היום הגיע מסוק ענק...

ronga

New member
היום הגיע מסוק ענק...

הבל ניראה צוציק לידו

 

ronga

New member
שמו בישראל מוסקיטו, והטייס

גם כן מיקירי הפורום
GidiRGov, ששמחתי לפגוש

יהיו עוד תמונות
תהנו
רון

 

GidiRgov

New member
תמונות מדהימות!

המון תודה למגיבים


ככה זה נראה מהצד השני -

 

שי גנדל

New member
תתחדש

אפשר קצת פרטים על הפרוייקט?
כמה זמן ארכה הבנייה, למה דווקא הדגם הזה וכו'. תודה
 
ה-BELL נראה צוציק?

ה-CHINOOK ילד על-ידו...לשניהם "כח" בזנב, חוץ מלמוסקיטו...(לא לקפוץ בבקשה)
פרה-פרזה בנושא: הרצל וביאליק, לשניהם זקן חוץ מלביאליק.
 

GidiRgov

New member
קצת פרטים על הפרוייקט

Mosquito XE3
קיט של חברת Innovator Technologies Inc
לאנשים עם יכולת טכנית גבוהה, הרבה סבלנות ואמונה בצדקת הדרך...
הגיע לארץ בפברואר 2013.
ליצרן שלל דגמים חד מושביים המבוססים על אותם מכלולי הנעה. הבסיסי ביותר פתוח (ללא תא טייס) ומספר דגמים נוספים המבוססים על אותה שלדה (סגורה) עליה ניתן להרכיב מספר סוגי מנועים (כולל מנוע סילון). בנוסף עובדים כרגע על דגם דו-מושבי שנראה יפיוף אמיתי בתמונות ראשונות שפורסמו (אבל עדיין לא מוצע למכירה).

ה-XE3 מצוייד במנוע MZ-301. מנוע 2 פעימות עם 3 בוכנות.
לדגם אין ווסת סל"ד (RPM governor) וכל ניהול סל"ד המנוע מבוצע על ידי הטייס (בדומה למצערת באופנוע).

זה מסוק זעיר שמתאים (בקושי...
) לטייס אחד.
משקל נוצה - 168 ק"ג למסוק ריק, 326 ק"ג מקסימום להמראה.
 
רציתי לראות איך נראה

המחוון, רוטור/מנוע. האם הוא אלקטרוני או דיגיטלי?
פרט לכך, צפיתי במספר וידאו קליפס נראה שיש למסוק ביצועים טובים. (מחובר לטייס טוב...) מעגל אינדיני,QUICK STOPS, וכו'. מה שלא ראיתי באף אחד מהם זה אוטו-רוטישן מבוצע מגובה סביר, נניח מ-1000 רגל. כמה אינרציה יש לרוטור? מהו שיעור ההנמכה/ מהירות?, האם ביצעת תרגול חירום רוטור זנב? מהי המהירת המוצעת ומהי האמיתית? האם ניתן לרסן סיבסוב?
אני יודע שיש את כל זה באינטרנט אבל גם יודע איך היצרן כותב מפרטים.
וכמו שכבר ציינתי, "וכל המוסיף, לא גורע..."
תודה, עירא.
 
אלקטרוני או דיגיטלי?

אולי רצית לומר אנלווגי או דיגיטלי, כי כל אחד מהם יכול להיות אלקטרוני.
 

GidiRgov

New member
נראה טוב!

כיוון שמדובר בכלי נסיוני שאתה בונה לעצמך, אתה יכול להרכיב בו כל שעון שאתה רוצה (דיגיטלי או אנלוגי). אנחנו הרכבנו זוג טכומטרים דיגיטלי אבל בוחרים לטוס במוד המדמה טכומטר אנלוגי. כוחו של הרגל...
הסתכלתי בתמונה שצירפתי - ניתן לראות את המחוון (העליון מתחת למצפן) ואת זוג המחטים נוגעות אחת בשנייה בקצה העליון של התחום המומלץ לטיסה.

מה "סביר" באוטורוטציה מ-1000 רגל? קצב הנפילה באוטורוטציה קבוע (כ- 1250 רגל לדקה) ואתה יכול ליפול בצורה זו מאיזה גובה שאתה רוצה. גרף המוות שלו (בריחוף) נגמר ב- 250 רגל ואני לא בטוח שיש מה לחפש הרבה יותר גבוה מזה. השאלה המעניינת (לטעמי) היא מה קורה בסוף אותה נפילה...

המסוק מגיב מאוד יפה לדוושות ואוהב לסבסב לפי דרישה. קל מאוד לעצור סיבסוב מהיר לשמאל. אני לא בודק את גבול היכולת לרסן סיבסוב לימין...
 
והכי חשוב

המסוק מוגדר כאז"מ !! כן כן והטייס הצטרף לאגודה לתעופה ספורטיבית.
 

GidiRgov

New member
זה כמעט נכון

על פי פרסומים (אני לא מכיר את החוק האמריקאי) יש דגמים של המוסקיטו שניתן להטיס בארה"ב גם ללא רשיון טיס. אלו הם ה: Mosquito Air וה- Mosquito XEL. הדגם שלנו דוקא מחייב רשיון טיס אמריקאי.
 
למעלה