הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

דוד1000

New member
G o v er n o r

אם תעיין באתר www.beith-din.com תוכל למצוא חומר רב על מה שאבותינו ידעו אודות אסטרונומיה שאין לכך הסבר אלא בכוחות אינטלקטואליים ואולי נבואיים שהם מעבר לחכמת התקופה שם גם בהקדמות צויין שאין באמונתנו הסמכתה על ידיעות חז"ל אנו טוענים שאפילו הסנהדרין יכול לטעות. לכן כל הדברים הללו שאין להם השלכה מעשית אינם פוגעים בעקרונות האמונה גם אם אכן חז"ל לא ידעו את הנתבע מהם. בפיות מנגדיהם. עם כל זאת הנטען במאמר ששיגרת לי לענ"ד אינו בגדר סתירה לדברי חז"ל כלהלן: א. רצוי שתעיין בספרות אודדות הענף המדעי החדשני הקרוי בשם כאוס. במדע זה נטען שעקרונית ייתכן שפרפר המעופף בסין יגרום בעקיפין במשק כנפיו לסערת הוריקן בארה"ב. זאת כמובן בהסתברות אפסית אבל קיימת. העובדה שכימה וכסיל רחוקים מאות שנות אור אינה משנה את העובדה שברגע נתון כאן האור ושאר סוגי קרינה אלקטרו מגנטית מגיעים ומשפיעים. איך הם משפיעים איננו יודעים. נכון הוא שמדובר בשמשות ענק גדולות מהשמש (לאו דווקא כאלה הבוערות על בסיס של הפיכת מימן להליום כפי שצויין בטעות) אבל ללא ספק חומן גבוה. עם כל זאת הקרינ ה האנטרופית המגיעה אלינו עשויה להשפיע דווקא על קור. דוגמה לכך הוא המקרר החשמלי שבס"ה הוא מפיק אנרגיית חום גבוהה יותר מערך הקרור שהוא מפיק. עם כל זאת בקנה המידה של תוך ארגז הקירור הוא מקרר ולא מחמם. ב. שמואל לא טען שיש בידו אינפורמציה אלוקית. זוהי טענת המבקרים המניחים מה שהם רוצים לגבי שמואל ואחר כך תוקפים את ההנחות שלהם עצמם. ג. אין שום פגם בכך שאמורא כמו שמואל אומר שהוא לא יודע הכל. האם בכלל יכול אדם לדעת הכל?. אם היה אדם כזה היה הוא סיבה מובהקץ לעבודה זרה. ג. קירוב כוכב אל סביבת כדור הארץ אינה שורפתו. כפי שהשמש לא שורפתנו. כמובן שמדובר ב"משחק" בכוכבים בדרך בעלת תועלת לאנושות. היינו קירובם למרחק קטן יותר מספר שנות אור נתון נניח 400 ל300 וכיו"ב. יצויין שמדענים רבים סבורים שמקורות האנרגיה של האנושות עשויים להיות בעתיד הרחוק כוכבים בוערים שאותם יקרבו לכדור הארץ. אין לנו היום את הטכנולוגיה הזו, אך יש לשער שבעתיד, עם סיום שריפת משאבי הדלק (נפט ופחם) ועם הגידול בצריכת האנרגיה לא יהיה מנוס מנקיטה בחיפושים בחלל של כוכבים שישמשו לנו כמאגרי אנרגיה זולים. ד. לא ברורה ביקורתו של הכותב אודות המספר מאה. הרי הדעת נותנת בכל מקרה שמדובר באומדן. מה הרע לציין אומדן על פי שיטת הספירה העשרונית המקובלת? לענ"ד זו ביקורת קשה. עד כאן הרב דב. בקשר לכוכבי כימה עניתי לך. אתה רואה שחז"ל ידעו שמספר הכוכבים מעל מאה. למרות שבתקופה של חז"ל ידעו רק שיש 8 כוכבים. בקשר לדבורים כמות האינזימים בטלים בשישים.
 

