הלו"ז החדש של רכבת ישראל פורסם...

down under

New member
לידיעת כל הצדדים וכל המעורבים באשכול/שרשור

הזה.
אריאל (אריק) שרון, נו ההוא שכבר 6 שנים חצי חי חצי מת, בעת היותו שר התשתיות בממשלת בנימין (ביבי) נתניהו הראשונה (בין השנים 96' ל-99')
בצע נסיעת מבחן בקרונוע IC3 מת"א דרום (אז עוד לא היתה תחנת ההגנה, היא נחנכה ב-2002) ועד לבאר שבע.
אז עוד לא היתה באר שבע מרכז אלא תחנה מעפנה כ-300 מ' מזרחית לתחנת ב"ש צפון האוני'.

שימו לב טוב טוב, המסילה היתה גרועה וארוכה יותר מזו הקיימת. במהלך השדרוג וההכפלה קוצרו לפחות 2 ק"מ מאורך המסילה המקורית.
ועל המסילה המקורית שגם לא היתה במצב כל כך טוב זמן הנסיעה היה 49 דקות וחצי. מצומת הולץ (פחות מק"מ דרומית להגנה בת"א) ועד לבאר שבע בקושי 50
דקות וכאמור על מסילה טיפה יותר ארוכה ואשר מצבה הטכני היה בכי רע.

מה לומדים מכך? שעל מסילה מודרנית וחדשה דנדשה לגמרי ועם ציוד רכבתי יותר טוב (קטרי יורו3000) אפשר גם אפשר לבצע ברכבת מהירה-ישירה
ללא שום תחנות ביניים את המקטע ת"א ההגנה - ב"ש צפון ב-47 דקות. בשקט זה יתכן וזה אפשרי.
 

poland1

New member
ובמקום להביא את זמן הנסיעה הזה לידי

ביטוי הרכבת לא רק שלא מגבירה את מהירות הנסיעה, אלא מוסיפה לנו ברכבת הישירה כל בוקר בשעה 06:18 עצירות בתחנת להבים-רהט ובתחנת קריית גת, ובמשך כל היום עצירה בתחנת קריית גת..

לא יודע מה עובר להנהלת הרכבת בראש...
 

luckydude

Active member
אמנם פרוייקט שדרוג המסילה הסתיים אבל

עקרונית כרגע הבעייה היא עם מחסור בציוד (גם מבחינת כמות וגם מבחינת סוג) ומחסור בנהגי רכבת מיומנים. אבל לפחות הבעיות האלו בטיפול - אז ייקח עוד כמה זמן עד שייפתרו אבל בסופו של דבר כשיהיו מספיק רכבות, ומהסוג המתאים, יהיה אפשרי גם לעבות את השירות וגם לקצר את זמני הנסיעה.
 

luckydude

Active member
לצערי יש לך טעות קריטית בהשוואה

ה49 דקות הושגו לא עם ה IC3 אלא עם רכבת רוכנת שהובאה מחו"ל באופן נסיוני במיוחד כדי להתגבר על נתוני המסילה שהגבילו את המהירות של הציוד "הרגיל" שנסע עליה.

עם זאת, אני מסכים שבמסילה הדה לוקס של היום, שהיא מוכפלת, חדשה ומיושרת, הIC3 או היורו 3000 מסוגלים לגמוע את המרחק בין ההגנה לבאר שבע צפון בפחות מ45 דקות לדעתי.
 

down under

New member
זכיתי לנסוע ברכבת הרוכנת, טילטינג בלועזית

אבל לא בנסיעת מבחן אלא בנסיעה מן המניין.
זה היה במארס 98' אם אני זוכר נכון. הרכבת היתה מהירה מאוד גם בסיבובים והגיעה לקרית גת כמעט 20 דקות לפני הלו"ז הרגיל!
חיכינו כמו שפייוצים בתחנת קרית גת את ה-20 דקות הללו ורק אח"כ המשכנו לב"ש, שכן זו היתה נסיעה רגילה לפי הלו"ז.
כמובן שגם לב"ש הגענו לפני הזמן אבל לא בהרבה, משהו כמו 5 דקות.

