פטנטים? נדמה לך
אני אקח את הרכב שלך (או של חבר/אבא ...) ואני מבטיח לך שתוך 5 דקות אני "מרתיח" את הברקסים. כל מה שצריך זאת נהיגה אגרסיבית (קרי, מהירות 120, ברקס פול כח, תאוצה חזרה, עוד ברקס ...) אפילו ברכבי מירוץ עם ברקסים ממש ממש ממש טובים/יקרים/מיוחדים, מורגשת מאד הקטנת יעילות העצירה עקב עליית הטמפרטורה. כפי שחשבת, ברקס חם עוצר פחות טוב ...למה? ענין של כמיה/פיזיקה. הטכנולוגיה של ברקסים בכל המטוסים הקלים מאד דומה לרכבים. הברקס במטוסים מאד קטן יחסית, כי הוא לא נועד לעצור יותר מפעם אחת במשך זמן רב יחסית, וכמובן, הקטנת המשקל מאד חשובה במטוס. כך שבמטוסים זה הרבה יותר חמור/קריטי ברכב. דרך אגב, גם 747 בעצירת חירום שורף ברקסים (וצמיגים!)
אני אקח את הרכב שלך (או של חבר/אבא ...) ואני מבטיח לך שתוך 5 דקות אני "מרתיח" את הברקסים. כל מה שצריך זאת נהיגה אגרסיבית (קרי, מהירות 120, ברקס פול כח, תאוצה חזרה, עוד ברקס ...) אפילו ברכבי מירוץ עם ברקסים ממש ממש ממש טובים/יקרים/מיוחדים, מורגשת מאד הקטנת יעילות העצירה עקב עליית הטמפרטורה. כפי שחשבת, ברקס חם עוצר פחות טוב ...למה? ענין של כמיה/פיזיקה. הטכנולוגיה של ברקסים בכל המטוסים הקלים מאד דומה לרכבים. הברקס במטוסים מאד קטן יחסית, כי הוא לא נועד לעצור יותר מפעם אחת במשך זמן רב יחסית, וכמובן, הקטנת המשקל מאד חשובה במטוס. כך שבמטוסים זה הרבה יותר חמור/קריטי ברכב. דרך אגב, גם 747 בעצירת חירום שורף ברקסים (וצמיגים!)