G o v er n o r

New member
אימבציל/קרטין1000 אומללי, הרי הצגת

הצגת זאת ב- 27/11/2002 והופרכת. עד מתי תציב מחדש הודעות שהופרכו? מדוע לא נועצו הוריך ב"דור ישרים" לפני השתדכם? ראה מה חמורות תוצאות הדגנרציה הנגרמות לעם היהודי...
 

דוד1000

New member
הם כן ידעו על כך .

בס"ד הדבר ברור בהלכה אם יש חומר באוכל שהוא בטל בשישים האוכל מותר באכילה. ואתה רואה שיש הבדל בין יצור החלב ליצור הדבש. הדבש לא נכנס לקיבה של הדבורה. זה מדהים איך ידעו זאת חז"ל. שלא דומים לך כלל. אני במקומך הייתי בורח מבושה. אני מציג מה שמצאתי בנושא הדבורה. קישור 1 מה שנלקח מגוף טמא נחשב לטמא על פי ההלכה היהודית, אך הדבורה אינה מעכלת את הדבש, אלא רק מעבירה אותו ממקום למקום. אמנם הדבורה יונקת את הדבש במעין מקור, אך בפליטתה היא מוציאה חומר בעל אותו הרכב כימי. http://www.golan.org.il/erzgolan/9doc2.htm דבש דבורים מותר, מפני שמכניסות אותו לגופן ואינן ממצות אותן מגופן: דבש אינו נוצר מגופה של הדבורה, אלא הדבורה רק מעבירה את החומרים שהיא אוספת מן הצומח, ומוציאה אותם בצורת דבש בכוורת. ועל כן אין הדבש דומה לחלב הנוצר מגוף החיה, ומותר רק אם הוא בא מבעל חיים טהור. קישור2 http://216.239.37.100/search?q=cache:tnZsLPGaLpwC:www.daat.ac.il/daat/toshba/shut/6.htm+%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%98%D7%9E%D7%90%D7%94+%D7%93%D7%91%D7%A9+%D7%9B%D7%A9%D7%A8&hl=iw&ie=UTF-8 והשאלה בעינה עומדת: כיצד להתייחס לתוצר של שרץ האסור באכילה. זוהי בעייתם של המקפידים בכשרות כקוצו של יוד. לקולא יש לומר, כי האנזימים ושאר משתמשת הדבורה ליצור הדבש, בטלים בששים ואולי אף באלף. קישור3 http://www.yadmor.org.il/h-art/h-art6.html שלום וברכה עונג גדול הוא לשאול שאלת שהגמרא עצמה שואלת (חולין ז ע"ב): "...מפני מה אמרו דבש דבורים מותר ? מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן". ביאור: אין הדבש שהדבורה מיצרת עובר דרך מערכת העיכול שלה. היא נושאת את הצוף בפיה, והאנזימים שם מעבדים את הצוף. הדבר נכון גם מבחינה מדעית. בשל כך דבש דבורים מותר לאכילה. http://www.moreshet.co.il/shut/shut2.asp?id=834 נשארה השאלה איך ידעו חז"ל שהדבורה לא מעבירה את הדבש דרך מערכת העיכול? הערה: זה שיש אנזימים זה לא תשובה. כי זה בטל בלמעלה משישים. יש לך טעות. בגמרא לא כתוב שאין בכלל אנזימים בדבש. הסיבה שכתבו כך באתר הידברות אולי בגלל שבדרך כלל מה שבטל בשישים לא נחשב. זה סברה שלי. אבל זה לא עומד בדיון. רק שתדע עם יש 100 קלו בשר עוף ויש שם חלב בכמות מעל לאחד חלקי שישים, מותר לי להוסיף עוד בשר עוף בכדי לבטל את האיסור בשר וחלב. עדיין נשארה הראיה המוחצת שחז"ל שלא דומים לך כלל . איך הם ידעו שיצור הדבש שונה מיצור החלב?
 

