הכנתי קובה סלק של חיים כהן

perach1

New member
הכנתי קובה סלק של חיים כהן ../images/Emo91.gif

ממליצה בחום! יצא ממש טעים! המתכון מדוייק להפליא. :החומרים למילוי: ½ ק"ג בשר בקר טחון 1 בצל בינוני, מגורר וסחוט צרור קטן של פטרוזיליה (כ-15 גבעולים) קצוץ דק 4 עלי סלרי (לא הגבעולים), קצוצים דק מאוד 4 עלי נענע (עלים בודדים) קצוצים דק חופן פטרוזיליה קצוצה 1 שן שום, כתושה מלח בהרת (תערובת של פלפל שחור, פלפל אנגלי, אגוז מוסקט, כמון, הל וקינמון) קמצוץ סוכר מעט שמן זית למרק: 1/2 כוס שמן (זית או אחר) 2 בצלים בינוניים (רצוי סגולים), קצוצים 6 שיני שום, קלופות ופרוסות 5 ראשי סלק בינוניים, קלופים, חצויים ופרוסים 2 ליטרים מים רותחים מיץ מ – 2 לימונים קטנים טריים מלח בהרת 3 כפות סוכר חום 1 כפית דבש 1/2 כפית מלח לימון (לא חובה) צרור עלי סלרי (כרפס), קשורים בחוט לבצק: 700 גרם סולת 1 כפית מלח מעט בהרת 1 כוס מי סלק מהמרק + מים לפי הצורך אופן ההכנה: המילוי: מערבבים את מרכיבי המילוי לעיסה אחידה. יוצרים מהעיסה כ-25 כדורים בגודל של כדור פינג-פונג. מניחים את הכדורים בתבנית ומאחסנים במקפיא עד שהם קפואים לגמרי, לפחות שעתיים. המרק: מחממים את השמן בסיר, מוסיפים את הבצל ומטגנים כ-5 דקות. מוסיפים את השום ומטגנים עוד כדקה, בלי שהשום ישחים. מוסיפים את הסלק ומקפיצים עוד כ- 4 דקות. מוסיפים את המים ומבשלים עוד 5 דקות. מוציאים כוס מהנוזל ומניחים בצד (לשימוש בהכנת הבצק). מוסיפים את מיץ הלימון ואת כל שאר המרכיבים. מבשלים 15 – 20 דקות, טועמים ומתקנים תיבול כך שהמרק יהיה חמוץ מתוק. הבצק: שמים את הסולת, המלח והבהרת בקערה ומערבבים. מוסיפים את מי הסלק ועוד מים במידת הצורך ולשים את מרכיבי הבצק כך שתיווצר עיסה במרקם של פלסטלינה רכה. מניחים ל – 20 דקות. הקובה: לוקחים חתיכה מהבצק ומשטחים. שמים כדור מילוי בשר קפוא וסוגרים את הבצק סביבו. מסירים עודפי בצק ומחליקים את הקובה עם מעט מים (אם בזמן המילוי הבצק מתייבש, אפשר להוסיף לו מעט מים וללוש שוב). מניחים את הקובות במרק הרותח בעדינות, ומבשלים כשעה על להבה בינונית. מקררים, ומחממים שוב לפני ההגשה בסיר מכוסה. מגישים על אורז לבן או כמרק. בתיאבון!
 

סיוי 24

New member
ממש התעללות איזה קובות חבל"ז

איזה צבע יפה יש להן!! בא לי צלחת כזאת עכשיו!!
 

perach1

New member
תודה סיוי ../images/Emo23.gif

אני כל הזמן מתעלפת ממה שאת מכינה!
מוכשרת שכמוך!
 

סיוי 24

New member
../images/Emo9.gif תודה מותק

חבר'ה הפורום הזה בלי עין הרע פעיל... קפיץ קפוץ
 
שאלה- איך עושים את הכדורים

דקים ושלא יצאו ע שכבה עבה וקצת מילוי (או שבעצם זה בסדר ככה?). כשאני עושה קובה דלעת, בשעת יצירת הכדורים המעטפת דקיקה מאד, אבל בבישול הם מתנפחים למימדים גדולים והמעטפת מתעבה מאד.
 

tatan48

New member
קובות יפהפיות ../images/Emo140.gif

ובטוח שגם טעימות ביותר.
 

perach1

New member
תודה לכם! להלן מתכון לקובה דלעת

תודה על המחמאות
קובה דלעת נוסה כמה פעמים בהצלחה רבה! הקובה הנהדר, הריחני והצבעוני שעושה יהודית, אמו של אסי, בעל מסעדת "סביח" בת"א. החומרים: 3 שיני שום 1 עגבנייה קצוצה 2 כפות רסק עגבניות 1/2 קילו סולת 300 גרם בשר טחון 2 בצלים 1/2 כפית פפריקה מתוקה מלח 1/2 כוס עלי נענע קצוצים 1/2 קילו דלעת 1/2 1 כפיות בהרט אופן ההכנה: 1. לבצק הקובה: מערבבים בקערה את הסולת עם כוס מי-ברז. חשוב לערבב בידיים, כדי לקבל מירקם של בצק (כ-5-3 דקות). לוקחים כף וחצי מהתערובת, ומגלגלים בידיים לחות כדי ליצור כדור. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק ושמים את הכדורים בצד. 2. מילוי הקובה: מקצצים שני בצלים ומערבבים עם כפית מלח. מעבדים בעזרת האצבעות עד שהמלח מפוזר באופן שווה על הבצל. סוחטים ומערבבים עם 1 כפית תבלין בהרט, חצי כפית פלפל שחור ומלח לפי הטעם. מוסיפים את הבשר הטחון ו-2 כפות עלי נענע. מערבבים עד שמקבלים תערובת חלקה. 3. הרכבת הקובה: יוצרים גומה באמצע הכדור וממלאים בכפית מילוי. צובטים כדי לסגור. מרטיבים את הידיים ומגלגלים כדי ליצור כדור. חוזרים על הפעולה עם יתרת הקובה. 4. רוטב הדלעת: בסיר בגודל בינוני מחממים 3 כפות שמן. פורסים 2 שיני שום ושמים בסיר עם העגבניה הקצוצה. מבשלים עד שהעגבניה מתרככת. מוסיפים 3 כוסות מים ומביאים לרתיחה. מוסיפים פפריקה, יתרת הפלפל השחור וקוביות הדלעת. מבשלים על אש גבוהה כ-10 דקות. מוסיפים את הקובה ומבשלים 10- 15 דקות על אש בינונית. מוסיפים את יתרת הנענע והבהרט ומבשלים עוד 5 דקות. בתיאבון
 

א פרח

New member
נראה מעולה

ינוסה בקרוב בדיוק סוג המאכלים המתאימים לחורף.
 

perach1

New member
תודה לכם!../images/Emo24.gif

ממליצה בחום לנסות את שני סוגי הקובה, שני מתכונים מוצלחים במיוחד
 
למעלה