G o v er n o r
אם תעיין באתר www.beith-din.com תוכל למצוא חומר רב על מה שאבותינו ידעו אודות אסטרונומיה שאין לכך הסבר אלא בכוחות אינטלקטואליים ואולי נבואיים שהם מעבר לחכמת התקופה שם גם בהקדמות צויין שאין באמונתנו הסמכתה על ידיעות חז"ל אנו טוענים שאפילו הסנהדרין יכול לטעות. לכן כל הדברים הללו שאין להם השלכה מעשית אינם פוגעים בעקרונות האמונה גם אם אכן חז"ל לא ידעו את הנתבע מהם. בפיות מנגדיהם. עם כל זאת הנטען במאמר ששיגרת לי לענ"ד אינו בגדר סתירה לדברי חז"ל כלהלן: א. רצוי שתעיין בספרות אודדות הענף המדעי החדשני הקרוי בשם כאוס. במדע זה נטען שעקרונית ייתכן שפרפר המעופף בסין יגרום בעקיפין במשק כנפיו לסערת הוריקן בארה"ב. זאת כמובן בהסתברות אפסית אבל קיימת. העובדה שכימה וכסיל רחוקים מאות שנות אור אינה משנה את העובדה שברגע נתון כאן האור ושאר סוגי קרינה אלקטרו מגנטית מגיעים ומשפיעים. איך הם משפיעים איננו יודעים. נכון הוא שמדובר בשמשות ענק גדולות מהשמש (לאו דווקא כאלה הבוערות על בסיס של הפיכת מימן להליום כפי שצויין בטעות) אבל ללא ספק חומן גבוה. עם כל זאת הקרינ ה האנטרופית המגיעה אלינו עשויה להשפיע דווקא על קור. דוגמה לכך הוא המקרר החשמלי שבס"ה הוא מפיק אנרגיית חום גבוהה יותר מערך הקרור שהוא מפיק. עם כל זאת בקנה המידה של תוך ארגז הקירור הוא מקרר ולא מחמם. ב. שמואל לא טען שיש בידו אינפורמציה אלוקית. זוהי טענת המבקרים המניחים מה שהם רוצים לגבי שמואל ואחר כך תוקפים את ההנחות שלהם עצמם. ג. אין שום פגם בכך שאמורא כמו שמואל אומר שהוא לא יודע הכל. האם בכלל יכול אדם לדעת הכל?. אם היה אדם כזה היה הוא סיבה מובהקץ לעבודה זרה. ג. קירוב כוכב אל סביבת כדור הארץ אינה שורפתו. כפי שהשמש לא שורפתנו. כמובן שמדובר ב"משחק" בכוכבים בדרך בעלת תועלת לאנושות. היינו קירובם למרחק קטן יותר מספר שנות אור נתון נניח 400 ל300 וכיו"ב. יצויין שמדענים רבים סבורים שמקורות האנרגיה של האנושות עשויים להיות בעתיד הרחוק כוכבים בוערים שאותם יקרבו לכדור הארץ. אין לנו היום את הטכנולוגיה הזו, אך יש לשער שבעתיד, עם סיום שריפת משאבי הדלק (נפט ופחם) ועם הגידול בצריכת האנרגיה לא יהיה מנוס מנקיטה בחיפושים בחלל של כוכבים שישמשו לנו כמאגרי אנרגיה זולים. ד. לא ברורה ביקורתו של הכותב אודות המספר מאה. הרי הדעת נותנת בכל מקרה שמדובר באומדן. מה הרע לציין אומדן על פי שיטת הספירה העשרונית המקובלת? לענ"ד זו ביקורת קשה. עד כאן הרב דב. בקשר לכוכבי כימה עניתי לך. אתה רואה שחז"ל ידעו שמספר הכוכבים מעל מאה. למרות שבתקופה של חז"ל ידעו רק שיש 8 כוכבים. בקשר לדבורים כמות האינזימים בטלים בשישים.