G o v er n o r

New member
אתה גם יכול לעשות קציצת המבורגר

מגרם אחד בשר-חזיר בתוספת 61 גרם בשר בקר וזה יהיה אולי כשר. הדבש אולי כשר מסיבת "בטל בשישים", אולם, לא אלהים ולא חז"ל הבינו שנשארים בו אנזימים אשר נוכחותם בכמות מוכתבת על פי תקן קפדני, היא ערובה לטבעיותו...
 

דוד1000

New member
אנזימים

"...ולא חז"ל הבינו שנשארים בו אנזימים " ת. זה רק השערה שלך ללא כל ראיה. כמו שהם ידעו שיש שק נפרד לדבש כך הם ידעו על האנזמים, מאחר שכמות האנזמים בטלה בשישים, הם לא דברו על כך.
 

G o v er n o r

New member
חלב נקבת החזיר גם הוא לא עובר דרך

קיבתה, אלא נפרש מ- mammary glands. אנזימי עבוד הנקטר לדבש נפרשים מבלוטות בגוף הדבורה וחמרי הגלם ליצורם באים ממזון המעוכל בקיבת הדבורה, ממש כשם שהחלב של נקבת החזיר נפרש מבלוטות בגוף נקבת החזיר וחמרי הגלם ליצורו באים ממזון המעוכל בקיבת נקבת החזיר. אלה בלוטות ואלה בלוטות. סדנא דארעא חד הוא. אתה גם יכול לעשות קציצת המבורגר מגרם אחד בשר-חזיר בתוספת 61 גרם בשר בקר וזה יהיה אולי כשר. הדבש אולי כשר מסיבת "בטל בשישים", אולם, לא אלהים ולא חז"ל הבינו שנשארים בו אנזימים אשר נוכחותם בכמות מוכתבת על פי תקן קפדני, היא ערובה לטבעיותו...
 

דוד1000

New member
G o v er n o r

בס"ד איך ידעו חז"ל שבכימה יש למעלה ממאה כוכבים. בתקופה שלהם היה ידעו שיש רק 8 כוכבים בכימה. אני מציג מה שמצאתי בנושא הדבורה. הדבר ברור בהלכה אם יש חומר באוכל שהוא בטל בשישים האוכל מותר באכילה. ואתה רואה שיש הבדל בין יצור החלב ליצור הדבש. הדבש לא נכנס לקיבה של הדבורה. זה מדהים איך ידעו זאת חז"ל. שלא דומים לך כלל. אני במקומך הייתי בורח מבושה. מה שנלקח מגוף טמא נחשב לטמא על פי ההלכה היהודית, אך הדבורה אינה מעכלת את הדבש, אלא רק מעבירה אותו ממקום למקום. אמנם הדבורה יונקת את הדבש במעין מקור, אך בפליטתה היא מוציאה חומר בעל אותו הרכב כימי. http://www.golan.org.il/erzgolan/9doc2.htm דבש דבורים מותר, מפני שמכניסות אותו לגופן ואינן ממצות אותן מגופן: דבש אינו נוצר מגופה של הדבורה, אלא הדבורה רק מעבירה את החומרים שהיא אוספת מן הצומח, ומוציאה אותם בצורת דבש בכוורת. ועל כן אין הדבש דומה לחלב הנוצר מגוף החיה, ומותר רק אם הוא בא מבעל חיים טהור. קישור2 http://216.239.37.100/search?q=cache:tnZsLPGaLpwC:www.daat.ac.il/daat/toshba/shut/6.htm+%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94+%D7%98%D7%9E%D7%90%D7%94+%D7%93%D7%91%D7%A9+%D7%9B%D7%A9%D7%A8&hl=iw&ie=UTF-8 והשאלה בעינה עומדת: כיצד להתייחס לתוצר של שרץ האסור באכילה. זוהי בעייתם של המקפידים בכשרות כקוצו של יוד. לקולא יש לומר, כי האנזימים ושאר משתמשת הדבורה ליצור הדבש, בטלים בששים ואולי אף באלף. קישור3 http://www.yadmor.org.il/h-art/h-art6.html הגמרא עצמה שואלת (חולין ז ע"ב): "...מפני מה אמרו דבש דבורים מותר ? מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן". ביאור: אין הדבש שהדבורה מיצרת עובר דרך מערכת העיכול שלה. היא נושאת את הצוף בפיה, והאנזימים שם מעבדים את הצוף. הדבר נכון גם מבחינה מדעית. בשל כך דבש דבורים מותר לאכילה. http://www.moreshet.co.il/shut/shut2.asp?id=834 נשארה השאלה איך ידעו חז"ל שהדבורה לא מעבירה את הדבש דרך מערכת העיכול? הערה: זה שיש אנזימים זה לא תשובה. כי זה בטל בלמעלה משישים. בגמרא לא כתוב שאין בכלל אנזימים בדבש. הסיבה שכתבו כך באתר הידברות אולי בגלל שבדרך כלל מה שבטל בשישים לא נחשב. זה סברה שלי. אבל זה לא עומד בדיון. רק שתדע עם יש 100 קלו בשר עוף ויש שם חלב בכמות מעל לאחד חלקי שישים, מותר לי להוסיף עוד בשר עוף בכדי לבטל את האיסור בשר וחלב. עדיין נשארה הראיה המוחצת שחז"ל שלא דומים לך כלל . איך הם ידעו שיצור הדבש שונה מיצור החלב?
 

