היי לכולם

sweetdreams

New member
היי לכולם ../images/Emo13.gif

קבלו סיטואציה: אתם נוסעים עם חברה להופעה ברכב שלה.. ההופעה היא בקיבוץ ליד ים המלח (ואתם מאוד מאוד נהנים, אבל זה לא העיקר
). בדרך חזרה יש לכם חילוקי דעות עם החברה שהגעתם איתה: היא מאוד עייפה מהנסיעה לשם, שארכה כ4 שעות, ומההופעה הארוכה שארכה כמעט כל הלילה והיתה בעמידה. היא מאוד רוצה לחזור הביתה כמה שיותר מהר, ולכן רוצה לחזור דרך כביש 6, שמקצר את הנסיעה לשעתיים בלבד. רק מה.. השעה היא 4 וחצי בבוקר, כדי להגיע לכביש 6 צריך ליסוע דרך השטחים וירושלים, בדרכים שאתם לא מכירים, ובשעות מאוד לא סימפטיות. ואפילו אנשים שאתם פוגשים שם וגרים באיזור ממליצים שנישאר לישון בקיבוץ עד הבוקר, ואז ניסע. שזו בכל מקרה האופציה העדיפה לפי דעתי, בגלל שהיא גם נראית מאוד עייפה ומאוד לא במצב לנהיגה. ועוד יותר שמדובר בדרך לא מוכרת ומסוכנת. היא מתנגדת בתוקף, לא מוכנה לשמוע על לחכות או ליסוע בדרך חלופית. ואתם עומדים בדילמה רצינית.. בין אם ליסוע דרך השטחים באמצע הלילה עם נהגת עייפה (שזה ממש לא צחוק), לבין לבחור לחזור בדרך אחרת (שגם זה די סיפור, זה לא הכי פשוט) ולעזוב אותה ליסוע לבד (כי היא בשום פנים ואופן לא מוכנה להתפשר). {להחליף אותה בנהיגה זו לא אופציה. הביטוח של האוטו לא תקף לגביכם..} מה הייתם עושים?
 

אהובה.א

New member
ראשית

לפני הנסיעה הייתי מציעה לה לבדוק את האפשרות להישאר ללון בקיבוץ (אם ישנה האופציה הזאת). נהיגה זה לא צחוק. אם עייפים לא רצוי להחזיק בהגה. גם אם הביטוח לא תקף לנהגים אחרים - עדיף שנהג אחר ינהג מאשר שתקרה תאונה. ביטוח החובה תקף לכל נהג , להערכתי. אם יש לכם נסיעה של 4 שעות לכל כיוון לא רצוי להתחיל לנהוג בשעה 4 בבוקר. זאת הסיבה שקורות תאונות בלילה - עייפות , חוסר תשומת לב לשניה שמספיקים לגרום לאסון. סעו ותיהנו וחיזרו בשלום הביתה
 

isra533

New member
לגבי זה לא דילמה

המחשבה שלי היא תמיד היתה ותהיה מניעת התאונה וזה הדבר החשוב ביותר, בסיטואציה שתארת האפשרות הנכונה ביותר היא שאתה תנהג למרות שהביטוח לא מכסה. בידך לנהוג בצורה שלא תהווה סכנה לשניכם, עדיף מלתת את ההגה בידי נהגת עייפה. במצבים קיצוניים צריך תמיד להחליט בדבר שלא יסכן חיי אדם גם אם הדבר יעלה בכסף ואפילו נהיגה ללא ביטוח מתאים. הביטוח בא לענות על מצב שלאחר התאונה, אתה בא לענות על מצב שלפני התאונה. אני חושב שאתה יודע מה עדיף.
 

NewUser4

New member
לגבי הביטוח.

