היום טקס להענקת הפרס אל תשכחו

איך אתה יכול לאפוקיה

בלי להזכיר אותו כלל?
ולגופו של עניין, אם אתה מודה שהחילונים הם כתינוק שנשבה, אזי חל עליהם דין של תינוק שנשבה, שהוא עדיין יהודי.
אחרת לא לאפוקי את החזו"א אתה אומר, אלא לאפוקי את הרמב"ם...
 
אולי משום כך

באה האמירה ריקנים שבהם מלאי מצוות כרימון.

לגבי התינוק שנשבה שאינך סופר אותו כיהודי, מה יקרה אם הוא יתחיל לשמור מצוות, אתה תכיר בו כיהודי?
או שמא צריך לגייר אותו?
 

פיקסעלע

New member
גיור זה טקס משפטי

שהופך אדם מחייב בשבע מצוות לחייב בתרי"ג מצוות. כמובן שאדם לא יכול להתחמק מחיוביו ולכן במקרה זה הטקס המשפטי מיותר.
בלי קשר יש הלכה שכל אדם המקיים מצוות בתוך ישראל הוא יהודי שכן הוא נימול ובוודאי היה במקווה לקריו / נידתה ולכן הטקס מיותר.
לגבי המתנגדים שלא הולכים למקווה זה בהחלט בעיה. צריך לבדוק כל אחד.
 
אם כך לא צריכה להיות לך בעיה עם דברי החזו"א

שדבריו מבוססים על דברי הרמב"ם, ודן את בני החילונים לכף זכות כשבסוף אומר: "ועלינו להחזירם בעבותות אהבה ולהעמידם בקרן אורה במה שידינו מגעת״
ואכן חזונו של החזון איש מתקיים יום יום כשרואים כיצד אנשים חוזרים בתשובה, אם לא הם אז בניהם ונכדיהם, במקום לדחות אותם בשתי ידיים, ולהפסיד חצי מעם ישראל.
כמובן הרבה בזכות פעילותיהם הברוכות של חב"ד וברסלב ועוד.
 

פיקסעלע

New member
השאלה היא

האם חלות כלפיהם חובות שחלים רק כלפי יהודים כמו לדון לכף זכות
 
לא הבנתי למה אתה כ"כ מתעקש

למחוק שני שליש מעם ישראל?
יש פה אפילו חשש לפיקוח נפש כי מי יגן על קומץ חרדים שישארו מעם ישראל?...
אפשר לא לשתף אותם בערוב ובעוד כמה דברים, אך אין זה אומר למחוק אותם או לא לספור אותם כבני ישראל.
איפה אתה רואה זאת בדברי הרמב"ם? ובפרט אחרי שגילה דעתו כשאמר שמי שנולד להורים תועים הוא כתינוק שנשבה.
או כמו שהגמרא אמרה בעניין הרבית שמא יהיה לו זרע טוב.
שבת שלום.
 
למעלה