הלו"ז החדש של רכבת ישראל פורסם...

poland1

New member
הלו"ז החדש של רכבת ישראל פורסם...

לדעתי מעט מאכזב לנוכח העצירה שהוסיפו לרכבת "הישירה" פתאום בקריית גת, דבר שקצת פוגע בתושבי באר שבע ומוסיף עוד כ-5, 7 דק' נסיעה... ובנוסף, אין רכבות לילה.. יהיו כלל הנראה רק החל מאוגוסט או מאוחר יותר..

ביחרו בתפריט באר שבע - תל אביב / תל אביב - באר שבע וביחרו תאריך החל מה-15.07.2012...

http://rail.co.il/HE/DrivePlan/Pages/dp.aspx

דעתכם?
 
אני בספק אם בכלל יש צורך ברכבות לילה לב"ש

לדעתי הביקוש יהיה מאוד נמוך אבל אולי אני טועה.

לגבי הרכבת שלא ממש ישירה - בהחלט מאכזב מאוד.
 

poland1

New member
אני חושב שכן צריכות להיות כמה רכבות לילה

שיעצרו בנתב"ג גם אם הן יהיו ריקות בצורה משמעותית.. צריך להיות שירות לתושבי הדרום גם בלילה.. אם הם סתם רוצים לבלות בתל אביב או לנסוע לנתב"ג בלילה לטיסה שלהם..

אני יודע שבנובמבר יהיו 3 רכבות בשעה וכך תתווסף רכבת ישירה לגמרי ויחד עם הציוד החדש שיגיע בשנה הבא (רכבות מהירות יותר) אולי נזכה לעוד קיצור משמעותי בנסיעה..

בכל מקרה,
החל מה-15.07.12 יהיו 2 רכבות בשעות השיא מבאר שבע לתל אביב ומתל אביב לבאר שבע (כל חצי שעה)... רכבת אחת מאספת שעוצרת בכל תחנות הביניים ורכבת אחת ישירה עם עצירה אחת בקריית גת.
זמן הנסיעה מתל אביב ההגנה לבאר שבע צפון יהיה 55 דק' בישירה, מבאר שבע צפון לתל אביב ההגנה יהיה 57 דק' בישירה ומבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה יהיה כ- שעה ו-2 דקות בישירה וכשעה ו-6 דק' במאספת ומתל אביב ההגנה לבאר שבע מרכז כשעה ו-4 דק' בישירה וכשעה ו-8 דק' במאספת.

אני קצת מאוכזב.. כמה הבטחות במשך 8 שנים וזו התוצאה? קיצור של 21 דקות?
 

yairp4

Active member
קיצור של 21 דקות זה לא משמעותי?

זמן הנסיעה היה כשעה ועשרים לפני השדרוג, לא? אז מדובר על קיצור של רבע מזמן הנסיעה, וזה דווקא נראה כמו שיפור רציני. חוץ מזה הרכבות הישירות בנובמבר בוודאי יורידו עוד כמה דקות.

לגבי הרכבות החצי ישירות ראיתי שכבר כמה פעמים העלו את הנושא בפורום תח"צ והתעקשת שם שאין סיבה להוסיף עצירה בקרית גת, אבל לדעתי אתה פשוט טועה. אין שום דבר קדוש ב- "באר שבע ב- 50 דקות" (למרות שהיעד הזה יתממש בנובמבר) ואין סיבה שתושבי קרית גת שסבלו מהשדרוג בדיוק כמו תושבי באר שבע יצטרכו להסתפק ברכבת מאספת פעם בשעה עד נובמבר, כשה"נזק" שנגרם לתושבי באר שבע הוא סה"כ תוספת של 5 דקות נסיעה, ועדיין מדובר על שיפור משמעותי לעומת המצב הקיים. מילא, אם היה מדובר על עצירה נוספת בתחנת להבים שמשרתת אוכלוסיה קטנה מאוד הייתי מבין את התלונות, אבל כאן לא מדובר על איזו תחנה כפרית קטנטנה אלא על עיר עם 50000 תושבים.
ובהתחשב בעובדה שבנובמבר תתווסף עוד רכבת ישירה, אני חושב שזאת קטנוניות, שלא לאמר רשעות, לדרוש מתושבי קרית גת להתאזר בסבלנות עד אז.
 

poland1

New member
עדיין אף אחד לא הצהיר שתהיה רכבת ישירה

אמיתית בנובמבר..
אני חייב להגיד לך שמנכ"ל הרכבת הבטיח שנה שעברה שאורך הנסיעה מבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה יקח 50 דק', משמע מהאוניברסיטה יקח פחות..

