היי לכל חובבי האופניים

קטן

New member
להוכיח?

נראה לי שפשוט מנסים להסביר שאפשר להינות גם מאופניים זולים וכמובן שאפשר להינות גם מאופניים יקרים, אין שום סתירה בין שתי הגישות
 

tiranm1

New member
אני ?? מרמז ??? מה פתאום....

ואם אתה מתכוון לאופניים עם מעביר קדמי מדגם "אגודל XT". אז אפשר לעשות אתם הכל !!! וזה בדוק !!!
 

קטן

New member
../images/Emo35.gifאני קצת איטי, אולי תוכל להסביר

מה כוונתך?
 

bazm27

New member
ויכוחים ויכוחים .. והמלצות ??? יש!

קודם כל תלוי מאיפה את בארץ ... אבל באזור חיפה יש חנויות שמיתעסקות עם חדשים וגם משומשים (של אנשים שמשדרגים מעלה). אפשר לימצוא ב: 1.קיבוץ בית אורן ... "סינגל טרק" מיקצועי מאוד ואמין, טיפה יקר מאחרים. 2.רוזן ומינץ ... 3. בלוחות באינטרנט ממליץ בהחלט שתחפשי המצד התחתון של ה 1000 אם משומשות, ואם לא אז בערך ב 1400 תוכלי כבר להתחיל לימצוא אופניי מתחילים של merida או diamondback. בכל מיקרה בהצלחה. אנשים שמכירים בשאר אזורי הארץ מוזמנית לחלוק שמות של כאלה מקומות.
 
דוגמא לאופניים זולות...

יש המון אנשים שקונים אופניים מסוג מסויים ומהר מאוד מגלים שהם בכלל התכוונו למשהו אחר ומיד מוכרים אותם. כך שיש בשוק של אופניי היד השניה אופניים טובות במחירים סבירים לגמריי לדוגמא: המרידה האלה מהלוח יד שניה של www.harim.co.il ובאמת שאין לי שום קשר לאופניים האלה, אבל שווה לבדוק כי יש עוד אופניים דומים בסכומים האלה.
 

gili171

New member
תגובה לשלמה... ותשים לב טוב

אמנם אני לא מכיר אותך בכלל ,אך משום מה נראה לי שאתה "יודע הכל " ויותר טוב מכולם. אתה לפעמים יוצר אצל חלק מהאנשים ,שלהודעות שלהם אתה מגיב , מן הרגשה של תמיהה וקצת כעס... למה??? כי גם בנושא סיפור המסלול שפירסמתי כאן לפני מס' ימים התייחסת בצורה דיי תמוהה - אתה ממש לא מבין את מה שכתוב ובכלל לא מתיחס למה שנאמר ע"י הכותבים. כשכתבתי שאנחנו לא הצלחנו לרכב את מסלול עין עקב בגלל שלא ירדנו במקום הנכון ושסטינו מהמסלול בצורה פראית , אני התכוונתי לכך כלשון הכתוב, באמת לא ניתן היה לרכב וחבל שלא היו לי תמונות להראות לך ולהוכיח , אבל אתה בשלך.... "אין מסלול לא רכיב בעין עקב " למרות מה שכתבתי אתה התעקשת על דעתך.... חבל... וגם כאן... אני לא יודע מה רמתך מבחינת התחום שמשותף לכולם כאן , אך מהיכן הידיעה הברורה כל כך שלך לגבי אופני כניסה של 2000 שח' שלא מחזיקות יותר מחודשיים ברכיבת שטח יומיומית ? אני רוכב עם חבר שלו אופני שוויין מלפני שנתיים שעדין רכיבות ועדיין עומדות במשימה בכבוד ועם הרבה גאווה של הרוכב. שנתיים רצופות ללא החלפת מעבירים ללא החלפת פלטות וכל זה כשהבחור רוכב מדי יום לעבודה על כביש ופעמיים בשבוע רכיבת שטח של לא פחות מ 30 קמ' !!! וכמובן שיש עוד דוגמאות לכך מעוד רוכבים ואפילו ממישהו כאן בשרשור הזה.... אז שוב פעם ועם הרבה כבוד כלפייך, כי אחרי הכל אני מכבד אותך כרוכב בדיוק כמו כל אחד אחר כאן בפורום וכל אחד אחר שאותו אני פוגש מחוץ לפורום, קצת כבוד למה שאנשים אחרים אומרים ומספרים... הם היו במקום והם חוו את החויה... אמנם לא כמוך , אבל בהחלט עברו אותה ומספרים על כך ממקור ראשון. שא ברכה והרבה שמחה... ואל תתחיל להתנגח ולהעלב ממה שכתבתי... בסך הכל הפריע לי איך שהגבת להודעות של אחרים וגם שלי ורציתי להגיד לך את זה...
 