1. ביטוח החובה נעשה עבור הנוסעים הקבועים(!) ברכב בלבד. כלומר, נוסע שאינו נהג קבוע ברכב מבוטח (כל עוד הוא בעל רשיון נהיגה בתוקף) בביטוח החובה מכיוון שאינו נהג קבוע ברכב. כמובן שיהיה עליו להוכיח שאינו נהג קבוע ברכב אם יהיה צורך בכך. נהג שנוהג ברכב של חברו, יקבלו את זה שהוא אינו נהג קבוע. אולם אם הוא נוהג על רכב של בן משפחה קרוב, ייתכן ולא יקבלו את גרסה זו. 2. לעולם לא לנהוג ללא ביטוח חובה. אמר כאן קודמי: "ביטוח בא לענות על מצב שלאחר התאונה, אתה בא לענות על מצב שלפני התאונה". אם הוא התכוון לביטוח מקיף ו\או צד ג', אז אין בעיה, למרות שתאונות יכולות לקרות לכל אדם, גם אם הוא מרוכז ב100% והוא נהג מצויין. אולם אם הכוונה הייתה לביטוח חובה, ללא ספק לא יהיה נכון לעשות כן. לעולם לא לנסוע ללא ביטוח חובה, או ללא ביטוח חובה שאתה יודע שיכסה אותך!
 

sweetdreams

New member
אני יודעת מה היה עדיף לי..

אבל הבחירה לא היתה בידיי. זה האוטו שלה, והיא היתה זאת שקיבלה את ההחלטות. אני הייתי מוכנה להרבה פשרות, אבל היא בכלל לא היתה מוכנה לשמוע שום דבר אחר, והיתה די מקובעת. למעשה, כל הסיטואציה היתה מאוד חד-צדדית. היא החליטה וזהו. אז לי נשאר רק להחליט בין אם אני הולכת עם זה, או לא.. אני בחרתי שלא.. וגם קיוויתי שהסירוב שלי ליסוע איתה יגרום לה לחשוב יותר בהגיון. ראשית כל, כי באמת דאגתי לה שתנהג לבד בדרכים האילו וכשהיא עייפה. אבל זה לא קרה, והיא החליטה ליסוע.. השאלה היא, אם בדיעבד הייתי יכולה לקחת החלטה אחרת (כי היא די כועסת עליי עכשיו שהשארתי אותה לבד).. איך שאני אישית רואה את זה, אז לא.. גם עכשיו לא הייתי נוסעת איתה בתנאים האילו. זה נראה לי מאוד מסוכן מה שהיא עשתה, ואני לא חושבת שזה שהיא ככה ממהרת לסכן את עצמה אומר שהיא יכולה לצפות ממני להצטרף אליה בכל מצב.
 

wil

New member
מחזק אותך.

גם אני לא הייתי מוכן בשום אופן לנסוע עם נהגת קרועה מעייפות, או דרך השטחים באמצע הלילה, ובטח לא שניהם ביחד. אם היא היתה מסכימה שאני אנהג ברכב שלה - זו אופציה. (אם כי לנהוג ללא ביטוח צד ג' בתוקף די מפחיד אותי - אני מוכן לקחת סיכון של נזק בגובה ערך הרכב בו אני נוהג, אני הרבה פחות מוכן להסתכן בנזק בגובה הערך של ב.מ.וו דנדשה שבטעות אני אכנס בה) שורה תחתונה - הייתי נשאר לישון בקיבוץ ומנסה לשחד אותה (חצי מעלות הדלק נניח?) להישאר גם ולנהוג בבוקר. אגב - מה היתה התוכנית המקורית לגבי חזרה הביתה בסוף הארוע?
 

sweetdreams

New member
התוכנית המקורית היתה בדיוק מה שאמרת

להישאר שם לישון/לנוח, ולחזור בבוקר. זה היה פסטיבל מאורגן. היו שם אנשים שנשארו לישון כדי להשאר גם ביום למחרת. כך שזו לא היתה בעיה מבחינת מקום, או אפילו לישון קצת באוטו לפני שאנחנו נוסעות. אני אישית אחרי שהיא נסעה הצלחתי לסדר מקום בהסעה מאורגנת לת"א שהיתה שם. שאומנם לא הייתי רשומה אליה, אבל דיברתי עם האחראי שם, והיה בסדר.
 

