הכוריאוגרפיה של השירים הישראליים

טליה ג

New member
הכוריאוגרפיה של השירים הישראליים

כשכולם מתווכחים מי ראוי לייצג אותנו באירוויזיון, ויש כאלה שטוענים שישראל צריכה לעבור לשיר באנגלית כמו כולם (אני איני מסכימה!), אני חושבת שהבעייה העיקרית של ישראל היא הכוריאוגרפיה וההעמדה של השירים. האם שמתם לב שישראל היא המדינה היחידה שאת הזמרים שלה מלווים להקות רקדנים/זמרי ליווי, שממש "נדבקים" לזמר הראשי, מקפצים סביבו ועושים תמיד את אותן תנועות מגוככות??? אצל כל המדינות האחרות זמרי הליווי עומדים רחוק ברקע ותורמים רק את קולות הרקע שלהם. הופעות מהסוג שכל כך אהוב על ישראל משום מה, היו נפוצות אצל כל המדינות בשנות ה-70 ותחילת ה-80, אבל בינתיים האופנה השתנתה, ורק ישראל נשארה "תקועה" במודל המיושן הזה. עכשיו כשהאירוויזיון הפך להיות יותר עכשווי ובינלאומי אנחנו ממש מגוככים עם ההופעות האלה. אני קוראת תגובות באתרי אירוויזיון זרים ושומעת חוות דעת מחברים שלי בחו"ל וכולם טוענים שישראל מוכרחה להפסיק עם הריקודים המגוכחים נוסח "הורה", "חי", "עולה עולה", "כאן", "אמן", "אין דבר". שכחתי משהו? מה אתם חושבים?
 

רוייקו

New member
הכוראוגרפיה של ישראל כמעט תמיד

מוצלחת. אולי את לא כל כך יודעת, אבל כמה מדינות משתמשות בכוראוגרפים ישראלים מתחרות לתחרות. אחד מהם הוא עופר שפריר. תארי לעצמך שהזמרים חבויים בפינה צדדית כשפנס מעומעמם מאיר אור קלוש.. גם על זה אפשר להגיד מגוחך. אמנם השיר האחרון שלנו להתחרות היה מזוויע, אבל הכוראוגרפיה הייתה מוצלחת מאוד. לדעתי, לפחות זה החייה את השיר שלנו. חבל שהשירים לא מוצלחים כמו הכוראוגרפיה.
 

טליה ג

New member
בדיוק קראתי בפורום אירוויזיון גרמני

...כמה שההעמדות של השירים הישראליים נדושות וצפויות ולא השתנו מאז שנות ה-70. ושתבינו שהחבר´ה שכתבו את זה דווקא מאוד אוהבים את השירים שלנו. בקשר ל"אין דבר", רובם מאוד אהבו את השיר לפני האירוויזיון. אחרי שהם ראו את הוידאו-קליפ שלפני האיררויזיון הם כבר פחות התלהבו אבל ברגע שהם ראו את ההופעה החיה באירוויזיון עם ההעמדה הנדושה- השיר היה "הרוס" מבחינתם. מסקנה: הגיע זמן לשנות משהו.וכן רוייקו, אתה צודק. ההופעות של ישראל יותר דינמיות ופחות משעממות, אבל מה לעשות; זה עניין של אופנה, בדיוק כמו בבגדים. כששום מדינה לא מופיעה כך, אנחנו לא יכולים להיות חריגים.
 

דניSH

New member
יש עוד כוראוגרף טוב....

קוראים לו קלוד - אני לא זוכר את שם משפחתו אבל הוא בעיקר עובד עם דנה אניטרנשיונל הוא גם הופיע איתה על הבמה בלילה טוב אירופה.
 
קוראים לו קלוד דדייה....

והוא עשה את הכיאורגרפיה של השיר של דנה FREE כשהארוויזיון היה כאן!!! הוא כיראוגרף מעולה....
 

טליה ג

New member
הכוריאוגרפיה של "FREE" הייתה מעולה!

הגיע הזמן שגם השירים שמייצגים אותנו באירוויזיון יהיו עם כוריאוגרפיה עכשווית. די כבר עם ה"הורה"!
 

איליה.

New member
נשמע מעניין!

על איזה שירים בשנים האחרונות עבדו כוראוגרפים ישראלים?
 
עופר שפריר.....הוא לא כיראוגרף

הוא יותר במאי!!! והם לא משתמשים בו...ואם כן כך זה גם נראה. הוא ממש לא ברמה שאפשר להשתמש בה...לעומת זאת יש את סיגי ניסן.. קלוד דדייה חיליק כהן שרית אביצור שהם רמה לאומית..מומחים וטובים אבל הלוואי וזה היה מסתכם בכירואגרפיה... קודם שיהיה שיר מספיק טוב.
 

רוייקו

New member
את כ ל הקדם האחרון עשה שפריר

אז מה זה אם לא כוריאוגרפיה ?? עופר שפריר הוא גם במאי מצליח. גם. גם וגם.
 
למען האמת

הכואורוגפיה של השירים הישראלים תמיד גרמה לי לרצות לרקוד את "הנה מה טוב ומה נעים"
 

איליה.

New member
מסכים, ואפילו יותר מזה

לא היו הופעות כאלה בשנות ה-70. ישראל המציאה את זה ב-1982, ומאז היא גם היחידה שמופיעה בצורה כזאת.
 

איליה.

New member
לא נראה לי שאבניבי מתאים להגדרה.

זמרי הליווי עמדו במקום ולא ממש הפריעו ליזהר כהן והסתובבו לו בין הרגליים כמו בשירים שאחרי 1982 (דוגמאות בולטות: עולה עולה ואין דבר).
 

טליה ג

New member
בפסטיבל הזמר לא הופיעו כך

הכוריאוגרפיה הכל כך אופיינית לישראל קיימת רק באירוויזיון וב"קדם" כמובן. אם שמתם לב, בפסטיבל הזמר לא הופיעו כך וגם בכל מיני תכניות טלויזיה כשמופיעים זמרים, הם אף פעם לא מלווים על ידי רקדנים קופצניים. משום מה רשות השידור נתפסה לקונספט מוטעה וחושבת שהשירים ימשכו יותר תשומת לב אם הם תהייה להם הופעה דינמית. זה היה אולי נכון לפני 20 שנה! כשקרן שני זכתה בפסטיבל הזמר, חשבתי: כמה חבל שהיא לא נבחרה ב"קדם". השיר שלה היה הרבה יותר מצליח באירוויזיון מ"אין דבר", אבל אני בטוחה שאם הוא היה משתתף באירוויזיון, היו עושים לו את אותה כוריאוגרפיה טיפשית והורסים לו את הסיכויים באירופה.
 

אהוד_

New member
סביר להניח

בטח היו מוסיפים לה איזה שני רקדנים שמרוקדים מחול מאחורה כמו שהרסו את השיר של אורית שרעבי ב קדם 1996 "על חומותיך", זה היה שיר חביב אבל הריקוד המטופש הרס את הכל
 
למעלה