זה שלרוב בעלי הקשקשת יש סנפירים אין
" המציאות אולי הוא לא אמור להיות כשר (וגם בדתות אחרות קבעו הלכתית על דברים דומים" ת. הם קבעו שהדבש כשר כי הצוף לא ניטמא בגוף הדבורה. ", אבל לא ניתן כעת להוכיח אם הם צדקו או לא (גם דתות אחרות קבעו שיש גן עדן וגיהנום)." ת. הוכח שהם צדקו הם קבעו שאין דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים ואין דג כזה. והם קבעו שהצוף לא ניטמא בגוף הדבורה ואכן הוא לא ניטמא. בתקופה ההיא לא היו יכולים לדעת פרטים אלה ללא ידע על אנושי. הצג בבקשה את כל הניחושים המוצלחים שלהם. אנו נבדוק אם הם אכן מוצלחים, ואת הכמות המספרית של הניחושים ביחס לניחושים הלא מוצלחים ---- ת. טעות.!!! מספיק שרואים שלחז"ל היה אפילו מקרה אחד של מידע שלא היה ניתן לדעת בזמנם, זה מראה שיש בורא לעולם. ואם תמצא שיש לחז"ל טעויות זה לא סותר את המסקנה שיש בורא. כי לא כתוב באף מקום שהוא מסר לחז"ל את כל הידע שיש לו וכן לא כתוב ואף אחד גם לא טוען שלחז"ל יש את היכולת של בורא העולם (כל יכול, יודע הכל וכו') דוד: הם כתבו בפרוש כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר. ---- " כמובן, שהניחוש נשאר ניחוש, והם ישנו את הפסק שלהם אם יתגלה דג כזה או אם ייצרו אחד כזה גנטית." ת. זה לא ניחוש זה ידע על אנושי. אם יתגלה דג כזה יהיה לך הפרכה לראיה. כל עוד לא יתגלה לא הפרכת את הראיה. "ההלכה נפסקה שינהגו כאילו נאמר "כל". זה לא ישנה את העובדה שיתכן שמדובר בניחוש. המציאות היא שלחלק מהמפרשים לא היה אכפת לפרש "רוב" וכדומה, ומכאן אתה למד שהמציאות עשויה להיות שהם ניחשו ותו לא." ת. לפעמים חז"ל באומרם כל כוונתם לרוב (לא תמיד) . אם ימצא דג שיסתור את דברי חז"ל נוכל לומר שהם יתכוונו לרוב למרות שאמרו כל. מסתבר שבורא העולם מקיים את דברי הצדיקים וגורם שלא ימצא דג כזה. "עובדה שחלק מהמפרשים הסכימו שיש גם אפשרויות אחרות." ת. קבל תשובה מהרב יעקב סגל. ...ומביא מהמעדני יו"ט חולין פ"ג ברא"ש סז אות ה שכשהיה אב"ד בוינא הביא לו החכם אהרון רופא דג הנקרא בלשונם שטינק"ס מרינו"ס מהים הספרדי ויש לו קשקשת על כל גופו ללא שום סנפיר, ויש לו 4 רגלים כרגלי בהמה וחיה, ובתחילה חשב אולי הורכב אחרי מתן תורה ואחרי קבלת חז"ל כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר. אח"כ אמר שכלל חז"ל הוא על הדגים ולא על החיות שבים. ובתירוצו זה הוא "סותר" את הרמב"ן והמדרש. ובתירוצו הראשון נפל כל כלל חז"ל. ואילו הפר"ח יו"ד הלכות סימני דגים פ"ג ה"ג התיר את המרינו"ס וחלק על המעדני יו"ט שאין לפקפק בדברי חז"ל אלא יש לחפש טענות לקיימם כגון אולי נשר הסנפיר לפני עלותו מהים, או אולי עוד יצמח, וזה לא כמציאות שרואה העין. והכרתי ופלתי יו"ד פ"ג ג': כלל חז"ל הוא על דרך כלל, כי כך הם רוב הדגים, ואזלינן בתר רובא. ודעת-אמת "מסכימה" עמו. אך כך "נופל לבור" ראיית המחזירים בתשובה, כי זה שלרוב בעלי הקשקשת יש סנפירים אין זו ידיעה מיוחדת, כי לרוב הדגים סנפירים כמו שלרוב היונקים גפים. קרא שוב: ודעת-אמת "מסכימה" עמו. אך כך "נופל לבור" ראיית המחזירים בתשובה, כי זה שלרוב בעלי הקשקשת יש סנפירים אין זו ידיעה מיוחדת, כי לרוב הדגים סנפירים כמו שלרוב היונקים גפים. קרא שוב: ודעת-אמת "מסכימה" עמו. אך כך "נופל לבור" ראיית המחזירים בתשובה, כי זה שלרוב בעלי הקשקשת יש סנפירים אין זו ידיעה מיוחדת, כי לרוב הדגים סנפירים כמו שלרוב היונקים גפים. עד כאן כך שלא יתכן שחז"ל יתכוונו לרוב. כל ילד יודע שלרוב הדגים יש סנפירים. חז"ל לא יאמרו דבר שכל ילד יודע אותו. הם אמרו "כל" בגלל שהיה להם ידע על טיבעי.