המדרחוב של פ"ת נכשל לחלוטין ויש תכנון להרסו ולהחזיר את

משה12333

New member
האוצר צודק. יש פה בעיה של שיקולי עלות-תועלת. לא חופרים כזאת

חפירה תת-קרקעית בשביל רכבת קלה.

רכבת קלה תת-קרקעית היא דבר והיפוכו. היא לא מצדיקה מבחינת גודלה ומבחינת מהירות נסיעתה, בניית מנהרה תת-קרקעית בשבילה.

זה בדיוק כמו מנהרות הראל בכביש מס' 1 החדש, שנחפרו קרוב לפסגת ההר מבלי להקל על השיפוע החד של הכביש במעלה ההר הזה.

שיקולי עלות-תועלת קובעים שיש לחפור מנהרה בתחתית ההר כדי לבטל את השיפוע או שיש לחפור חפירה אנכית מוגבלת מפסגת ההר כדי להגיע לאותן התוצאות המוגבלות שמנהרות הראל מעניקות לנהגים.

כל מי שמסתכל על פתחי המנהרות האלה, לא מאמין למראה עיניו. הן ממש נחפרו סמוך לפסגת ההר. חפירה אנכית מלמעלה היתה מוזילה את העבודות פי כמה וכמה ומגיעה לאותן התוצאות.

מנהרות הראל והרכבת הקלה התת-קרקעית הם פרוייקטים של בזבוז אדיר של כסף לחינם.

 
האוצר הוא זה שחיבר את התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018

הציטוטים שאתה הבאת (כמובן בלי להביא מקור ואת התוכן כולו), הוצאת אותם מהקשרם.
האוצר רצה לבחון החלפת קווי הרק"ל (אגב, מלבד האדום שאותו האוצר לא רצה לשנות בגלל שלבי הביצוע בו הוא נמצא) בקווי מטרו, אבל שר התחבורה התעקש לא לשנות את תוכניות הקווים הירוק והסגול, ולכן צוות משותף של האוצר ומשרד התחבורה גיבש הסכמות שפרק התחבורה בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 הוא התוצאה שלהן:
ביצוע הקווים האדום, הירוק והסגול ללא שינוי והטלה על נת"ע לבחון קווי מטרו, כאשר במקביל לבחינה הזו מוקפא התכנון של הקו הצהוב כקו רק"ל.

בכתבה הבאה אתה יכול למצוא את התוכנית שמשרדי האוצר והתחבורה גיבשו יחד:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4769075,00.html
 

משה12333

New member
שיטת העבודה של השר כץ היא "נעשה ונשמע", כלומר קודם נעשה ואז

נשמע את מה שיש למשרד האוצר להגיד בנושא.

בכל הפרוייקטים שהוא ממונה עליהם, השר מורה לחברות שפועלות תחתיו לקבוע עובדות בשטח במס' מוקדים בתחילת כל עבודה ומשם להמשיך הלאה כשהוא כבר יהיה אחראי למלחמות התקציב מול משרד האוצר.

הוא לא פועל בצורה טורית אלא בצורה רוחבית כדי לכפות על משרד האוצר לממן את כל התחלות העבודה שהוא יוזם בכוונה במקביל.

עד עכשיו זה הצליח לו אבל כעת בעבודות על הקו האדום הוא נתקל בחומה בלתי עבירה שהציב מולו משרד האוצר שכבר נמאס לו מהטריקים שלו.

משרד האוצר לא מוכן שהקו האדום יושלם במתכונתו הנוכחית כקו של רכבת קלה אלא רוצה חלופות אחרות.

מיום ליום משרד האוצר מעביר לצידו יותר ויותר גורמים בכירים בממשלה נגד השר כץ שגם להם נמאס מהעלות של הקו האדום.

 

amit1270

New member
עזוב, אף אחד לא מתייחס אליו ברצינות

משום מה מנהל הפורום לא מטפל במטרד.
 
למעלה