היום 11.3.2024 מלאו 22 שנים להקמת פורום תחבורה ציבורית בתפוז

EHP12

Well-known member
לפני 22 שנה ביום שני 11.3.2002 נפתח פורום "תחבורה ציבורית" בתפוז,שהיה פורום 394 במערכת הפורומים הישנה של תפוז .
מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.

הצטרפתי לפורום מאוחר מדי (ב-2015. אם הייתי מגלה אותו ב-2009 כשהתחלתי להתעניין בתחצ הייתי יודע אז יותר) הוא שרד כפורום פעיל גם שפורומים אחרים החלו לדעוך, אבל הקורונה והפורמט החדש די הרגו אותו. בעבר דף בפורום תיעד פעילות של יומיים וחצי. היום זה שבועיים, עם הרבה פחות משתמשים פעילים. אבל השינוי הכי גדול זה בשרשורי ההכוונה. פעם היה לך ממוצע של בין 10-20 שאלות ביום. היום זה ירד לשאלה של פעם בחודש. מי שמשתמש בתחצ ועם גישה גבוהה לאינטרנט כבר מנווט באפליקציות.
 

oshri1987sg

Active member
מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.

הצטרפתי לפורום מאוחר מדי (ב-2015. אם הייתי מגלה אותו ב-2009 כשהתחלתי להתעניין בתחצ הייתי יודע אז יותר) הוא שרד כפורום פעיל גם שפורומים אחרים החלו לדעוך, אבל הקורונה והפורמט החדש די הרגו אותו. בעבר דף בפורום תיעד פעילות של יומיים וחצי. היום זה שבועיים, עם הרבה פחות משתמשים פעילים. אבל השינוי הכי גדול זה בשרשורי ההכוונה. פעם היה לך ממוצע של בין 10-20 שאלות ביום. היום זה ירד לשאלה של פעם בחודש. מי שמשתמש בתחצ ועם גישה גבוהה לאינטרנט כבר מנווט באפליקציות.
מ 18.5 שנות שרשורי ההכוונה של הפורום איזה קוים לדעתך לא היה צריך לסגור ואיזה קוים חדשים לדעתך צריך לפתוח ?
 

EHP12

Well-known member
מ 18.5 שנות שרשורי ההכוונה של הפורום איזה קוים לדעתך לא היה צריך לסגור ואיזה קוים חדשים לדעתך צריך לפתוח ?
רוב הקווים שסגרו הם כאלה שרק הכבידו על השרשור (מהסגנון "רק אל תעלה עליו") או שכיום יש לו תחליפים (כמו 104 ו-16 שהחליפו את 35 ז"ל לתל השומר). דווקא מאז נפתחו הרבה קווים שהיו חוסכים מגילות שנכתבו פה. קו 205 של מטרופולין הוא הבולט.

הקו שהכי צריך ואת זה גם "עמוד השדרה" כתב פה בזמנו זה קו ממסוף התדהר ברעננה למרכזית החדשה בראשון לציון דרך כביש 4. שיסע בתדירות של כל 15/20 דקות מ-05:30-22:00 כולל שישי בלי מוצ"ש. אם כי מאז 264 נפתח פחות צריך את הקצה הדרומי. אבל בעיקר לשרת את מתחם התעסוקה של רעננה והאוניברסיטה הפתוחה לכל גוש דן.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מהשרשורי הכוונה למדתי הרבה לאן אנשים צריכים להגיע ואיזה קישורי תחצ חסרים.

