היכל התרבות לא ישופץ - חבל!
אני מביא ציטטה מעניינת מאד לגבי היכל התרבות שלנו (גילוי נאות:הבאתי אותה גם בפורום אחר) ג'והן קאלשו (Culshaw) היה מחשובי מפיקי התקליטים אי-פעם (הוא יזם והפיק את ה"רינג" של ואגנר בניצוחו של שולטי). בספרו המרתק ממש "Putting the Record Straight" (יצא לאור לאחר מותו בטרם עת, ב-1981) הוא כותב על ההקלטות בישראל בשנות החמישים (שבוצעו בקולנוע בראשון לציון). ואז הוא מגיע להיכל התרבות: (תרגום מהספר -עמ' 164): "כשהוא נבנה לבסוף, אולם פרדריק מאן בתל אביב היה אכזבה (אקוסטית) צורבת. "דקה" נענתה ללחצים והמשיכה להקליט שם כי זה היה מעונה הרשמי של התזמורת, אבל כל כמות של "משחק" במיקרופונים או שינויים במיקום הכלים בתזמורת לא הניבה תוצאה טובה כמו הקולנוע המסכן בראשון לציון". ןזה מפיו של אדם, שהקלטותיו נחשבות למופתיות עד היום. בהמשך הוא כותב: "אני לא מכיר אף אולם גרוע שהאקוסטיקה בו שופרה משמעותית ע"י שינויים (מודיפיקציות), פרט לאולם התזמורת בניו-יורק, אך שם האולם נהרס לחלוטין ונבנה מחדש, פרט לקירות החיצוניים". (ד"א, זהו ספר מרתק, המבהיר מה חשיבותו של מפיק בהקלטה. הפרק על ההקלטות בישראל של שנות החמישים הוא מבט נוסטלגי על מקום וזמן שאינם עוד) לדעתי, (כאן אני כותב, לא קאלשו) היכל התרבות הוא בניין נטול ייחוד, הן מבפנים והן מבחוץ. במצבו הנוכחי הוא מרופט ומסכן. האקוסטיקה יבשושית והתחושה בו עגמומית. אם יש כסף - ממש טוב יהיה אם הוא ישופץ, או אף ייבנה מחדש.
אני מביא ציטטה מעניינת מאד לגבי היכל התרבות שלנו (גילוי נאות:הבאתי אותה גם בפורום אחר) ג'והן קאלשו (Culshaw) היה מחשובי מפיקי התקליטים אי-פעם (הוא יזם והפיק את ה"רינג" של ואגנר בניצוחו של שולטי). בספרו המרתק ממש "Putting the Record Straight" (יצא לאור לאחר מותו בטרם עת, ב-1981) הוא כותב על ההקלטות בישראל בשנות החמישים (שבוצעו בקולנוע בראשון לציון). ואז הוא מגיע להיכל התרבות: (תרגום מהספר -עמ' 164): "כשהוא נבנה לבסוף, אולם פרדריק מאן בתל אביב היה אכזבה (אקוסטית) צורבת. "דקה" נענתה ללחצים והמשיכה להקליט שם כי זה היה מעונה הרשמי של התזמורת, אבל כל כמות של "משחק" במיקרופונים או שינויים במיקום הכלים בתזמורת לא הניבה תוצאה טובה כמו הקולנוע המסכן בראשון לציון". ןזה מפיו של אדם, שהקלטותיו נחשבות למופתיות עד היום. בהמשך הוא כותב: "אני לא מכיר אף אולם גרוע שהאקוסטיקה בו שופרה משמעותית ע"י שינויים (מודיפיקציות), פרט לאולם התזמורת בניו-יורק, אך שם האולם נהרס לחלוטין ונבנה מחדש, פרט לקירות החיצוניים". (ד"א, זהו ספר מרתק, המבהיר מה חשיבותו של מפיק בהקלטה. הפרק על ההקלטות בישראל של שנות החמישים הוא מבט נוסטלגי על מקום וזמן שאינם עוד) לדעתי, (כאן אני כותב, לא קאלשו) היכל התרבות הוא בניין נטול ייחוד, הן מבפנים והן מבחוץ. במצבו הנוכחי הוא מרופט ומסכן. האקוסטיקה יבשושית והתחושה בו עגמומית. אם יש כסף - ממש טוב יהיה אם הוא ישופץ, או אף ייבנה מחדש.