היי, שאלתם תם בקשר לתשלום באוטובוס

Ccyclist

Well-known member
יש נסיעה בודדת, אפשר להטעין נסיעה בודדת ברב קו אונליין, אני כל הזמן מטעין נסיעות בודדות.
המינימום של ערך צבור שאפשר להטעין זה 10.

בדקתי באפליקציית הרב קו ואתה צודק, אבל זה כנראה חדש. בעבר הלא רחוק (2023) המינימום לערך צבור היה ₪30 בעוד שנסיעות חדלו להתקיים עם הרפורמה של מרב מיכאלי שביטלה חוזי כרטיסיות מאד ישנים שהיו קיימים רק במקומות ספורים כמו קווי השומרון.

לדעתי חבל שהעלו והחזירו. מי שטורח להוציא רק קו מזוהה אינו נוסע מזדמן ואינו צריך להתעסק עם ₪10 או נסיעה בודדת.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
שים לב לשלם מרחק נכון
אף פעם לא הבנתי את העניין הזה. אני נכנס לאוטובוס ומתקף את הרב קו. אני לא בודק אחרי זה כמה מרחק נסעתי. אם האוטובוס יכול לעבור מרחק גדול יותר ממה ששולם בהתחלה, זה לא האחריות של הנוסע לבדוק את זה. היו צריכים למצוא שיטה אחרת להסדיר את זה.
 

Ccyclist

Well-known member
אף פעם לא הבנתי את העניין הזה. אני נכנס לאוטובוס ומתקף את הרב קו. אני לא בודק אחרי זה כמה מרחק נסעתי. אם האוטובוס יכול לעבור מרחק גדול יותר ממה ששולם בהתחלה, זה לא האחריות של הנוסע לבדוק את זה. היו צריכים למצוא שיטה אחרת להסדיר את זה.

המרחקים הם: 15 ק"מ, 40, 75, 120 ו 225 ק"מ. בנסיעה עירונית לא עוברים את ה 15 וזה לא עניין. בנסיעות אחרות זה מסתבך כי אין בשיטת המרחקים אחידות. בגוש דן זה מאד בעייתי כי כל נוסע מהשרון או נס ציונה ורחובות עובר את קו 15 הקילומטרים במקום אחר בתל אביב.

בסתיו שעבר השיטה עשתה למארחיי פדיחה בתחנת הרק"ל של אלנבי. במדידה בגוגל רחוב אחוזה נמצא כ 16 ק"מ מהתחנה. אדגיש שאלו אנשים שגרו בלונדון ויודעים איך לשלם נכון למערכת רכבתית מורכבת עם תשלום לפי אזורים שרוחבם 3-4 ק"מ כך שבשיטה הלונדונית רעננה אמורה להיות באזור 5 בערך.

בשיטת אזורים כולם יודעים איפה גבול האזור כי הוא משותף לכולם. בשיטת המרחקים לכל נוסע יש גבול אחר לפי נקודת המוצא האישית שלו. שיטת המרחקים מתאימה אולי למוניות, אבל לא לתחבורה ציבורית.
 
למעלה