העניין הוא שהיו המון פיתולים, ממש המון פיתולים בין רמלה לבין קרית גת.
כמעט כל הפיתולים הללו בוטלו וכיום המסילה די ישרה או עם עקומות בעלות רדיוס ענק.
ככל שרדיוס הסיבוב גדול יותר כך אפשר לנסוע מהר יותר.

רכבת רגילה, הכוונה ל-IC3 או לסימנס או המודו הספרדית, מסוגלת בהחלט לעשות את הדרך בין ההגנה לב"ש צפון בכ-50 דקות ומטה.
במצב המסילה דהיום, הן תחזוקתית והן העדר הרבה פיתולים, כמעט ואין יתרון לרכבות הרוכנות.
 

luckydude

Active member
אתה צריך לזכור שהשיפור יתגלם לא רק

במהירות אלא גם באמינות השירות. העובדה שלא יהיו מפגשי רכבות אמורה להוריד משמעותית את כמות האיחורים והעיכובים.

אני גם מסכים עם yairp4 שכדאי להתמקד בשידול הרכבת להקדשת הציוד החדש שיגיע במיוחד לקו לבאר שבע ולנצל אותו בצורה שתאפשר הורדה משמעותית של זמן הנסיעה. דבר זה יתאפשר רק אם ברכבת אכן ישוכנעו להפחית ברמת השמרנות המפורסמת שלהם. לאורך זמן שינוי כזה יניב יותר פירות מאשר וויכוח נקודתי על עצירה שמוסיפה 3-4 דקות בלוח זה או אחר.
 

poland1

New member
הבעיה שגם אם יגידו לי שעם עצירה בקריית גת

יהיה ניתן להגיע לתל אביב ההגנה ב-45 דקות, אני מבחינתי הייתי מוכן לוותר על העצירה כדי שזה יהפוך ל40 דקות.. כי כן יש כאן משמעות גם ל-5 דקות ולרכבת ישירה באמת באמת.

אני מקווה שבנובמבר עם הציוד החדש זה יתאפשר..
בסרטון הזה -
http://www.youtube.com/watch?v=zsJ4O8mYOgs&feature=results_main

מדברים על מהירות נסיעה של 160 קמ"ש, מדברים על 4 רכבות בשעה בשעות השיא לכל כיוון ועל 50 דקות נסיעה מב"ש לתל אביב.
כולי תקווה שעד נובמבר הם באמת יעמדו ביעדים...
 

luckydude

Active member
לא ההיתי סומך יותר מידי על הסרטון מבחינת

מה שייקרה בנובמבר. להזכיר שהציוד החדש המהיר יותר רק יתחיל להגיע אז (אם יגיע בזמן). אספקתו תסתיים רק באביב. בנתיים מגיע ציוד חדש אחר נוסף אבל דומה בתצורתו לציוד הקיים של הרכבת. זה מה שמאפשר את עיבוי הקווים.

אני משער\מקווה שהעניינים יתפתחו ככה:

עד נובמבר יירכשו נסיון עם זמני הנסיעה בפועל ואם ייראו שאפשר להוריד קצת בריפוד אז אולי יקצצו קצת בזמני הנסיעה לבאר שבע עם הציוד הקיים במסגרת עיבוי השירות ולו"ז הזמנים לחורף.

בלו"ז קיץ 2013 יאגדו את הציוד המהיר הקיים והחדש שמגיע ויקדישו כמה שניתן ממנו כדי לתפעל את קו נהריה-חיפה-ת"א-ב"ש עם הציוד הזה באופן בלעדי. אז, באם ברכבת יבצעו מהלך כזה, ותלוי במידת השמרנות שיפגינו, יש סיכוי לקיצור זמן משמעותי בקו לדעתי.
 

poland1

New member
נקווה שהרכבת תדע לעשות את השינוי הנכון למען

תושבי באר שבע..
לא ייתכן שסבלנו 8 שנים והנסיעה מבאר שבע מרכז ולתל אביב מרכז תיקח כשעה ורבע, כשהיא יכולה לקחת גם שעה ואף פחות מכך.