shl17

New member
אגב בקשר לנחל עקב

אחרי שכתבת את תיאור הדרך חשבתי אולי אני טועה ואתמול שאלתי את החברים שלי שרכבו איתי 3 פעמים את המסלול אז נחל עקב מהמפל הגדול עד עין עקב עליון רכיב לגמרי ,אני עוד חושב שפה ושם מורידים רגל אבל לכולם הקטע זכור כרכיב בקשר לאופני כניסה אני עדיין עומד על דעתי וזה מנסיון של הרבה אנשים ששחקו הרבה ציודים
 

Sigal Yaron

New member
פרי סטאר.את רואה כבר יש לך שם מבטיח

אז ככה.. קודם כל את צריכה להגדיר לעצמך מה מטרת הרכיבה..אם הרכיבה היא לצורך רכיבה בכבישים לסידורים, למכולת וכו'. גם אופניים ב200 ש"ח יספיקו. לי יש כאלה - אין להם בולם מקדימה ומאחורה ולכן הן קלות יותר והן בהחלט עושות את העבודה. אפילו נסעתי בהן לפארק הירקון לארוע הרד בול פלוג טאג..קצת על שבילי כורכר, אבל לא נהנתי בלשון המעטה..ושמחתי על כך שמדובר בסה"כ ב 500 מטר.. יש גם אופני מדבקה במחירים האלה שגם הם יעשו את העבודה בתחום של כבישים ונסיעות לסידורים. הבעיה היא שהם הרבה יותר כבדים (עם בולם מקדימה ומאחורה)..העניין הוא שבאמת ברגע שאת "יורדת" לשטח ואם באמת המטרה היא להתנסות ברכיבה על מנת לרכוב בשטח. כדאי שלא תקני אופני "מדבקה" שלהן ניתן השם על שום היותן מיוצרות מחלקים פשוטים ביותר במפעלים במזרח הרחוק וניתן להם בארץ שם מפוצץ. ברגע שתגיעי לשטח איתם, תיווכחי שהבולם הקדמי והאחורי רק הופכים את האופניים לכבדים יותר, אבל אינם משככים באמת.. הייתי מציעה לך לשם התחלה, להכפיל את הסכום לנאמר 600-700 ש"ח ולקנות אופני יד שניה עם בולם זעזועים מקדימה בלבד של חברה מוכרת: טרק, ספשלייזד, מרידה, גארי פישר, קונה, קליין, הארו, ראלי. גם תוכלי לקבל שרות אדיב אחר כך מחנות האופניים וגם תהני מאופניים שיאפשרו לך כניסה יפה לענף ובהחלט יש מציאות... את האופניים שלי למשל מכרו ב1000 ש"ח בחנות תוך יום יומיים..כשקניתי אותן ב2600 ש"ח באותה השנה..
 