אהובה.א

New member
כועסת?

היא צריכה להיות שמחה שיש לה חברה כמוך שדואגת לה. לא הייתי דואגת לכעס שלה. זה עדיף מלתת להורייך לבכות כל חייהם...
 

isra533

New member
דוקא בגלל שהיא התעקשה

היית כן צריכה להשאר איתה כדי להיות לה לעוד זוג עיניים נוספות בדרך. חברים אמיתיים נמדדים בדיוק במצבים כאלה, גם אם ההחלטה לא מוצאת חן בעיניך, להיות שם בשבילה. צריך להבין שבשעה שהנהג עייף, עדיף שיהיה מישהו לידו כדי לדבר איתו ולהשאיר אותו ער, במקום כל הזמן לחשוב אילו עבירות אני עושה ולהשאיר חבר בצרה. כל פעם שחבר נמצא בצרה ובעיקר במצבים שיכולים לסכן אותו, נדרשת יכולת עצמית גבוהה יותר כדי לא לחשוב רק על עצמנו. לדוגמא בזמן קרב כאשר חיל נפצע וזקוק לעזרה, כמובן שזה מסוכן לגשת לתת לו עזרה, האם נפקיר אותו בגלל הסכנה שבדבר, כמובן שלא, ונעשה את הכל כדי לחלץ אותו גם אם הדבר כרוך בסיכון עצמי. בנהיגה הדבר לא שונה, אם היה ידוע לך שיש סכנה לחברה שלך אם היא תנהג לבד, היה נדרש ממך עוד מאמץ אישי כדי לחשוב יותר על החברה שלך ולא להיות כל כך צודקת. אני שמח ששתיהן יצאתן בשלום מהמצב, מו הראוי שתמצאי דרך לבקש סליחה מהחברה שלך. אני משוכנע שאת מצדך היית מחכה לאותה עזרה שהיא בקשה.
 

be_roo

New member
יחיד ההבדל הקטן

החברה לא היתה בצרה אלא קיבלה על עצמה באופן מודע החלטה שסיכנה אותה, היא לא נפצעה כחייל בקרב. היתה לה ברירה בטוחה בהרבה והיא סרבה לקבל אותה. להצטרף אליה ולסכן גם את עצמך בהחלט לא שקול לעזרה לפצוע, אלא עזרה לטמטום. היא לא הפקירה אותה אלא הוציאה את עצמה מסיכון מיותר שחברתה כן החליטה לקחת על עצמה. זה ששיש לי חברה מטומטמת לא אומר שאני צריכה ללוות אותה בטמטומה.
 

isra533

New member
ומה היה קורה

אם אותו חיל היה מחליט החלטה שגויה ומכניס את עצמו לצרה, האם גם אז היית מציעה להפקור אותו בגלל שהוא מטומטם? אני מאחל לך שלא תצטרכי להיות בסיטואציה כזו, כי אינני בטוח שאפשר יהי לסמוך עליך. להשאיר חבר בזמן צרה גם אם ההחלטה שלו לא נכונה, לא מראה בדיוק על חברות אמיתית. לא תמיד להיות צודק הוא הכיוון הנכון.
 

sweetdreams

New member
אי אפשר להציל את מי שלא רוצה שיצילו

אותו... ואי אפשר לעזור למי שלא רוצה שיעזרו לו. והגישה שלך היא מאוד מסוכנת.. אתה מפיל את האחריות האישית שצריכה להיות לכל נהג, על אנשים אחרים. ולא ברור לי איך אתה מעודד נסיעה עם נהג מותש מעייפות, במקום לגנות את הנהג שבחר לסכן את עצמו, את הנוסעים איתו, ואת הנהגים האחרים על הכביש.
 