אם תעיין באתר www.beith-din.com תוכל למצוא חומר רב על מה שאבותינו ידעו אודות אסטרונומיה שאין לכך הסבר אלא בכוחות אינטלקטואליים ואולי נבואיים שהם מעבר לחכמת התקופה שם גם בהקדמות צויין שאין באמונתנו הסמכתה על ידיעות חז"ל אנו טוענים שאפילו הסנהדרין יכול לטעות. לכן כל הדברים הללו שאין להם השלכה מעשית אינם פוגעים בעקרונות האמונה גם אם אכן חז"ל לא ידעו את הנתבע מהם. בפיות מנגדיהם. עם כל זאת הנטען במאמר ששיגרת לי לענ"ד אינו בגדר סתירה לדברי חז"ל כלהלן: א. רצוי שתעיין בספרות אודדות הענף המדעי החדשני הקרוי בשם כאוס. במדע זה נטען שעקרונית ייתכן שפרפר המעופף בסין יגרום בעקיפין במשק כנפיו לסערת הוריקן בארה"ב. זאת כמובן בהסתברות אפסית אבל קיימת. העובדה שכימה וכסיל רחוקים מאות שנות אור אינה משנה את העובדה שברגע נתון כאן האור ושאר סוגי קרינה אלקטרו מגנטית מגיעים ומשפיעים. איך הם משפיעים איננו יודעים. נכון הוא שמדובר בשמשות ענק גדולות מהשמש (לאו דווקא כאלה הבוערות על בסיס של הפיכת מימן להליום כפי שצויין בטעות) אבל ללא ספק חומן גבוה. עם כל זאת הקרינ ה האנטרופית המגיעה אלינו עשויה להשפיע דווקא על קור. דוגמה לכך הוא המקרר החשמלי שבס"ה הוא מפיק אנרגיית חום גבוהה יותר מערך הקרור שהוא מפיק. עם כל זאת בקנה המידה של תוך ארגז הקירור הוא מקרר ולא מחמם. ב. שמואל לא טען שיש בידו אינפורמציה אלוקית. זוהי טענת המבקרים המניחים מה שהם רוצים לגבי שמואל ואחר כך תוקפים את ההנחות שלהם עצמם. ג. אין שום פגם בכך שאמורא כמו שמואל אומר שהוא לא יודע הכל. האם בכלל יכול אדם לדעת הכל?. אם היה אדם כזה היה הוא סיבה מובהקץ לעבודה זרה. ג. קירוב כוכב אל סביבת כדור הארץ אינה שורפתו. כפי שהשמש לא שורפתנו. כמובן שמדובר ב"משחק" בכוכבים בדרך בעלת תועלת לאנושות. היינו קירובם למרחק קטן יותר מספר שנות אור נתון נניח 400 ל300 וכיו"ב. יצויין שמדענים רבים סבורים שמקורות האנרגיה של האנושות עשויים להיות בעתיד הרחוק כוכבים בוערים שאותם יקרבו לכדור הארץ. אין לנו היום את הטכנולוגיה הזו, אך יש לשער שבעתיד, עם סיום שריפת משאבי הדלק (נפט ופחם) ועם הגידול בצריכת האנרגיה לא יהיה מנוס מנקיטה בחיפושים בחלל של כוכבים שישמשו לנו כמאגרי אנרגיה זולים. ד. לא ברורה ביקורתו של הכותב אודות המספר מאה. הרי הדעת נותנת בכל מקרה שמדובר באומדן. מה הרע לציין אומדן על פי שיטת הספירה העשרונית המקובלת? לענ"ד זו ביקורת קשה. עד כאן הרב דב. בקשר לכוכבי כימה עניתי לך. אתה רואה שחז"ל ידעו שמספר הכוכבים מעל מאה. למרות שבתקופה של חז"ל ידעו רק שיש 8 כוכבים. בקשר לדבורים כמות האינזימים בטלים בשישים.