היום 11.3.2024 מלאו 22 שנים להקמת פורום תחבורה ציבורית בתפוז

Ccyclist

Well-known member
שני הדברים מסתדרים בכך שזה ארגון שיש לו קשרים עם הדרג המקצועי במשרד התחבורה, ולכן הוא ממקד את הפעילות שלו בדברים שבשליטת דרג מקצועי ברשות כמו מסלולים ותדירויות.

מאבק למען תח"צ בשבת הוא מראש חסר סיכוי ועדיף להם לא להיכנס לבור הזה. במיוחד אם הם רוצים להמשיך להשיג את ההצלחות הקטנות שהארגון השיג בעשור האחרון.

אפשר אולי להסכים שמדובר בשאלה של מינון בפעילות של ארגון נוסעים למען העניין, אך מדובר בבעיה ייחודית לישראל שמשפיעה לרעה על המאזן של תח"צ מול רכב פרטי.

כמי שחי עם מציאות של תח"צ 7 ימים בשבוע אני יכול להעיד על כך שתח"צ שאפשר להסתמך עליה לכל תחומי החיים מביאה לכך שאפשר לבחור באורח חיים מבוסס תח"צ. אציין שבחו"ל לא מדובר בקווי לילה בתוך העיר אלא בלו"ז שבת ולו"ז יום א' גם בתחבורה הבינעירונית. לא סתם משחקי הספורט הקבוצתי הגדולים, המצעדים וההפגנות מתקיימים בעיקר בסופ"ש- לציבור יש יומיים חופשיים ותחבורה שמאפשרת לו להגיע לשלל יעדים ומוקדים בסופ"ש.

בארץ ישנה תופעה שלילית נוספת של תיכנון שהולך בלי ומעמיד פנים שיש. כאשר סוגרים מרכזי ערים לרכב פרטי או מצמצמים תקני חניות בבנייה חדשה - יוצרים מצב שמתאים או לשומרי שבת או למדינות עם תח"צ 7 ימים בשבוע, לא למדינה שבה האוכלוסייה החילונית והמסורתית צריכה להחזיק רכב כדי להתנייד בשבת.

הרקע שלי אורתודוקסי. הגעתי לבתי כנסת אורתודוקסיים של קרובי באנגליה באוטובוסים בשבת פעמים רבות. תמיד התקבלתי כאורח רצוי. אף אחד לא "נפגע" מכך.

המצב הייחודי לישראל שבו אין תח"צ במשך 27 שעות רצופות מעודד את כל מי שאינו שומר שבת ויכול לנהוג - לנהוג.

אי אפשר לקדם אורח חיים מבוסס תח"צ כאשר היא לא מאפשרת חיי פנאי, חברה ומשפחה ביום החופשי. אי אפשר לקדם תופעות כמו דחיית גיל הרישיון או אי אחזקת רכב בקרב אוכלוסיות צעירות שמקבילותיהן בחו"ל מסתמכות על התח"צ. אי אפשר אפילו לקדם טיולי סופ"ש באופניים וקורקינטים בהתבסס על רשת התח"צ כפי שניתן לעשות בכל מדינה שבה רכיבה של 5-10 דקות לתחנת הרכבת מאפשרת לעלות על רכבת בינעירונית לטבע או לעיר אחרת בסוף השבוע.

גם אם ישנה התנגדות פוליטית תמוהה מצד אוכלוסייה שהעניין אינו מפריע לה כהוא זה בחו"ל (ובמקומות עם אוכלוסייה יהודית יש נהגים יהודיים) - כל ארגון רציני בתחום התח"צ צריך לאמוד ולכמת את הנזק הכלכלי, הסביבתי והחברתי הנגרם מעוצר התח"צ הייחודי לישראל. אני מקווה שגם גורמי התיכנון הרשמיים יחקרו את העניין.

אי אפשר להתעלם מנקודת תורפה ברורה כל כך של התח"צ בישראל ולקוות לשיפור.

רכב שנקנה לשבת יסע גם ביום חול.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
ומה תרמתם בפורום לאנושות ?

ארגון הנוסעים תחבורה בדרך שלנו קם בין השאר בזכות גולשים בפורום.

שבוס גייס כספים להפעלת קווי שבת בין השאר בפורום והחל את תנועת הקואופרטיבים לתחבורה בשבת.

נעים בסופ"ש התל אביבית היא יוזמה עירונית שהחליפה את קואפרטיב נוע תנוע והעבירה את היוזמה לעיריות. בלי התנועה הציבורית השלטון המקומי לא היה מתעורר.

הפורום מייעץ לגולשים בשאלות הכוונה ומחירים עוד מהתקופה שאלו היו מסובכים בהרבה מהמצב כיום.

בפורום מידע רב בתחום התחבורה הציבורית ובעבר - שירשורי מסע של גולשים בארץ ובחו"ל.