isra533

New member
כדאי שתקראי שוב

בשום מקום לא העברתי את האחריות למצב הנוצר אליך. הנהג תמיד הוא האחראי לצורת הנהיגה שלו ולכל ההחלטות שלו בנהיגה ובגלל זה, מתוך הבנה שחברתך לא היתה במצב של להחליט את ההחלטות הנכונות היית צויכה להיות לה לעזר. אני חוזר ומברך שהתוצאות היו שאף אחת מכן לא נפגעה, אבל אם חס וחלילה חברתך היתה כן נפגעת כתוצאה מהחלטה שגויה לחלוטין מצדה, אני חושב שהמחשבה הראשונה שהיתה עולה בראשך היתה - למה לא הייתי איתה. אינני יכול לדרוש מאנשים להיות אמיצים בשביל אחרים אבל בכל זאת צריך לעזור לחברים גם אם ההחלטה שלהם שגויה.
 

be_roo

New member
האשמת אותה בנטישת חברה בעת צרה

"במקום כל הזמן לחשוב אילו עבירות אני עושה ולהשאיר חבר בצרה" באוגואיסטיות: "כדי לא לחשוב רק על עצמנו." בהפקרת פצוע: "בזמן קרב כאשר חיל נפצע וזקוק לעזרה, כמובן שזה מסוכן לגשת לתת לו עזרה, האם נפקיר אותו בגלל הסכנה שבדבר" ובתרומה לסיכון שחברתה החליטה לקחת על עצמה: "שבשעה שהנהג עייף, עדיף שיהיה מישהו לידו כדי לדבר איתו ולהשאיר אותו ער" אז לא רק שגלשת לנושא לא רלוונטי לפורום כמו חברות ויחסי אנוש (אדם זר שמחליט לנהוג עייף, גם אליו צריך להצטרף כדי שלא יגרום לתאונה?), בהחלט הטלת את האחריות על בחורה שניסתה לשכנע את חברתה לא להחליט החלטה מסוכנת וויתרה על סיכון חיה שלה לאחר שנכשלה.
 

be_roo

New member
נו באמת

להמשיך ולהתעש על להשוות פציעה בקרב עקב קבלת החלטה שגויה, לבחורה שמסרבת לפעול בהגיון?! זה לא רק מגוחך זה גם מבזה כמה אלפי לוחמים. החברה לא בצרה בגלל חוסר ברירה אלא בגלל החלטה מודעת שלה ואין שום סיבה שבגלל זה אדם נוסף יסכן את חייו. מי שמקבל החלטה שקולה לסכן את חייו עושה זאת על אחריותו ואין סיבה שיתלונן לחבריו על שלא הצטרפו לסיכון כמו שצנחנים לא מבקשים מאיש שיצטרף אליהם אם אינו רוצה, וכמו שאין סיבה שאדם יצטרף לחברו לבילוי ערב בהליכה על שולי גג עזריאלי.
 

sweetdreams

New member
מה???

אתה מדבר כאילו היא נקלעה למצב הזה בעל כורחה, וזה ממש לא נכון. אם כבר, היא זו שיצרה את המצב, ואני זו שנקלעתי אליו. במה זה היה תורם שהייתי מצטרפת אליה? בכך שאם היה קורה לנו משהו באמצע הדרך, אז שתינו היינו בסכנה, ולא רק היא לבדה?? נכון, עדיף שנהג עייף ייסע עם חבר ולא לבד. אבל יותר מזה, עדיף שנהג עייף לא ייסע במצב כזה בכלל!!! והאחריות לביטחונה מוטלת ראשית כל עליה. אני עשיתי כל שבאפשרותי בלשכנע אותה לקחת אפשרות אחרת מתוך דאגה כנה אליה, אבל מכאן ועד להיות אחראית עליה כשהיא לא מוכנה לנקוף אצבע, המרחק עוד גדול.. אני מצטערת, אבל יצר הגבורה שלך במקרה הזה הוא ממש לא במקום..
 

sweetdreams

New member
ואתה יודע מה..