נראה לאן זה הולך..
 

amit1270

New member
הכי חשוב - סבלנות

חיכיתם 8 שנים, תחכו עוד כמה חודשים. מכאן והלאה השירות רק ישתפר.
 
צריך לאפשר לפחות רכבת אחת קודם

היום הרכבת המוקדמת ביותר לב"ש מגיעה ב- 7:24. זה מאוחר אם רוצים לתכנן יום עבודה, הגעה לבסיס כלשהו או טיול בדרום על בסיס תחבורה ציבורית (בפרט כאשר מתחשבים בנסיעות המשך מבאר שבע). מניח שאותם שיקולים רלוונטיים גם לרכבת מב"ש לת"א.
 

yairp4

Active member
תמיד יש צורך בתחבורה ציבורית בלילה

תחבורה ציבורית צריכה לפעול 24 שעות ביממה במתכונת כלשהי, כעקרון, בוודאי כשמדובר על עיר בסדר גודל של באר שבע. גם אם זה לא ישתלם כלכלית. הביקוש אולי לא יהיה בשמים, אבל אני בטוח שהוא יהיה קיים, בדיוק כפי שהוא קיים בקו החוף שגם לו חזו כישלון של רכבות הלילה.

כמובן שצריך להפעיל שיקול דעת בנוגע לתדירות (תדירות של אחת לשעה או אפילו אחת לשעתיים תספיק בשלב ראשון), אבל אין שום סיבה שלא יהיו רכבות לילה, ובכללי הגיע הזמן שאנשים ימחקו מהלקסיקון את המונחים האלה של "רכבת ראשונה/אחרונה".
 

amit1270

New member
במקרה של רכבות לילה, גם אם יהיה ביקוש נמוך

לפחות בהתחלה, עצם קיומן של רכבות כאלה מעיד על החשיבות שניתנת לבאר שבע כמרכז של מטרופולין שזוכה לכל השירותים (amenities) שמקבלים במרכז. זה יקול לא פחות חשוב מביקוש. ואגב, גם בנהריה אין ביקוש מי יודע מה לרכבות לילה והן קיימות כבר מספר שנים.
 

poland1

New member
עצירה נוספת ברכבת הישירה מב"ש שיוצאת ב- 06:18

"בעקבות מאבקם של תושבי להבים, רהט ומועצת בני שמעון לשיפור השירות בקו הרכבת מבאר שבע לתל אביב, הוחלט בהנהלת רכבת ישראל להגדיל את מספר הרכבות אשר יעצרו בשעות הבוקר בתחנת להבין רהט"

עוד קטע מהכתבה:
"בתחילת השבוע הודיע מנכ"ל הרכבת כי לאור בחינת האפשרויות להטיב עם תושבי אזור צפון הנגב תופעל בשעות השיא בבוקר (משש ועד תשע) מדי שעה רכבת בקו באר שבע - תל אביב, אשר תעצור בתחנת להבים-רהט, כפי שתוכנן בלוח הזמנים המקורי, ובנוסף לכך תעצור בתחנה גם הרכבת המהירה היוצאת מתחנת באר שבע מרכז בשעה 06:18, כך שבשעות השיא יעצרו בתחנת להבים-רהט 4 רכבות"

עכשיו רק חסר שהם יבכו עוד קצת ותושבי לוד יבכו עוד טיפה ולאט לאט כל המטרה של הקו המהיר לבאר שבע תתפספס...
חודש שעבר קריית גת זכתה לעצירה בכל רכבת ישירה מבאר שבע, עכשיו בכל בוקר רכבת "ישירה" אחת תעצור גם בלהבים-רהט וגם בקריית גת.. זה יוצר תקדים מסוכן לדעתי.. המטרה של הפרוייקט מתפספסת..
רכבות מהירות במהותן לא עוצרות בשום תחנת ביניים לאורך הקו, שכן מטרתן היא לשרת את תושבי הערים הגדולות בלבד, כמו שקורה בקו תל אביב-חיפה.

קצת חבל לי ששוב נוגסים ברכבת הישירה לתל אביב.

מה דעתכם?
 
למעלה