מה קורה בפועל?
מבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה יקח לא פחות משעה ו-2 דקות ברכבת "הישירה" שזה חוסך לנו בסופו של דבר בסך הכל 14 דקות כי כיום הנסיעה אורכת כשעה ו-16 דקות.
מבאר שבע האוניבסיטה לתל אביב ההגנה יקח 55 דקות.

אז אני אומר לך שבלי העצירה לקריית גת מרכבת מרכז היינו זוכים לזמן נסיעה של 57 דק' עד ההגנה וזה משמעותי!
ו-50 דק' מהאוניבסיטה...

למה הם הציבו לעצמם יעד שמבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה יקח 50 דק' ובעצם אפילו מרכבת צפון זה לא בדיוק 50 דק'...

אחרי כל ההבטחות והסבל של 8 השנים, זה השיפור שמגיע לנו? 14-21 דקות בהתאמה? הבטיחו 47 דקות, הבטיחו 50 דקות.. איך הגענו לשעה ו-2 דקות? אותי זה מרגיז.. כי הפרוייקט קודם כל היה לשפר את הנסיעה מבאר שבע ואליה.. ולא, דין קריית גת עם פחות מ50,000 תושבים זה לא דין באר שבע שהיא בירת הנגב עם כ-200,000 תושבים..

משהו כאן מקומם, צר לי.
 

poland1

New member
תיקון: מבאר שבע האוניברסיטה לתל אביב ההגנה

יקח 57 דקות.. לא פחות!
 

yairp4

Active member
טוב, אני לא הולך לפתוח את הדיון הזה שוב

כי כבר ענו לך על זה מספיק בפורום תח"צ, אבל אתה בשלך: 50 דקות זה קדוש, תושבי באר שבע קודמים לתושבי קרית גת וכו'. רבים וטובים ממני לא הצליחו לשכנע אותך, אז כנראה שגם אני לא אצליח. מה גם שזה ממילא לא ממש קשור לנושא הפורום.

אני רק אציין דבר אחד: אני לא יודע מה המנכ"ל אמר, אבל כמדיניות, כל הודעה יחצ"נית של הרכבת בנוגע ל- "50 דקות לבאר שבע" התייחסה לנסיעה מב"ש צפון לת"א ההגנה. כך הבהירו גורמים מרכבת ישראל לפורום תח"צ וכך היה מרגע שהחליטו על הכותרת הזאת ועד לסיום הפרוייקט. אם המנכ"ל הצהיר שהנסיעה מב"ש מרכז תיקח 50 דקות אז הוא טעה, זה מעולם לא היה יעד של הפרוייקט. וגם אם הוא אמר, עדיין אין שום דבר קדוש במספר הזה והעיר באר שבע לא תקום או תיפול על ההבדל בין 50 ל- 55 דקות נסיעה.
 

poland1

New member
באמת חבל לפתוח על זה עוד דיון..

אבל כמו שאמרתי.. בלי העצירה בקריית גת מבאר שבע מרכז היינו נוסעים ב57 דק' להגנה.. וזה יכול להיות משמעותית..

עוד עצירה זה עוד עיכובים.. לא פעם הרכבת נתקעת מעבר לזמן הצפוי בתחנות הביניים.. זה מתכון לעיכובים ואיחורים, אני אמרתי את שלי...
 

amit1270

New member
עם קו כפול יש הרבה פחות עיכובים

אין דין עצירה בתחנת ביניים שהיא גם נקודת מפגש שלא מאפשרת מעבר שתי רכבות זו מול זו כדין עצירה בתחנה שהיא חלק ממסילה כפולה שלא מחייבת התחשבות ברכבת המגיעה ממול.
 

amit1270

New member
...וזאת בעצם המשמעות הגדולה של הפרויקט

פרויקט ההכפלה והיישור הוא קודם כל פרויקט הכפלה. זה אומר לא רק מהירות נסיעה גדולה יותר אלא גם, ובעיקר, אפשרות להגדלה רצינית ביותר של קיבולת המסילה, וכמובן שיפור האמינות (פחות עיכובים בתחנות מהסוג שציינת - הרבה פחות).
 

yairp4

Active member
אגב, על זה נאמר "choose you battles wisely"

מוטב שתושבי באר שבע וקרית גת ישלבו כוחות כדי לקצר את זמן הנסיעה הכולל בקו המשודרג. אם אני לא טועה, נאמר בפורום תח"צ לא מעט פעמים שמבחינה טכנית ובטיחותית ניתן יהיה לבצע את הנסיעה מתל אביב לבאר שבע בהרבה פחות מ50 דקות עם הציוד החדש, ומה שמונע זאת היא השמרנות של הרכבת. אם לחץ מצד שתי העיריות והתושבים יוכל לעזור להשיג את היעד הזה כולם יוכלו להיות מרוצים, לא? זה בוודאי עדיף מאשר להלחם בקרית גת על עצירה של חמש דקות.
 

poland1

New member
השאלה מתי יגיע הציוד החדש..