RONBIKE

New member
שלמה!! את ההתמחות שלך בדבש אני

לא יכול לערער כי זה המקצוע שלך. אך תן לאישה צ'אנס לקנות משהוא יש לה 300 שקל ולא 2000 . ברור לכולם וגם לה שב-2000 היא תקבל המון אופניים טובות . אך החכמה זה למצוא משהוא הכי קרוב לכסף שלה ושהיא היא תצתער על הקניה. שלמה רוכבים בשנותיהם הראשונות לא מחליפים הילוכים כשהם עומדים על הפאדלים כך שפטרנו גם בעיה זו מהגברת. אופניי ראלי או מרידה עם מערכות שימנו SIS שקיימות כבר מעל 20שנה לפחות ואם לא יותר והם ההילוכים הכי פופולאריים בעולם הרכיבה אין לחלוק. ספוטאים ניצחו תחרויות עם הילוכים כאלו בעבר (דרך אגב יש לי אפילו אופניי כביש ישנות עם הילוכי SIS ופלטות גדולות). אני מוכן להתערב עם כל אחד שירכב יום יום לעבודה עם אופניים כאלו ויעשה אפילו 50 ק"מ בשטח כל שבוע ואופניים אלו יחזיקו עם תחזוקה נכונה מעל 10 שנים.
 

liorca

New member
הרבה זה עניין של פינוק -פירגון עצמי

אופניים זה תחביב, אפשר לקנות אופניים בשקל ולהוציא הרבה על תיקונים ושידרוגים ואפשר לקנות אופניים בעשרות אלפים בשביל ה"שופוני".נכון שמקצוענים באמת ישקיעו עשרות אלפים כדי להתאים את האופניים לנישה הצרה שלהם כגון דאוןהיל אבל לא על זה הויכוח. החוכמה זה למצוא את האופניים שהכי מתאימות לרוכב מבחינת סגנון רכיבה ותקציב. הבעיה שרוכב מתחיל בדרך כלל לא יודע לאפיין את סגנון הרכיבה שלו מיד בהתחלה. הסגנון שבדרך כלל מתחילים בו כולם זה רכיבת קרוס קאנטרי, על שבילים רחבים,דאבלים ועם הזמן והביטחון עוברים לשבילים צרים יותר.... ראיתי רוכבים עם אופני מתחילים שרוכבים ברמה גבוהה ביותר וכן נכנס נשוא הפינוק...או הבריאות.(יש הגורסים ששיכוך אחורי מזיק פחות לגב). לדעתי לא שווה לקנות אופנים שאינן עם שילדת אלומיניום ושיכוך קידמי. זה לדעתי הבסיסי ביותר. את ההילוכים ניתן לשדרג וגם את הבולם הקידמי. מה שחשוב זה שילדה טובה וקלה יחסית, מאופני כרומלי או פלדה מאוד קשה להנות ויכולה להיווצר התרשמות שלילית מהרכיבה בגלל האופניים הכבדות. יש מגוון רחב של אופניים בסיסיות העונות לדרישות: גיאנט יוקון לדוגמה, או מרידה קאלהרי 580 גם לטרק יש דגם למתחילים וכן הלאה.. סדר גודל של עלות של 1200-1500.
 

RONBIKE

New member
מרידה 580 בובה של אופניים אלו

בטוח לא אופניי מדבקה גלגלים אלכס-רים , שימנו אסרה, בולם SUN TOUR ובהחלט מצויינות למתחילים אך המחיר כ-1500 שהם לא בגבול ה-300 שקל של הגברת. הצעתי את המרידה 500 או הראלי בעלות של 700-800 שקל בראלי מקבלים SIS אך עם כידון מוגבהה שמתאים לרכיבות ארוכות, במרידה מקבלים SRAM + איזי פייאר של שימנו בהחלט הילוכים מצויינים עם כידון קרבי מתאים יותר לרכיבת שבילים ב XC בגלל הכידון שהוא יותר לפעלולי שבילים. לשני האופניים הללו שילדת כרומולי 4130 שלעולם לא יתפרקו או שהחיבורים יסדקו להם. אלו בהחלט לא בקטגוריית אופניי מדבקה ובהחלט ניתן לקנות אותם. הבעיה שוב שלהם רק המשקל. אסור לקנות אופניי מדבקה שניתן באותו מחיר לקנות פירמה מותג .
 
למעלה