הצטרפתי לפורום מאוחר מדי (ב-2015. אם הייתי מגלה אותו ב-2009 כשהתחלתי להתעניין בתחצ הייתי יודע אז יותר) הוא שרד כפורום פעיל גם שפורומים אחרים החלו לדעוך, אבל הקורונה והפורמט החדש די הרגו אותו. בעבר דף בפורום תיעד פעילות של יומיים וחצי. היום זה שבועיים, עם הרבה פחות משתמשים פעילים. אבל השינוי הכי גדול זה בשרשורי ההכוונה. פעם היה לך ממוצע של בין 10-20 שאלות ביום. היום זה ירד לשאלה של פעם בחודש. מי שמשתמש בתחצ ועם גישה גבוהה לאינטרנט כבר מנווט באפליקציות.
האפליקציות במיוחד אוטובוס קרוב נותנות ניווט טוב אך לא תמיד כדאי לסמוך על ניווט זה שכן במצבים של החלפת קווים האפליקציות מראות את התחנה הראשונה ולא את התחנה הכדאית יותר מבין התחנות שבהן אפשר להחליף ואפילו עלולות להראות החלפה לקו לא תדיר בתחנה הראשונה למרות שיכולה להיות בתחנה או שתיים אחרי עם קו תדיר שמגיע לאותו יעד. ובנוסף מוביט לא מבחינה בין תחנות איסוף והורדה.

הכוונה ברמה הגבוהה ביותר זה עדיין שרשורי ההכוונה פה בפורום למרות שיש בקושי שאלה בחודש.
 

EHP12

Well-known member
האפליקציות במיוחד אוטובוס קרוב נותנות ניווט טוב אך לא תמיד כדאי לסמוך על ניווט זה שכן במצבים של החלפת קווים האפליקציות מראות את התחנה הראשונה ולא את התחנה הכדאית יותר מבין התחנות שבהן אפשר להחליף ואפילו עלולות להראות החלפה לקו לא תדיר בתחנה הראשונה למרות שיכולה להיות בתחנה או שתיים אחרי עם קו תדיר שמגיע לאותו יעד. ובנוסף מוביט לא מבחינה בין תחנות איסוף והורדה.

הכוונה ברמה הגבוהה ביותר זה עדיין שרשורי ההכוונה פה בפורום למרות שיש בקושי שאלה בחודש.
רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.
 

Ccyclist

Well-known member
רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.

מוביט נותן מסלולים הזויים על בסיס נסיעות נדירות שאם הן מתפספסות - הנסיעה מתארכת באופן משמעותי. מארחיי ברענננה די התייאשו ממנה בגלל המקומות ההזויים שהאפליקציה שולחת אותם להחליף אוטובוסים - צמתים בכביש החוף, מקומות על כביש 4 וכו'. פעם הם היו צריכים לגבעתיים והמסלול היה הזוי מספיק שיבקשו ממני עצה (הם לא יודעים שאני מעורב בפורום תח"צ אבל הם יודעים שאני עוקב אחרי הפרוייקטים המסילתיים הגדולים בארץ). במקום האקזוטיקה של מוביט מצאתי להם קווים עירוניים ישירים (5x ו 6x למיטב זכרוני) לגבעתיים מעל פרשת דרכים, לשם יש או רכבת או קווי רעננה - נמיר.

ה"מוביטיזציה" של מערכת התח"צ היא אחת הסיבות שבגללן שכרתי רכב ופיצלתי את שהותי בין המרינה בהרצליה לרוטשילד בביקור שעבר. בנוסף לגילה ולנהיגה בכבישים הוותיקים של ירושלים - אחד היעדים שהרחיב את המקטע המוטורי בביקור היה הספא בגעש. בדקתי מה המצב התחבורתי לשם - קווי 6xx על כביש 2 לתחנה בצומת / מחלף במרחק של כחצי קילומטר מהיעד. אם הייתי בא מרוטשילד להרצליה ברכבת והיינו נפגשים שם כנקודת ביניים - היינו צריכים ללכת מעל 500 מטר (למיטב זכרוני 700) מתחנת הרכבת שלכודה בכביש 20 לתחנה בינעירונית על כביש 2. חשבנו גם אם כדאי להפגש בהרצליה ולקחת מונית (ואז להתקע עם הזמנת מונית לגעש) והחלטנו שעדיף שאאריך את שכירת הרכב ביום-יומיים כדי שנוכל פשוט לנסוע מרעננה וחזרה בלי להמתין ובלי נהג מונית שיכנס לנו לנשמה.
 

