oshri1987sg
Active member
לפני 22 שנה ביום שני 11.3.2002 נפתח פורום "תחבורה ציבורית" בתפוז,שהיה פורום 394 במערכת הפורומים הישנה של תפוז .
מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.לפני 22 שנה ביום שני 11.3.2002 נפתח פורום "תחבורה ציבורית" בתפוז,שהיה פורום 394 במערכת הפורומים הישנה של תפוז .
מ 18.5 שנות שרשורי ההכוונה של הפורום איזה קוים לדעתך לא היה צריך לסגור ואיזה קוים חדשים לדעתך צריך לפתוח ?מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.
הצטרפתי לפורום מאוחר מדי (ב-2015. אם הייתי מגלה אותו ב-2009 כשהתחלתי להתעניין בתחצ הייתי יודע אז יותר) הוא שרד כפורום פעיל גם שפורומים אחרים החלו לדעוך, אבל הקורונה והפורמט החדש די הרגו אותו. בעבר דף בפורום תיעד פעילות של יומיים וחצי. היום זה שבועיים, עם הרבה פחות משתמשים פעילים. אבל השינוי הכי גדול זה בשרשורי ההכוונה. פעם היה לך ממוצע של בין 10-20 שאלות ביום. היום זה ירד לשאלה של פעם בחודש. מי שמשתמש בתחצ ועם גישה גבוהה לאינטרנט כבר מנווט באפליקציות.
רוב הקווים שסגרו הם כאלה שרק הכבידו על השרשור (מהסגנון "רק אל תעלה עליו") או שכיום יש לו תחליפים (כמו 104 ו-16 שהחליפו את 35 ז"ל לתל השומר). דווקא מאז נפתחו הרבה קווים שהיו חוסכים מגילות שנכתבו פה. קו 205 של מטרופולין הוא הבולט.מ 18.5 שנות שרשורי ההכוונה של הפורום איזה קוים לדעתך לא היה צריך לסגור ואיזה קוים חדשים לדעתך צריך לפתוח ?
האפליקציות במיוחד אוטובוס קרוב נותנות ניווט טוב אך לא תמיד כדאי לסמוך על ניווט זה שכן במצבים של החלפת קווים האפליקציות מראות את התחנה הראשונה ולא את התחנה הכדאית יותר מבין התחנות שבהן אפשר להחליף ואפילו עלולות להראות החלפה לקו לא תדיר בתחנה הראשונה למרות שיכולה להיות בתחנה או שתיים אחרי עם קו תדיר שמגיע לאותו יעד. ובנוסף מוביט לא מבחינה בין תחנות איסוף והורדה.מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.
הצטרפתי לפורום מאוחר מדי (ב-2015. אם הייתי מגלה אותו ב-2009 כשהתחלתי להתעניין בתחצ הייתי יודע אז יותר) הוא שרד כפורום פעיל גם שפורומים אחרים החלו לדעוך, אבל הקורונה והפורמט החדש די הרגו אותו. בעבר דף בפורום תיעד פעילות של יומיים וחצי. היום זה שבועיים, עם הרבה פחות משתמשים פעילים. אבל השינוי הכי גדול זה בשרשורי ההכוונה. פעם היה לך ממוצע של בין 10-20 שאלות ביום. היום זה ירד לשאלה של פעם בחודש. מי שמשתמש בתחצ ועם גישה גבוהה לאינטרנט כבר מנווט באפליקציות.
רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.האפליקציות במיוחד אוטובוס קרוב נותנות ניווט טוב אך לא תמיד כדאי לסמוך על ניווט זה שכן במצבים של החלפת קווים האפליקציות מראות את התחנה הראשונה ולא את התחנה הכדאית יותר מבין התחנות שבהן אפשר להחליף ואפילו עלולות להראות החלפה לקו לא תדיר בתחנה הראשונה למרות שיכולה להיות בתחנה או שתיים אחרי עם קו תדיר שמגיע לאותו יעד. ובנוסף מוביט לא מבחינה בין תחנות איסוף והורדה.
הכוונה ברמה הגבוהה ביותר זה עדיין שרשורי ההכוונה פה בפורום למרות שיש בקושי שאלה בחודש.
רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.
