הכל ״מהשם יתברך״

תקווה25

Well-known member
מעשה בשניי יהודים שקיבצו נדבות למחייתם ,כל שבוע היו מגיעים לגברת עשירה ומקבלים ממנה מעות לשבת ,בכל פעם שהגיעו ,אחד היה אומר תודה לך גבירתי, ושני היה עונה תודה לך הקב״ה ,אמרה לו הגבירה העשירה, חוצפן וכי הקב״ה נותן לך ,הריי אני נותנת לך תודה לי! אמר העני, לא אני מודה רק לבורא העולם .והנה הגיע ״ערב פסח״ והחליטה האישה ללמד לקח את העני החצוף, הכינה שניי עופות באחד טמנה יהלום גדול, ובשני כלום. שהגיעו השניים נתנה לעני שהודה לה את העוף עם היהלום ,ולשני נתנה את העוף הרגיל. אחריי שבוע הגיע העני שהיה רגיל להודות לה, התפלאה מאד ושאלה: היכן חברך ענה העני חברי, כבר לא צריך לקבץ נדבות יותר, מיד שאלה מה עשית עם העוף שנתתי לך?! ענה לה העני, אותי הזמינו ליל הסדר ולכן לא היה לי כל צורך בעוף, ואילו לחברי העני היו אורחים ולכן נתתי לו את העוף במתנה מיד הבינה האישה את אשר דיקלם העני. שלא היא מחליטה מי יקבל ומי לא !הכל ״מהשם יתברך״ והכל לטובה חג שמח לכל בית ישראל.
סיפור יפה תודה
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם מעשי הטבח ביהודים "הגיעו מלמעלה" אז אלוהים אנטישמי, זו טענה בעייתית, הלא כן?
בוודאי. כמו רוב הטענות שקודם מוצגות כאקסיומה אך הלכה למעשה אינן מבוססות :).
הטענה תהיה, אולי, נכונה, אם נניח שאנחנו, בני האדם הפשוטים, יודעים כל דבר ומבינים כל דבר. אלא שמי שמאמין שיש מי שמסובב את העולם רואה את הדברים ממילא אחרת מהנחת יסוד זו.

האם לא יותר פשוט להניח שאינו מתערב?
לא עניין אל פשטות אלא של הסתמכות על דבריו, שכן כך בדיוק הצהיר מראש לגבי תקופה זו שאנו חיים בה.
 

SupermanZW

Well-known member
בוודאי. כמו רוב הטענות שקודם מוצגות כאקסיומה אך הלכה למעשה אינן מבוססות :).
הטענה תהיה, אולי, נכונה, אם נניח שאנחנו, בני האדם הפשוטים, יודעים כל דבר ומבינים כל דבר. אלא שמי שמאמין שיש מי שמסובב את העולם רואה את הדברים ממילא אחרת מהנחת יסוד זו.


לא עניין אל פשטות אלא של הסתמכות על דבריו, שכן כך בדיוק הצהיר מראש לגבי תקופה זו שאנו חיים בה.
לגבי השואה, זה לא מסתדר, כי גם תינוקות, שלא הספיקו לחטוא נרצחו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לגבי השואה, זה לא מסתדר, כי גם תינוקות, שלא הספיקו לחטוא נרצחו.
שוב אקסיומה רק כדי שניתן יהיה לתקוף, מבלי שיש להנחת היסוד כל בסיס.
זאת דעה אישית שלך שעל-מנת למות אדם צריך לחטוא. אולי השפעת הנצרות או דתות אחרות. אינני יודע. היהדות כאמור מעלה, רואה את העולם אחרת.
 

SupermanZW

Well-known member
שוב אקסיומה רק כדי שניתן יהיה לתקוף, מבלי שיש להנחת היסוד כל בסיס.
זאת דעה אישית שלך שעל-מנת למות אדם צריך לחטוא. אולי השפעת הנצרות או דתות אחרות. אינני יודע. היהדות כאמור מעלה, רואה את העולם אחרת.
מוות טבעי לא חייב להיות עונש, מיתה משונה (כולל רצח) חייבת להיות עונש ע"פ היהדות.
 

SupermanZW

Well-known member
גזונדהייט.
וזה קשור למה שכתבתי, כיצד בדיוק?
מי שמת מוות טבעי לא "הומת" לכן עליו אפשר לומר שלא בהכרח חטא. על מי שחטאו כתוב "יומתו", משמע, כל מי שהומת (להבדיל ממת מוות טבעי) בהכרח חטא על פי התורה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מי שמת מוות טבעי לא "הומת" לכן עליו אפשר לומר שלא בהכרח חטא. על מי שחטאו כתוב "יומתו", משמע, כל מי שהומת (להבדיל ממת מוות טבעי) בהכרח חטא על פי התורה.
מקווה שאתה הבנת את הניתוח (או את הקשר לדברי הקודמים), כי אני לא.
ביהדות בכל אופן, הדברים לא מחייבים, כאמור מעלה.
 

SupermanZW

Well-known member
כן הגיע מלמעלה, אז?
כדי לכסות אפשרות נוספת (למעשה זה אפילו יותר הגיוני): כשהוא רוצה הוא מתערב וכשלא אז לא. לצפות ממנו להתערב בכל פעם שקורה משהו רע מקביל ללצפות ממנו לשלול את הבחירה החופשית רק כשמדובר ברע, לו היה זה המצב הרי שלא היה רע בעולם, אבל יש, לכן אנו יודעים שזה לא המצב.
 
למעלה