הליך שיפןטי אצל המפקח על המקרקעין

yalyal2

Member
האם צריך ייצוג ע"י עורך דין או שהקובל יכול לשטוח את קובלנתו בפני המפקח בעצמו?
האם הקובל צריך להיות בקי בהתנהלות דיטן משפטי על כל גינוניןו או שדיון שיפוטי בפני המפקח הוא דיון פשוט?
האם חלות הוצאות משפט על הקובל שפנה בתום לב באמונה בצדקתו? יכולים המשים להיות מיוצגים ע"י עורך דין ואז הקובל יחוייב בהוצאות עצומות שלכאורה מוטב היה לקבל עוות דין ולהמנע מדיון בפני המפקח?

תודה וחג פסח שמח
 
שלום רב

אני אתחיל בתשובה כללית ואחר כך אתייחס לדיון בפני המפקח על המקרקעין

הכלל הבסיסי הוא שאין חובה לאדם להיות מיוצג על ידי עורך דין, אף פעם.
שכירת שירותיו של עורך דין היא תמיד בבחירה של האדם ולא קביעה של החוק.
אדם שוכר את עורך הדין בגלל המקצועיות שלו, מתוך הבנה שעורך הדין יודע יותר ומנוסה יותר ממנו, ועל כן האדם מבקש מעורך הדין שייצג אותו בהליך המשפטי.
אין חובה על האדם לקבל יצוג. וכל מה שעורך הדין יכול לעשות, האדם יכול לעשות בעצמו. פשוט עורך הדין יותר מיומן ומכיר את הנושא.

אותם כללי חלים גם בדיון בפני המפקח על המקרקעין.
אין חובת עורך דין
אם לא תהיה מיוצג על ידי עורך דין, המפקח חייב ליידע אותך בדבר זכויותיך ובדבר דרך ניהול ההליך.
אם תנהל את ההליך שלא בדרך הנכונה (למרות הנחיות המפקח) המפקח יהיה רשאי לפסוק כנגדך הוצאות משפט בגין ניהול לא נכון של ההליך
בתום ההליך המפקח נדרש לשקול האם להטיל הוצאות משפט על הצדדים. הצד שעמדתו נדחית צפוי לשלם הוצאות לצד שעמדתו התקבלה. העובדה שאחד הצדדים (או שניהם) הגיע בתום לב אינה מהווה פטור מתשלום הוצאות משפט. עם זאת שאלת תום הלב של הצדדים כן נשקלת בגובה הוצאות המשפט.

המלצתי היא, להיות מיוצג על ידי עורך דין בכל הליך משפטי ובכל מפגש עם הרשויות
עורך דין מנוסה ובקי יכול לפטור בעיות ולקצר את ההליך, ובעיקר יעזור לך להשיג את המטרה שלשמה פנית למפקח מלכתחילה.

בהצלחה
 

yalyal2

Member
תודה על המענה המפורט והמהיר. עו"ד עולה לא מעט כסף והשמים הם הגבול,תלוי במוניטין שלו עד כדי מצב שיהיו עורכי דין שלא יקחו תיק כזה שהוא קטן עליהם.
במקרה שלי אני קובל יחיד ושום דייר שהוא בעלי נכס אינו מצטרף אלי.התוצאה שאליה אני רוצה להגיע אין בה רווח כספי כך שתהייה לי כאן רק הוצאה. כל שאני רוצה הוא לבטל החלטת ופעולת ועד שנעשו בניגוד לחוק המקרקעין פרק ו והראיות כל כך מוצקות ברמה של שחור מול לבן כך שחשבתי שאיני זקוק לעורך דין.הדבר היחיד שאיני יודע הוא איך להתנהל בדיון וחשבתי שזה כמו בתביעות קטנות כשכל צד מציג את טיעוניו על הדוכן 30 דקות גג והמפקח מכריע והולכים הביתה.זה לא משפט פלילי וגם לא אזרחי הנדון בערכאות השלום והמחוזי.

רב תודות וחג פסח שמח
 
למעלה