לפני כעשור היה קמפיין הטעייה מרושע של עיריית חיפה וארגוני זיהום הסביבה בדיזל נגד חישמול מסילות הרכבת. הפורום ריכז מידע הן על בטיחות הטכנולוגיה הנפוצה בחו"ל והן על שיקריות הטענות של הקמפיין. בין השאר הקמפיין "איים" להתלונן לאפיפיור אף שתחנת הרכבת הפרברית הקרובה לוותיקן מחושמלת בחישמול עילי ו"מומחית" מטעמו שלמדה בבוסטון שכחה שבעיר יש קו ארצי בחישמול עילי מבוסטון ועד פילדלפיה דרך ניו יורק ו-וואשינגטון (הקו של "אמטראק ג'ו, כיום הנשיא ביידן) והעיר לא חרבה כפי שטענה שיקרה לחיפה.

בעבר היה בפורום מדור "שבתתשתית" - עכשיו קבוצה בפייסבוק בגלל נוחות העלאת התמונות שם. המדור סקר את התקדמות הפרוייקטים התחבורתיים הגדולים בארץ - מסילת A1, כביש 531 ומסילת טבעת השרון, קו העמק החדש, קו הנגב המערבי, רק"ל גוש דן. הכיסוי של המדור מעמיק יותר מהכיסוי בעיתונות ונותן מידע למי שמעוניין.

הפורום נותן מקום לדיון בתחום שהוא חיוני ליכולת להתנייע במדינה שנהיית צפופה ופקוקה יותר. בין המשתתפים יש פעילים, נהג אוטובוס, בעבר השתתף מנהל מוזיאון הרכבת, יש פה מתכנן תחבורה (שאומר שיש מתכננים אחרים שקוראים בפורום אך אינם מגיבים בו). אלמנט מעניין אחר של הפורום הוא הבינלאומיות שלו. יש בפורום אנשים שעלו ממקומות שונים בעולם, בעיקר מערב אירופה ומדינות ברה"מ לשעבר. יש גם גולש שהתגורר ברפובליקה הסינית 🇹🇼 ומכיר דוגמאות של תח"צ במדינות מתקדמות במזרח הרחוק.

הפורום הוא מקום לידע ודיון בנושא התח"צ ולעיתים יוצאות ממנו יוזמות ורעיונות המשפרים את המצב עבור ציבור הנוסעים הכללי.
 
נערך לאחרונה ב:

oshri1987sg

Active member
המבאס הוא שאוצר שלם של תמונות שהעלו לפה אין גישה אליו כבר בעקבות החלף השרת של תפוז
 

DanBus43Maalit72

Active member
אכן. העלו פה הרבה תמונות של אוטובוסים ישנים שיכולת לראות בגוגל תמונות. הכל נמחק.
לגמרי. מבין התמונות שהועלו היו גם תמונות שלי מביניהן תמונותי הראשונות בתחום מאיזור 2011/12 שהיו גרועות וחטפתי עליהן פה ביקורות ובצדק.

זה חבל מאוד.

התמונות הישנות ביותר שלי שנמצאות אצלי בגיבוי הן מ 2013 בהן החל שיפור כתוצאה מהביקורות שחטפתי פה. הנה שתי תמונות לדוגמא:
 

קבצים מצורפים

  • DSC02776_Original.jpeg
    DSC02776_Original.jpeg
    KB 232.8 · צפיות: 9
  • DSC03540_Original.jpeg
    DSC03540_Original.jpeg
    KB 214.1 · צפיות: 9

raya

Well-known member
לא זוכרת מתי "גיליתי" את הפורום הנהדר הזה.
זוכרת משתמשים ותיקים (תמיר מערד, שכחתי את שמו הפרטי) ועוד כמה שהוזכרו .
את האפליקציה של מוביט אני לא אוהבת ולא משתמשת בה.
לתכנון נסיעה (במידת הצורך) אשאל כאן, או אנסה באתר משרד התחבורה, למרות שאי אפשר לנסח שאלה כמו "איך להגיע ממקום X למקום Y.
ollie 33 (?) נעלם מהאופק.
רעיה
 

EHP12

Well-known member
לא זוכרת מתי "גיליתי" את הפורום הנהדר הזה.
זוכרת משתמשים ותיקים (תמיר מערד, שכחתי את שמו הפרטי) ועוד כמה שהוזכרו .
את האפליקציה של מוביט אני לא אוהבת ולא משתמשת בה.
לתכנון נסיעה (במידת הצורך) אשאל כאן, או אנסה באתר משרד התחבורה, למרות שאי אפשר לנסח שאלה כמו "איך להגיע ממקום X למקום Y.
ollie 33 (?) נעלם מהאופק.
רעיה
Oli3 MisterK ו"עמוד השדרה" שהיוו את השלד של הפורום, עזבו אותו עם הירידה של הפורום בתקופת הקורונה.
 
למעלה