EHP12

Well-known member
מוביט נותן מסלולים הזויים על בסיס נסיעות נדירות שאם הן מתפספסות - הנסיעה מתארכת באופן משמעותי. מארחיי ברענננה די התייאשו ממנה בגלל המקומות ההזויים שהאפליקציה שולחת אותם להחליף אוטובוסים - צמתים בכביש החוף, מקומות על כביש 4 וכו'. פעם הם היו צריכים לגבעתיים והמסלול היה הזוי מספיק שיבקשו ממני עצה (הם לא יודעים שאני מעורב בפורום תח"צ אבל הם יודעים שאני עוקב אחרי הפרוייקטים המסילתיים הגדולים בארץ). במקום האקזוטיקה של מוביט מצאתי להם קווים עירוניים ישירים (5x ו 6x למיטב זכרוני) לגבעתיים מעל פרשת דרכים, לשם יש או רכבת או קווי רעננה - נמיר.

ה"מוביטיזציה" של מערכת התח"צ היא אחת הסיבות שבגללן שכרתי רכב ופיצלתי את שהותי בין המרינה בהרצליה לרוטשילד בביקור שעבר. בנוסף לגילה ולנהיגה בכבישים הוותיקים של ירושלים - אחד היעדים שהרחיב את המקטע המוטורי בביקור היה הספא בגעש. בדקתי מה המצב התחבורתי לשם - קווי 6xx על כביש 2 לתחנה בצומת / מחלף במרחק של כחצי קילומטר מהיעד. אם הייתי בא מרוטשילד להרצליה ברכבת והיינו נפגשים שם כנקודת ביניים - היינו צריכים ללכת מעל 500 מטר (למיטב זכרוני 700) מתחנת הרכבת שלכודה בכביש 20 לתחנה בינעירונית על כביש 2. חשבנו גם אם כדאי להפגש בהרצליה ולקחת מונית (ואז להתקע עם הזמנת מונית לגעש) והחלטנו שעדיף שאאריך את שכירת הרכב ביום-יומיים כדי שנוכל פשוט לנסוע מרעננה וחזרה בלי להמתין ובלי נהג מונית שיכנס לנו לנשמה.
גם בפורום, היו אומרים לאנשים, תחליף קווים תוך כדי חציה של כבישים רחבים. או ממליצים על מרחקי הליכה לא הגיוניים. למשל היו ממליצים פה הרבה ללכת מרכבת ההגנה לצומת בגין הרכבת ברגל. שזה ממש לא מרחק הליכה סביר. בתוואי שמאוד לא נעים בו ללכת.
 
רוב האנשים מנווטים עם מוביט. והוא לרוב בסדר. לעיתים יש כאלה שעושים שימוש בגוגל מאפס (איתו אני מנווט כשאני משתמש בתח"צ בחו"ל) אבל בארץ הוא גרוע שכן הוא נותן זמני נסיעה דומים ב-5 אחר הצהריים וב-5 בבוקר.
אני משתדל לתכנן נסיעה מראש בbus.gov.il אם המסלול לא מוכר או שיש מעט נסיעות בדרך. בתוך עירי נוסע על פי ההכרות והתמצאות במרחב, מסתכל על מסלולים בתחנות בשביל להכיר קווים חדשים או מסלולים.
עוד אפליקציה מצוינת היא "לשאול אנשים בתחנת האוטובוס" מומלצת וללא פרסומות.
 

connex

Active member
לפני 22 שנה ביום שני 11.3.2002 נפתח פורום "תחבורה ציבורית" בתפוז,שהיה פורום 394 במערכת הפורומים הישנה של תפוז .
חבל שתפוז לא שמרה על הקיים ולא עברה למערכת מבוססת שרשורים כמו vbulletin למשל
המערכת הקודמת הייתה מסורבלת, גם פה יש באגים שלא ממהרים לתקן אבל התמונות היו האוצר של הפורום מישן ועד חדש
עדיין לדעתי יש מקום לשרשורי הכוונה אולי כבר לא כשרשור מרכז אלא כטופיק בפורום כי עדיין יהיו משתמשים מזדמנים שבמקרה האוטו במוסך וצריכים לנסוע בתחבורה ציבורית ואצלם לא מותקנת אפליקציה
 

david80

Active member
אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה

מדור שבתשתית עבר לפייסבוק כי יותר נוח להעלות שם תמונות.

