל פעם מחדש בח"א. לטעמי, לפחות את הידע התאורטי על הנושא היה צריך ואפשר לשמר מדור לדור, שלא לדבר על כך שגם אם "לומשווק" לא עוזר לך בקרב אויר, עדין ההגיון הבריא אומר שטייסים בח"א צריכים להכיר את המושג, אולי אפילו לחוות אותו. בסה"כ, הם לומדים עוד הרבה מאד דברים שלא שימושיים בקרב אויר, במסגרת החינוך הכללי שלהם כטייסים.
 
תודה ו... עוד שאלה ברשותך

הזכרת לי מדוע אני כבר לא קורא את ביטאון החיל יותר, תחושה קשה מאוד שהשיווק שם, חשוב יותר מהדיוק (בפרטים) אם להתנסח בעדינות. שאלה נוספת שאינה קשורה לזה בכלל (אנשים נחמדים לא מתים, הם רק מתחלפים
) דיברת אז על התחממות הברקסים. אני לא טיס ולא כל כך מבין את העניין. למה הם מתחממים? מה בדיוק ההשפעה עליהם כשזה קורה (עוצרים פחות/ יותר)? זה אותם הברקסים שיש בכל המטוסים (ססנות/ זלין/ ...)? אני יודע שלפני מליון שנה היתה בעיה כזו במכוניות ובעיקר במשאיות/ אוטובוסים, אבל היום הטכנולוגיה כזו שניתן ליצר פטנטים למניעת העניין וזה שייך לעבר הרחוק, למה במטוסים זה עדיין בעיה? תודה רבה - גדעון
 
למעלה