הימנעות מללכת לבית -הספר

grayart

New member
זו לא עובדה, האבחנה היא עובדה...

למה בכלל להתייחס לזה כהסתרה?
זה מיידע רפואי (מפוקפק אגב) שאין שום סיבה לפרסם אותו.
היית מפרסמת את העובדה שיש לך טחורים וקשה לך לשבת בשקט?

אין סיבה להסתיר את הילד, אבל את האבחנה "הרפואית" זה משהו פרטי.
גם ככה כשאנשים שומעים את האבחנה אז הדעה שלהם משתנה והופכת לפחות מציאותית.
ככה שדווקא לחשוף את האבחנה זה להסתיר את הילד.
 

arana1

New member
וזה כי האבחנה אינה עובדה

לפחות לא כמו שהמדע והפילוסופיה מגדירים עובדה
 

grayart

New member
התכוונתי לכך...

... שלתת אבחנה זה להטיל מום, שהאבחנה עצמה היא המום, ולא "מה שיש" לילד.
 
גם בעיני

אני מצטער על האבחנה אבל כנראה השונות שלי גדולה מידי כדאי שלא ישמו לב וירצו לאבחן , אני לא מתפקד ביום יום באופן עצמאי בכלל , ואני לא מדבר כמעת ,אז דורש בעינהם אבחון של אוטיזם עמוק מאוד , לא יודע אם כדאי לסיים לב לרמות תפקוד ,אבל בוא נגיד שאני דומה לבן שלך שמוגדר כנמוך לפי ידעתי יותר מאוטסטים בתפקוד גבוה , לכן אני מאובחן כאוטיסט לא מבחירה שלי .
 

גורג42

New member
בטח שצריך לספר על הטחורים. אחרת איך ידעו להתייחס נכון?


אם לא ידעו בדיוק הסיבה שקשה לך לשבת בשקט, אז עוד עלולים לחשוב שאתה מוזר או משהו, וזה הרי הדבר הכי נורא בעולם. אז חייבים לספר לכולם ומיד על כל טחורינו, על שלל הצורות הגוונים שלהם, ואז אף אחד לא יעז לחשוב שאנחנו מוזרים.

זה היה בציניות, אגב.
(רק שלצערי הרב, כשזה מגיע לאוטיזם, יש אנשים נוהגים בדיוק ככה)
 
נכון כי מי

שנראה כמזנטואופ או כמסתגר למשל כמוני חש את העולם באופן יותר מלא ,הוא שם לב לפגמים שלו ורוצה לשנות ,זה לא שנאת האדם כאדם אלא שנאת רוע האדם ורצון לשנוי , לכן אני לא חפץ בקשר עם הסביבה לרוב, ואין לי בכלל חברים ,אפילו לא אחד וזה לא רע לי , כי עדיף לבד ולא ביחד כשקר ואיבוד זהות ...
 
גם אצלי הוא שונא ללכת לבית ספר

אבל כן הולך בלי להתלונן.
למעט העשרה בסוף היום - כי אם זה לא חובה, מאד קשה לו להשלים עם להישאר עוד שעה בבית ספר. ואז הוא גם מתנהג לא יפה בכיתה - לא יושב במקום, עונה תשובות לא לעניין.
בשאר השעות - מתנהג נהדר, בלי הערה אחת רעה מאף מורה כל השנים.
המורה של העשרה אמרה שהוא סובל, וככה בכל מקרה לא ילמד כלום.
מצד שני, היא מורה מגעילה שלפני כמה שנים בשכבה של הגדול חתמו על עצומה והעיפו אותה. אז אני לא יודעת האם זה לא קשור יותר במורה מאשר בו.
ביקשתי שידריכו אותה איך להתנהג מולו. אם לא יעזור - כנראה שנצטרך לאפשר לו לא להשתתף.
 
למה הוא חייב ללכת להעשרה?

אם זה עניין לוגיסטי (של מתי לבוא לקחת אותו מבית הספר) תבקשו אולי שיאפשרו לו לשבת איפשהו (בספרייה?) בזמן הזה. אם זה עניין שנראה לכם שהתוכן הספציפי הזה חשוב לו - אם הוא מתנגד הוא ממילא לא מקבל אותו, כמו שהיא אמרה (בלי קשר לשאלה אם היא מגעילה או לא - פשוט עובדתית), ואין טעם שיהיה שם סתם.
 
אם לא תהיה ברירה, נפסיק

בנתיים אתמול הוא חזר הביתה, והיא שלחה מייל שהתנהג נהדר.
שיבחנו אותו ושאלנו מה היה שונה - אמר שהשיעור לא היה נוראי כמו בדרך כלל.
 
לצערי, לא בטוחה שזה יחזיק מעמד

אבל אם כן, אמלא את הפורום בתלונות בנושאים נוספים (אני הרי טובה בזה)
 

yonitbrk

New member
משהו עובר עליו

לא סתם ילד מפתח חרדה .
האםזה משהו חדש? מתי התחילו החרדות? האם ערבת מישהו מבית הספר?

יכול מאוד להיות שהמסגרת לא מתאימה לו. כדאי וחשוב לשבת עם הילד וצוות בית הספר ולבדוק הכל.
 

1309920041

New member
איך את מזכירה לי אותנו.

גם שלי בתפקוד גבוהה מאוד,נבון ומחונן אבל גיל ההתבגרות יחד עם חרדות לא נותנות לו אפשרות להיות בכיתה,בבית הספר .כבר חודשיים לא מסוגל ללכת בכלל לבית הספר.נתחיל ללמוד דרך קדימה מדע השנה.מחפשים משהו שיתאים לדנה הבאה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לפעמים בנאדם צריך לחזור לבסיס הכח שלו כדי להתעצם מבפנים
ולהיות מסוגל להתמודד עם החוץ.
אם בסיס הכח שלו נמצא בבית,
אם הוא צריך לקחת פסק זמן ממגע עם החוץ כדי להתחבר מחדש לכוחות שבתוכו,
חינוך ביתי עשוי להיות כיוון מצויין (עשוי להיות מצויין גם במצבים אחרים).
גם ה
שלי היה בט' בחינוך ביתי.
 
חינוך ביתי אפשרי רק אם יש הורה בבית, נכון?

כי לא הגיוני להשאיר את הילד לבד בבית וללכת לעבודה.
שלא לדבר על כך שלהורה צריכה להיות יכולת ללמד.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לאו-דוקא
אם מדובר בילד גדול- נאמר בגיל חט"ב/תיכון- ההורה אינו חייב להשאר בבית.
ההורה גם לא צריך להיות מורה- יש כיום שפע אפשרויות ללמידה עצמאית
אתרים, לומדות וכו', בנוסף לדרכי ומקורות למידה ותיקים
(כגון ספרים, אטלסים, חוברות ועוד)
אפשר ללמוד גם מאנשים אחרים- לפעמים סבא/סבתא או מישהו אחר,
לא בהכרח למידה במובן הסטנדרטי-
גם ללמוד לטפל בגינה או לבשל או לשמוע סיפורים על מה היה לפני 60 שנה
יכול ללמד אדם צעיר שיעורים חשובים.
גם לצייר או לנגן או לעבוד לבד על כל תחום עניין אחר, בונה את הבנאדם.
ואפשר גם ללמוד נושא כלשהו בקורס (רגיל או וירטואלי) או עם מורה פרטי.
 
למעלה