ניצן עדיין משתתף בפורום.

שכחת את אלן שהיה מנהל הפורום מ-בושי, הרטפורדשייר, מצפון מערב ללונדון.

שמעתי על הפורום בתגובות לכתבות תח"צ שונות במדורי העסקים לפני שהחלטתי לראות במה מדובר.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני פעיל בפורום מאז 2011. במערכת הישנה של תפוז הפורום היה פורום עצמאי ומספר הפורום היה 394 בניגוד למערכת הנוכחית שהפורום הוא תת פורום של פורום ״על סדר היום״ למרות שזהו אחד הפורומים החזקים בפלטפורמה.

הפורום הפך עם השנים ליותר פורום מידע. העלו בעבר במערכת הישנה בפורום ובקומונות תמונות של אוטובוסים ורכבות שחבל מאוד שאינם זמינים במערכת הנוכחית כולל תמונות שאני צילמתי.

אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
היו משתמשים רבים וטובים כאן בפורום בחלוף השנים.
 

GoldenEyes

Well-known member
אני כאן מאז דצמבר 2002, זוכר משתמשים כמו:
אביתר רייטר ( לימים אביתר7777777 ואז אביתר777777777777777)
חן מלינג
איתי ברגר (לא זוכר אם היה פעיל כאן אבל היה שותף של חן מלינג בניהול האתר "חדשות הרכבת").
צחקן
איליה
ליילנד המקורית (ז"ל)
חובש מוטס (ז"ל)
אחד עצבני
ארזS
fireman
אורן סאאב
בועז ל (שבתשתיות)
שמואל (מצלם תח"צ בחיפה)
מאיר שפירא
davidfainshtein
אוהד11
easylivin
מסוף כרמלית
פארק דה פרנס
אורי404
ניצן חזר הבייתה
איבגי אפשטיין
מעניין איפה הם כולם היום
אין לי פייסבוק
 

luisluis

Active member
האמת שהיה הגיוני אם הפורום הזה היה מוקם מחדש תחת ארגון 15 דקות או כל ארגון אחר שמטרתו לקדם, לדבר ולשנות את המצב הקיים של תחבורה ציבורית בישראל.
 

DanBus43Maalit72

Active member
האמת שהיה הגיוני אם הפורום הזה היה מוקם מחדש תחת ארגון 15 דקות או כל ארגון אחר שמטרתו לקדם, לדבר ולשנות את המצב הקיים של תחבורה ציבורית בישראל.
לארגון "15 דקות" יש מטרה טובה מאוד סה"כ אך הארגון בפועל בצורה אימפולסיבית עם ידע חסר בתחום וההשפעות של התכנון העירוני והאזורי על שירות תחב"צ שכן יש נטיות לארגון לקבל החלטות שעלולות לפגוע בתושבים בערים אחרות.

"תחבורה בדרך שלנו" שנוסדה מתוך הפורום מעולים למעט זה שהארגון כמעט ולא פועל למען הפעלת תחב"צ בשבת.
 

EHP12

Well-known member
"תחבורה בדרך שלנו" שנוסדה מתוך הפורום מעולים למעט זה שהארגון כמעט ולא פועל למען הפעלת תחב"צ בשבת.
שני הדברים מסתדרים בכך שזה ארגון שיש לו קשרים עם הדרג המקצועי במשרד התחבורה, ולכן הוא ממקד את הפעילות שלו בדברים שבשליטת דרג מקצועי ברשות כמו מסלולים ותדירויות.

מאבק למען תח"צ בשבת הוא מראש חסר סיכוי ועדיף להם לא להיכנס לבור הזה. במיוחד אם הם רוצים להמשיך להשיג את ההצלחות הקטנות שהארגון השיג בעשור האחרון.
 
למעלה