הייתם מבצעים גניבה מבנק, בהנחה שלעולם לא היו

אם לא הייתי גדלה על מוסר

ומה טוב ומה רע..
ואם בתודעה שלי לא הייתי יודעת שזה משהו לא חוקי ולא בסדר...

אז כן, הייתי.
אבל אי אפשר להתנתק מכל מה שגדלת עליו, גם אם מבטיחים לי שלעולם לא יגלו.
 

lefler11

New member
על שאלה מתוחכמת

תקבל תשובה מתוחכמת...


זה בעיקר תלוי מה הסיבה ל"ביצוע" ומי קורבן הגניבה.

במידה והסיבה הנה על פי אסכולת רובין הוד (או אפילו רק לשם ההוכחה שאכן הדבר אפשרי לביצוע) - יתכן מאוד שכן.

במידה והסיבה היא עוד כסף בשבילי - לא נראה לי שיש סיכוי...


וכן, זה מאוד משנה מי הנשדד - אין סיבה לשדוד ולגנוב מאנשים טובים שהרוויחו את כספם ביושר ובעבודה קשה.
לעומת זאת - לרוב האנשים שאני מכיר אין בעיה לגנוב ממי שהם מרגישים "שגונב אותם" - הרי הם מאמינים במשפט "הגונב מגנב פטור".

אהמ... אהמ... (משתעל...) - משהו אמר הורדות לא חוקיות באינטרנט



גילוי נאות בעניין - לפני כמה שנים עברתי ברחוב מסויים בעיר מסויימת וראיתי תיק על הרצפה בצידי הכביש.
ניגשתי לתיק ובתוכו היתה כמות מאוד גדולה של מזומנים (לא בשקלים, אלא כמובן בדולרים).
אלי זה יפתיע פה כמה אנשים אבל לקחתי את התיק למשטרה וספרתי להם היכן מצאתי אותו בדיוק.
את סוף הסיפור ברשותכם אשאיר לעצמי (בוא נאמר שהקארמה לא אכזבה אותי גם בפעם הזאת
).

http://www.youtube.com/watch?v=ZGoWtY_h4xo
 

poseidon111

Active member
התנאי שלי היה שזה בנק או סוחר סמים או משהו

בסגנון.
בכוונה לא שאלתי לגבי אנשים פרטיים, או כל דבר שלא מתקשר לי עם גניבה ממני, או כסף שהושג בעושק.
 

´

New member
תלוי בנסיבות


הייתה תקופה כלכלית קצרה בחיי שעברה בראשי המחשבה על כך, אך מעולם זה לא הבשיל מעבר למחסום המצפוני.


וזה גרם לי לחשוב, מה הייתי מוכן לעשות ועד כמה המצפון שלי חזק.



לו הייתי בעל משפחה, והיו לי ילדים שרווחתם תלויה בי, והדרך היחידה לדאוג לכך הייתה לשדוד בנק - הייתי עושה זאת מבלי להניד עפעף.

ברור שנשאלת השאלה, האם זו אכן הדרך היחידה ?
אני מקווה ומאמין שלא אגיע לצומת הזו.
 
ברור שלא

כל אחד בשירשור הזה מחליט ממי "לגיטימי" לגנוב. אז היום מחליטים שהבנקים שעושקים אותנו, מחר זה יהיה הסופר שעושק אותנו, מחרתיים זאת חברת הכבלים ואז נעשה חיבור פיראטי, אחר כך זה יהיה מקום העבודה וכו' וכו'. ברגע שכל אחד יחליט שהוא גונב כי זה לגיטימי, כל החברה תתמוטט ותהיה אנארכיה שתתפוצץ לכולנו בפרצוף.
 

poseidon111

Active member
כל החיים הרי אתה עושה בחירות. אתה חוצה מעבר

חצייה באור אדום, זה אומר שמחר תחצה רמזור באור אדום? זה אומר שמחרתיים תגנוב מכונית?
חבל שלא הבנת את מהות השירשור, לפחות בעיני.

הוא כלל לא נגע באספקטים קרימינליים, אלא פילוסופים והתנהגותיים.
האם אנו מסוגלים להשתחרר מהתניות שנטבעו בנו מאז ינקותינו.
האם גבולות המותר והאסור משתנים עם הנסיבות.
האם דברים שפעם היינו נוחרים בבוז לעברם, יכולים להיות מבוצעים על ידינו היום.
בקיצור, ערכים שמשתנים עם הזמן.
 
דווקא לך יש הבנת הנקרא.

התשובה שלי היתה ערכית וחוצמיזה מדע הקימינולוגיה עוסק בהתנהגות...
 

poseidon111

Active member
בוא נתחיל עם זה:

האסכולה הקלאסית והנאו-קלאסית – גישה זו עוסקת בעיקר בתגובה לפשע ובשאלות של ענישה, כיצד להרתיע עבריינים, איזה עונש הינו היעיל והצודק ביותר. לפי התאוריה הזו, אדם עובר עבירה משום שהחליט שהוא מבצע את העבירה. כל התנהגות של אדם היא רציונלית ונעשית מתוך בחירה.
(הגדרת הענף המרכזי בקרימינולוגיה). אל תתקן לפני שאתה בטוח.

פרט לזאת אין טעם לענות בפרוטרוט, כי הנה אתה חוטא בדיוק במה שאתה מאשים אחרים: התיחסות לגוף הכותב.
 
למעלה