G o v er n o r

New member
"איך ידעו חז"ל שבכימה יש למעלה

ממאה כוכבים" הם לא ידעו מהם כוכבים בכלל ומהי כימה בפרט "הדבש לא נכנס לקיבה של הדבורה" חלב נקבת החזיר גם הוא לא עובר דרך קיבתה, אלא נפרש מ- mammary glands. אנזימי עבוד הנקטר לדבש נפרשים מבלוטות בגוף הדבורה וחמרי הגלם ליצורם באים ממזון המעוכל בקיבת הדבורה, ממש כשם שהחלב של נקבת החזיר נפרש מבלוטות בגוף נקבת החזיר וחמרי הגלם ליצורו באים ממזון המעוכל בקיבת נקבת החזיר. אלה בלוטות ואלה בלוטות. סדנא דארעא חד הוא. אתה גם יכול לעשות קציצת המבורגר מגרם אחד בשר-חזיר בתוספת 61 גרם בשר בקר וזה יהיה אולי כשר. הדבש אולי כשר מסיבת "בטל בשישים", אולם, לא אלהים ולא חז"ל הבינו שנשארים בו אנזימים אשר נוכחותם בכמות מוכתבת על פי תקן קפדני, היא ערובה לטבעיותו...
 

דוד1000

New member
לא ענית לשאלה איך הם ידעו. ואין

צורך שתענה, כי אנחנו יודעים איך הם ידעו.
 

דוד1000

New member
לא יתכן שלפני למעלה

בס"ד לא יתכן שלפני למעלה מאלף חמש מאות שנה (בזמן הגמרא) יכל אדם לדעת מה נעשה בכל הימים שבעולם ובכל העומקים. כי יכלו לצלול למעמקי הים. ולא יכולו להגיע לקטבים. • הטעות הלוגית של כתבת: "כדי _להוכיח_ כי מי שיש לו קשקשת יש לו גם סנפיר תהיה חייב להראות שבחנת את כל מיני הדגים בעולם, ואין מי שיכול לערוב כי נמצאו כל מיני הדגים בעולם. כדי להפריכך מספיק להציג דוגמא אחת." כדי להפריך את דברי חז"ל מספיק רק דוגמא אחת - הבעיה שלכם - שעד היום אין וגם לא תהיה דוגמא כזאת בידיכם - וזהו המופת שעליו דיבר דוד. היכולת של חז"ל להתחייב שאפילו דוגמא אחת קטנה מבין כל מליוני הזנים של הדגים בעולם - תמצא בידיכם ! בברכה, בועז
 

amirjak

New member
נו

אני כבר מחכה לראות כיצד תגיב... מה תוכל לרשום על זה???? לפניך עובדה שחז"ל קבעו עובדה שהינה נכונה עד היום.
 