אם על זה אני אגואיסטית בעינייך, אז שיהיה, אני יכולה לחיות עם זה. זה עדיף על למות.
 
לטנגו צריך 2 ! ../images/Emo35.gif ../images/Emo128.gif ../images/Emo31.gif

לא להאמין ! פשוט לשפשף את העיניים ולהגיד - זו טעות ! זה לא נכון ! איזה עזרה לחבר יש במקרה הזה ? הרי הוצעה עזרה שהיא בבחינת מתנה לנהגת - נישן מספר שעות ונמשיך אח"כ.מה יותר טוב ? אם היא רוצה להטיח ראשה בקיר אני צריך להצטרף אליה ? ? ? אם היא רוצה למות אני משתתף בצער הוריה ??? ההורים שלנו יסבלו יחד כל חייהם . . . יהיה להם ממש כיף יחד ... הרי בתגובתך הראשונה לסיפור הזה כתבת דברים שונים לחלוטין SO ? מה קרה ? "המחשבה שלי היא תמיד היתה ותהיה מניעת התאונה..." הרי אתה יודע שהנהגת מתה קרועה ועייפה ! ! ! מה עוד ? אז איך מונעים את התאונה העלולה לקרות אם תעלה על הרכב ? לוקחים לה ת'מפתח ! לא רוצה . . . מה אפשר לעשות ? להצטרף אליה ולהסתכן יחד ? אפילו ההורים שלה לא חושבים כך . . . "עדיף מלתת את ההגה בידי נהגת עייפה..." אז אתה נותן את ההגה למי ש"מתה לישון" ומצרף אליה עוזרת ? ? ? ומה יקרה בדרך אם שתיהן יירדמו ? ? ? "במצבים קיצוניים צריך תמיד להחליט בדבר שלא יסכן חיי אדם..." צר לי מאוד בהצעתך סיכנת שתי בחורות צעירות שנסיעתן היתה עלולה להסתיים- יותר טוב לא לחשוב על כך .... אני מציע ומצפה - קח אוויר,קרא ת'תגובות האחרות, חשוב שנית, ומצפים.....
 

isra533

New member
גיא, אם תרד קצת מהצדקנות שלך

תבין שלא המלצתי לאף אחד לנהוג במצב שהוא עייף, כל התגובה שלי התיחסה לעצם העובדה שהנהגת לא היתה במצב טוב לנהיגה והחברה שלה היתה יכלה להיות אתה כדי להוות עוד זוג עיניים בנהיגה, ואני די משוכנע שאפשר היה לשכנע את הנהגת במשך הנסיעה להתחלף. אל תנסה כל הזמן לראות רק רוצחים ומוות. כדי למנוע תאונה צריך לעשות משהו ולא להיות ברוגז. זה שאחרים חושבים אחרת, זה לא אומר שהם צודקים גם אם זה הרוב. המחשבה שלי תמיד תהיה למנוע תאונה ובדיוק מהנקודה הזאת הגבתי.
 

be_roo

New member
אז עכשיו עברנו מדיון על חברות

לניחושים האם החברה היתה מוכנה להתחלך בהמשך? מה יתן עוד זוג עיניים כאשר הנהג מת מעייפות? איך זוג עיניים יכול לפצות על תגובות מוטוריות איטיות? איזה זוג עיניים יכול לשלוט ברכב במקרה חירום? גם אם הנהגת היתה שיכורה היית ממליץ על הצטרפות לנסיעה כדי שיהיה עוד זוג עיניים? עייפות קיצונית כמו שמתוארת כאן לא רחוקה בהרבה מהשפעה של כמה כוסות אלכוהול. אם אי אפשר למנוע מהגברת לנהוג, אין שום סיבה להצטרף אליה.
 
למעלה