הכנות לפני הפלגה

הכנות לפני הפלגה

איך כדאי להכין את הגוף לפני הפלגה?
מומלץ לאכול או לא?
אישתי סובלת בדרך כלל מבחילות, לכן אני שואל.
 
הכנות לפני הפלגה

הי
אני מבין שמה שמדאיג אותך זו מחלת הים, אני מעתיק לך את תשובתי לשאלה שכבר נשאלה בפורום בנוגע לנושא זה:
מחלת ים נגרמת לרוב בגלל שהעיניים אינן מזהות את הנדנוד של הסירה ולעומת זאת הגוף מתנדנד, כך שיש חוסר התאמה בין מה שהעיניים מזהות לבין מה שהגוף מרגיש, מצב זה גורם לסחרחורת ובחילות והקאות בקיצור מחלת ים. ככל שהטלטולים של הסירה חזקים יותר כך יחמיר המצב, ולכן ההרגשה שלך תהיה תלויה מאוד במצב הים בעת ההפלגה הכוונה מה יהיה גובה הגלים, בנוסף היות והנושא תלוי בעיניים מומלץ לשבת בחלק החיצוני של היאכטה באוויר הפתוח ולא להיכנס לחדרים וזאת משום שבחדרים לא רואים את הים ואת הסביבה החיצונית והגוף מתנדנד כך שהתופעה וחוסר ההתאמה בין העיניים לגוף קיצונית יותר, וגם כשיושבים בחוץ יש להסתכל ישר קדימה לכיוון נקודה כלשהי ולא להתעסק עם העיניים למשל בפלאפון. טיפ נוסף לא מומלץ לשתות אלכוהול במהלך השייט או לפניו מפני שאלכוהול מאיץ את התהליך, יש אפשרות לרכוש כדורים נגד בחילה והמלצתי רק לאחר יעוץ עם רופא, ודבר אחרון מומלץ להודיע לסקיפר מראש על הבעיה שאתם מודעים לה.
ולגבי טיולי השייט עם יאכטות בחו"ל, יש חשיבות רבה לבחירת אזור השייט והמקומות בהם תעגנו, זאת תוכל לעשות בהתייעצות עם החברה ממנה אתה מזמין את השייט, יש אזורים שקטים ויש אזורים שבהם הים גלי יותר, ובנוסף יש אזורי הפלגה בהם המרחק בין האיים קצר וההפלגה ביניהם עורכת כשעתיים ויש אזורים בהם האיים מרוחקים יותר כך שההפלגה ביניהם ארוכה וממושכת יותר, ככל שההפלגה תתארך כך שהסיכוי לקבל מחלת ים גדול יותר, ולגבי מקומות בהם תעגנו יש לבדוק האם מדובר במרינות מוגנות בשוברי גלים או במפרצים פתוחים בהם יכולים להיכנס גלים כך שגם המהלך העגינה עלולים לקבל מחלת ים.
לכן לפני שמחליטים על יעד שרירותי יש צורך לבדוק מה מצב הים בדרך כלל באזור, מה מרחקי ההפלגה בין האיים, והיכן עוגנים בלילות, וזאת תוכל לבדוק עם חברת השייט.
מאחל לך שייט מוצלח ומהנה ואתה מוזמן להגיב לאחר השייט האם הטיפים עזרו לך.
 
למעלה