אני לא ממליצה לך לקרוא את הספר
בשלב הזה. המתן מעט... הגותו לא תעלם.. רק שאתה תהיה בשל יותר להתעמת עמה וללמוד ממנה.. אמנם איני מכירה אותך, אך מקריאת השאלות שלך ומהכרתי את בנ"ע, אני יכולה לאמוד את הטלטלה האדירה שההגות של פרופ´ לייבוביץ´ יכולה לעורר בך. ובאמת שאני נקייה מאינטרסים. אני אתאיסטית. בת 18. בעבר הייתי חילונית, מאמינה בקיומו של האל, לא מאמינה שיש קשר בינו לבין דרכי הדתיים. הקריאה בליבוביץ´, שהחלה בספר הזה שרכשתי, דווקא היא שהובילה אותי לבסוף לאתאיזם. ברור, כל אחד יכול להגיע למסקנות אחרות.. ובכלל, פרופסור ליבוביץ´ היה אדם מאמין מאוד. פרופ´ לייוביץ´ השתייך למגזר החרדי . בהגותו,הוא בלתי מתפשר וגוזר את כל דרכיו מהצבת האל במרכז וקיום תורה "לשמה" בלבד, תוך הקפדה על קלה כבחמורה. בעולמו אין מקום לרגש, להומניות, ליצירתיות. הגותו מתמצה, לדעתי, במשפט החותם את מגילת קהלת: "סוף דבר הכל נשמע, את אלוהים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל אדם" השקפותיו שונות מאוד מהשקפת הזרם הדתי-לאומי, אליו הנחתי שאתה משתייך. הוא אינו ציוני ומטיף בחומרה לניתוק קשר עם החיים הפוליטיים והציבוריים במדינה. לדבריו, הדתי חייב להמנע בכל תוקף משיתוף פעולה עם ממסד חילוני, גוף שאינו מעמיד את האל במרכז. הוא היה זה שטבע את המושג "יודונאצים", כאשר קרא לחיילי צה"ל בכינוי זה, בפומבי, ותוך עמידה נחרצת מאחורי דבריו. אין בדבריי הבעת דיעה לגוף הגותו של פרופ´ לייבוביץ, אלא רק המלצה לך, מנסיוני, להמתין תקופה מסויימת. כך, לדעתי, תוכל לנצל את הקריאה בספריו עד תום, מתוך השקפת עולם בוגרת שמבינה את מורכבות הדברים. בברכה.
בשלב הזה. המתן מעט... הגותו לא תעלם.. רק שאתה תהיה בשל יותר להתעמת עמה וללמוד ממנה.. אמנם איני מכירה אותך, אך מקריאת השאלות שלך ומהכרתי את בנ"ע, אני יכולה לאמוד את הטלטלה האדירה שההגות של פרופ´ לייבוביץ´ יכולה לעורר בך. ובאמת שאני נקייה מאינטרסים. אני אתאיסטית. בת 18. בעבר הייתי חילונית, מאמינה בקיומו של האל, לא מאמינה שיש קשר בינו לבין דרכי הדתיים. הקריאה בליבוביץ´, שהחלה בספר הזה שרכשתי, דווקא היא שהובילה אותי לבסוף לאתאיזם. ברור, כל אחד יכול להגיע למסקנות אחרות.. ובכלל, פרופסור ליבוביץ´ היה אדם מאמין מאוד. פרופ´ לייוביץ´ השתייך למגזר החרדי . בהגותו,הוא בלתי מתפשר וגוזר את כל דרכיו מהצבת האל במרכז וקיום תורה "לשמה" בלבד, תוך הקפדה על קלה כבחמורה. בעולמו אין מקום לרגש, להומניות, ליצירתיות. הגותו מתמצה, לדעתי, במשפט החותם את מגילת קהלת: "סוף דבר הכל נשמע, את אלוהים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל אדם" השקפותיו שונות מאוד מהשקפת הזרם הדתי-לאומי, אליו הנחתי שאתה משתייך. הוא אינו ציוני ומטיף בחומרה לניתוק קשר עם החיים הפוליטיים והציבוריים במדינה. לדבריו, הדתי חייב להמנע בכל תוקף משיתוף פעולה עם ממסד חילוני, גוף שאינו מעמיד את האל במרכז. הוא היה זה שטבע את המושג "יודונאצים", כאשר קרא לחיילי צה"ל בכינוי זה, בפומבי, ותוך עמידה נחרצת מאחורי דבריו. אין בדבריי הבעת דיעה לגוף הגותו של פרופ´ לייבוביץ, אלא רק המלצה לך, מנסיוני, להמתין תקופה מסויימת. כך, לדעתי, תוכל לנצל את הקריאה בספריו עד תום, מתוך השקפת עולם בוגרת שמבינה את מורכבות הדברים. בברכה.