דוד1000

New member
בנתיים תחזור בתשובה. ואם בעתיד

ישתנה המצב תחזור בשאלה. אבל תתפלל הרבה שלא תפול בידי היצר הרע.
 

G o v er n o r

New member
גם תרנגול עיוור לפעמים מוצא גרגר...

אולם, הבעיה החמורה ביותר שלכם נותרת בעינה: או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו כביכול ע"י אותו מקור - המקור טועה באחת מטענותיו וזו ראיה מוחצת שאין עליה כלל הפרכה ששתיהן חוברו ביד אדם, בשר ודם...
 

amirjak

New member
התוכל להביא בפני את התנאים עליהם

אתה מדבר, בבקשה..
 

G o v er n o r

New member
...You must be pulling my leg

התורה דרשה _גם_ קשקשת ו_גם_ סנפיר המשנה אומרת _מספיק_ קשקשת משמע, אחד המחברים _לא_ הכיר היטב את החי הימי!!!
 
אתה דבק בדברי ההבל שלך !

ויותר מזה - עוד חושב את עצמך לחכם גדול !! אם זה לא היה עצוב כגון אם היה מדובר בגוי הייתי צוחק, מכיוון שכתוב: "חכמה בגויים תאמין , תורה בגויים אל תאמין" - וכאן ברור ומוכח בעליל למרות כל ההסברים שניתנו לך - שראשך האטום אינו מצליח לקלוט דבר תורה מינימלי. מכיוון שהנך ממשיך לחזור על טענותיך ההבליות. מה שכל כך עצוב כאן זה שיהודי לא מצליח להבין תורה כדקא - יעות. ובכן, אל תחשוב את עצמך לחכם גדול - אם תפתח גמרא תגלה שבהמשך למשניות - מסתתר בהמשכם עולם נפלא ! עולם שנקרא עולם הגמרא ! ועל המשנה שאתה חוזר עליה ללא כל רפיון וגם ללא כל מחשבה מעמיקה מדי - עלי לציין, נכתבה גמרא מופלאה שהפלא ופלא - שואלת את אותה שאלה כבר לפני 1800 שנה !! הייתם מאמינים ?!?!? גוברנר שואל שאלה שכבר הגמרא שאלה לפני 1800 שנה !! רגע ! אולי הוא כיוון לדברי חז"ל בגמרא ? אם כן עוד יש תקווה.... כן ! יש תקווה ! - גוברנר אכן כיוון לדברי חז"ל ! הוא פשוט לא יודע להבין גמרא - אז הוא לא ראה את זה בעצמו בגמרא - אבל בואו ניתן לו כל הכבוד גדול על שהגיע לשאלה ששאלו תנאים קדושים - לגמרי בעצמו ! גם לשאול שאלות חכמות זה דבר עצום ! אם כן בואו וניתן לו את תשובת הגמרא: הסיבה שהתורה כתבה גם סנפיר ולא תלתה את כשרות הדג בקשקשים בלבד - היא משום "יגדיל תורה ויאדיר" - זאת אומרת שאם היה כתוב בתורה רק קשקשת היינו יכולים לתעות ולחשוב שהקשקשת שכתובה בתורה היא היא הסנפיר - ולמרות שהיינו יכולים ללמוד שלא כך היא ממה שכתוב בנביא "שריון קשקשים הוא לבוש" - וזאת אומרת שקשקשים נקרא בשם לבוש ואז ממילא נבין שהכוונה היא בהחלט לא לסנפירים - "יגדיל תורה ויאדיר" - הכוונה שבכל מקום שהתורה יכולה לפרט בעצמה - כך היא עושה - כמו במקרה זה ! כמה טוב ללמוד תורה ! התורה מוציאה את ההבלים מהראש ! בברכה, בועז
 
למעלה