תשמע אני אומר לך מניסיון, תושבי באר שבע יופתעו מאוד החל מה-15.07 שאחרי ש8 שנים הובטחו דברים והם סבלו מהשבתות נוראיות, הדרך לתל אביב מבאר שבע מרכז תהיה יותר משעה... שעה ו-2 דקות.. זה לא יעשה טוב לרכבת ישראל כי התושבים לא יאמינו לה.. היא איבדה את האמינות.
 

yairp4

Active member
יכול להיות, ואני באמת חושב שהם עשו טעות עם

הסיסמא הזאת של ה- 50 דקות. אבל זה לא סותר את העובדה שאתה, כאחד שקורא בפורום באופן קבוע וככל הנראה מבין משהו בנושא, לא צריך לתלות את תסכוליך בתושבי קרית גת, שגם הם הופתעו לגלות שאחרי שמונה שנות עבודה הם נותרו עם רכבת מאספת אחת לתל אביב (ועשו משהו בנידון!).
את התלונות והטענות שיש לעיריית באר שבע ולתושביה כנגד זמן הנסיעה בקו המשודרג, בין אם הן מוצדקות או לא, צריך להפנות לרכבת, ולא לתקוף תושבי ערים אחרות לאורך הקו שגם הם זכאים לשירות משופר אחרי כל שנות העבודה.
 

poland1

New member
ברור שהם זכאים לשיפור שירות אחרי שגם

הם סבלו, לא דיברתי נגד זה..
דיברתי רק על זה שקל לרכבת לייצר פתרונות הזויים.. הרי הפיתרון הוא רכבת דיי ישירה עם עצירה בקריית גת ועוד רכבת ישירה לגמרי מבאר שבע לתל אביב..

ברגע שזה קצת פגע בפרוייקט, זה מפריע לי..
כי גם לתושבי קריית גת מגיע, אבל לא על חשבון תושבי באר שבע.. כמו שלתושבי באר שבע לא מגיע להנות יותר מתושבים כאלה ואחרים..

הפריע לי שאת הפיתרון מצאו ברכבת הישירה מבאר שבע חודש לפני.. רכבת שהייתה צריכה להיות ישירה לגמרי ונוספה לה עצירה..
הרכבת הנחמדה הייתה צריכה למצוא פיתרון אחר, גם אם זה אומר שתושבי קריית גת היו מחכים עוד מס' חודשים.. למה? כי באר שבע מתיימרת להיות עיר מטרופולין והובטח לה משהו.. העצירה הזו פוגעת ביעד הסופי והשינוי הזה לא עושה שם טוב לרכבת ישראל.

את תסכולי אני לא תולה בתושבי קריית גת, כי הם לא אשמים.. זה לגיטימי שהם ירצו עצירה ושיפור שירות וזה גם מגיע להם.. אני תסכולי אני תולה ברכבת ישראל שהבטיחה משהו ולא עמדה בו ומצאה פיתרון שפוגע בקו הישיר וחבל לי..
 

poland1

New member
אז במה בעצם זכינו?

רכבות לילה? עדיין אין.
רכבת ישירה אמיתית? עדיין אין.
רכבת ישירה בכל שעות היום? אין.
נסיעה בפחות משעה מבאר שבע מרכז? אין.

ומה תושב באר שבע ממוצע שמבין הרבה פחות ממני בנושא יחשוב?
איפה הסיסמא שמכרו לו שנים שכביכול הצדיקה את ההשבתות?

בירת הנגב באר שבע עם כל 200,000 תושביה סבלה כל שני וחמישי מהמון השבתות לתקופות ארוכות.. אנשים איחרו לעבודה, איחרו לעיסוקים שלהם, נרמסו בתורים לאוטובוסים לתל אביב, עמוד שעות בחום ובשמש כדי לעלות על האוטובוס.. ובשביל מה? בשביל זה?

מוטב שלא יעשו טקס חגיגי לחניכת הקו עם ראש הממשלה, כי אין כאן שום בשורה.. שיחכו לנובמבר.. כרגיל, דחיות ודחיות
 

poland1

New member
וקיצור הנסיעה מבאר שבע לתל אביב יעמוד על?

מה הערכות?
 

luckydude

Active member
להערכתי אפשרי ההגנה ב"ש צפון בלי עצירות

ב40-45 דקות אבל לך תדע מה חושבים ברכבת.
 

poland1

New member
אם זה יהיה ככה, יהיה שיפור משמעותי ונהדר

ואז יהיה אפשר להגיד שבאר שבע מרכז-תל אביב ההגנה זה ב-50 דקות.

בכל מקרה, נחכה להתפתחויות..
 
למעלה