גם בפורום, היו אומרים לאנשים, תחליף קווים תוך כדי חציה של כבישים רחבים. או ממליצים על מרחקי הליכה לא הגיוניים. למשל היו ממליצים פה הרבה ללכת מרכבת ההגנה לצומת בגין הרכבת ברגל. שזה ממש לא מרחק הליכה סביר. בתוואי שמאוד לא נעים בו ללכת.מוביט נותן מסלולים הזויים על בסיס נסיעות נדירות שאם הן מתפספסות - הנסיעה מתארכת באופן משמעותי. מארחיי ברענננה די התייאשו ממנה בגלל המקומות ההזויים שהאפליקציה שולחת אותם להחליף אוטובוסים - צמתים בכביש החוף, מקומות על כביש 4 וכו'. פעם הם היו צריכים לגבעתיים והמסלול היה הזוי מספיק שיבקשו ממני עצה (הם לא יודעים שאני מעורב בפורום תח"צ אבל הם יודעים שאני עוקב אחרי הפרוייקטים המסילתיים הגדולים בארץ). במקום האקזוטיקה של מוביט מצאתי להם קווים עירוניים ישירים (5x ו 6x למיטב זכרוני) לגבעתיים מעל פרשת דרכים, לשם יש או רכבת או קווי רעננה - נמיר.
ה"מוביטיזציה" של מערכת התח"צ היא אחת הסיבות שבגללן שכרתי רכב ופיצלתי את שהותי בין המרינה בהרצליה לרוטשילד בביקור שעבר. בנוסף לגילה ולנהיגה בכבישים הוותיקים של ירושלים - אחד היעדים שהרחיב את המקטע המוטורי בביקור היה הספא בגעש. בדקתי מה המצב התחבורתי לשם - קווי 6xx על כביש 2 לתחנה בצומת / מחלף במרחק של כחצי קילומטר מהיעד. אם הייתי בא מרוטשילד להרצליה ברכבת והיינו נפגשים שם כנקודת ביניים - היינו צריכים ללכת מעל 500 מטר (למיטב זכרוני 700) מתחנת הרכבת שלכודה בכביש 20 לתחנה בינעירונית על כביש 2. חשבנו גם אם כדאי להפגש בהרצליה ולקחת מונית (ואז להתקע עם הזמנת מונית לגעש) והחלטנו שעדיף שאאריך את שכירת הרכב ביום-יומיים כדי שנוכל פשוט לנסוע מרעננה וחזרה בלי להמתין ובלי נהג מונית שיכנס לנו לנשמה.
אני משתדל לתכנן נסיעה מראש בbus.gov.il אם המסלול לא מוכר או שיש מעט נסיעות בדרך. בתוך עירי נוסע על פי ההכרות והתמצאות במרחב, מסתכל על מסלולים בתחנות בשביל להכיר קווים חדשים או מסלולים.רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.
חבל שתפוז לא שמרה על הקיים ולא עברה למערכת מבוססת שרשורים כמו vbulletin למשללפני 22 שנה ביום שני 11.3.2002 נפתח פורום "תחבורה ציבורית" בתפוז,שהיה פורום 394 במערכת הפורומים הישנה של תפוז .
אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
היו משתמשים רבים וטובים כאן בפורום בחלוף השנים.אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
איבגי אפשטייןאני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
אני לא תומך באותם ארגוניםהאמת שהיה הגיוני אם הפורום הזה היה מוקם מחדש תחת ארגון 15 דקות או כל ארגון אחר שמטרתו לקדם, לדבר ולשנות את המצב הקיים של תחבורה ציבורית בישראל.
לארגון "15 דקות" יש מטרה טובה מאוד סה"כ אך הארגון בפועל בצורה אימפולסיבית עם ידע חסר בתחום וההשפעות של התכנון העירוני והאזורי על שירות תחב"צ שכן יש נטיות לארגון לקבל החלטות שעלולות לפגוע בתושבים בערים אחרות.האמת שהיה הגיוני אם הפורום הזה היה מוקם מחדש תחת ארגון 15 דקות או כל ארגון אחר שמטרתו לקדם, לדבר ולשנות את המצב הקיים של תחבורה ציבורית בישראל.
שני הדברים מסתדרים בכך שזה ארגון שיש לו קשרים עם הדרג המקצועי במשרד התחבורה, ולכן הוא ממקד את הפעילות שלו בדברים שבשליטת דרג מקצועי ברשות כמו מסלולים ותדירויות."תחבורה בדרך שלנו" שנוסדה מתוך הפורום מעולים למעט זה שהארגון כמעט ולא פועל למען הפעלת תחב"צ בשבת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.