המלצה לאופניים חשמליות

  • פותח הנושא ai21
  • פורסם בתאריך

ai21

New member
המלצה לאופניים חשמליות

השימוש העיקרי הוא הגעה לעבודה וחזרה - 9-15 ק"מ (תלוי במסלול).
כאשר חלק מהדרך היא לצד כביש ראשי וכביש פחות ראשי (שמהם הייתי מעדיף להימנע), חלק ממנה בדרכי עפר ושבילים בשדות, וחלק על מדרכות ושבילים להולכי רגל באזור התעשייה - שאף אחד לא עובר בהם.

חלופה אחרת היא קורקינט חשמלי - לגישור על 2.5 ק"מ שזה המרחק לתחבורה הציבורית, דרך שבילים להולכי רגל באזור התעשייה.

המטרה היא לקצר את זמן ההגעה לעבודה וממנה - שכיום הוא בערך 60 דקות בתחבורה ציבורית והליכה, או 100 דקות בהליכה בלבד.
לעומת 10 דקות ברכב.
 
המלצה לאופניים חשמליים

שלום
בטווחים שציינת אופניים חשמליים הם פתרון מצויין.
דרכי עפר ושבילי שדות לא מומלצים לאופניים חשמליים בשל המנוע שלא כל כך "אוהב אותם".
קורקינט חשמלי אינו חוקי בשלב זה ואני מאמין שבעקבות האכיפה שנעשת לאחרונה הם יוחרמו על ידי הפקחים והמשטרה. יתרה מזאת אם תעשה תאונה עצמית או תפגע במישהו אתה מסתכן מאוד.
פתרון נוסף לפני קנייה הוא השכרת אופניים חשמליים ליום או יומיים כך אפשר לבחון את הדרך ולהתרשם טרם הוצאה גדולה יותר
 

enigo

New member
למה המנוע החשמלי לא אוהב שבילי עפר?

בגלל ההתנגדות הגבוהה יותר? בגלל האבק?
 

kobi681

New member
המלצה לקניית אופניים חשמליות

היי
על פי השימוש שכתבת אופניים חשמליות יעשו את העבודה והן מומלצות הרבה יותר מקורקינט חשמלי מהסיבות הבאות:
  • הסוללות של הקורקינט נחותות יותר ובעלות אורך חיים קצר באופן משמעותי מסוללות הליתיום המקובלות כיום באופניים החשמליות ולכן קורקינט חשמלי ייסע במהירות נמוכה יותר.
  • קורקינט חשמלי שנמכר בארץ, ברוב המקרים לא קיבל שום אישור של מכון התקנים וזה להבדיל מאופניים חשמליות.
  • בקורקינט חשמלי, אמנם, מורכב מנוע עוצמתי מאוד, אך חשוב לדעת שמדובר בדרך כלל במנוע פחמים. אופניים חשמליות, לעומת זאת, מצוידות במנוע "בראשלס" איכותי, שיש לו אורך חיים ארוך יותר ביחס למנוע פחמים
לכן בשורה התחתונה אני ממליץ לך לקנות אופניים חשמליות

בהצלחה
קובי
 

TakeCtrl

New member
למה אתה חושב שלאופניים חשמלייים אין brushed?

הכל תלוי ביצרן ובדגם. האמת, אני לא בטוח שיקבל תשובה אמינה אם ישאל חלק מהספקים.
 

Commander Bauer

New member
ממליץ אופניים 500W עם סוללה 48V

זה אמור לאפשר לך להגיע לאזור ה 50 קמש וככה להתמזג בתנועה בכביש הראשי ללא סיכונים מהפרשי המהירויות.
להערכתי זה יעלה לך בסביבות 8 אלף שח - לא זול, ותצטרך קסדת אופנוע כדי לחסום את הרוח שתפריע לך בעיניים במהירות הזו (והגשם בחורף) - כ 300 שקל, ועוד 100 לחליפת גשם פשוטה מניילון.
&nbsp
נסעתי כבר בשבילים בשדות ודרכי עפר, ואני לא ממליץ על זה ביום יום כי זה מלכלך מאוד אותך - כולך מלא אבק, זה לא הכי נעים, אתה מאבד מהירות כדי לשמור על יציבות (אלא אם כן יש לך בולם זעזועים גם מאחור).
והכי טוב - מתי שמשקים בשדות, יש כזה בוץ על כל האופניים שלא תאמין, וקל מאוד ליפול בכלל.
&nbsp
בקיצור, מנוע 500 W יאפשר לך לנסוע בכביש יחד עם המכוניות ותגיעה בערך באותם 10 דקות.
 

ai21

New member
אני לא טיפוס התאבדותי

לנסוע באופניים חשמליים בנתיבי הכביש הראשי שנוסעים בו 80 ויותר - נשמע כמו מתכון טוב למוות מוקדם.
והאופניים שהצעת נשמעות מאוד לא חוקיות - ובכביש מרכזי עם הרבה ביקורות זה מתכון טוב להחרמה.
&nbsp
&nbsp
אבק הרבה פחות מטריד אותי - זה עשוי להיות שימושי, כי זה יצדיק מקלחת.
בוץ בחורף נשמע בעיה קשה.
 

Commander Bauer

New member
הייתי נוסע כשני קילומטר דרך כביש מכבית 471 ביום

אין בעיה אם יש שוליים רחבות, ויש לך מראת צד משמאל כדי לראות מה מתקרב אליך.
&nbsp
עקרונית אפשר לבנות אופניים אמינות שמגיעים ל 80-100 קמש, אבל המחיר גבוה מדי ביחס לתמורה לדעתי.
&nbsp
אני עוד לא שמעתי שהחרימו, מאמין שזה נדיר, אבל כן זה סיכון.. אם כי 500 ואט הוא לא ענק בקוטר, ראיתי גם כאלו עם מנועי 1000 ואט מסתובבים ולא הוחרמו.
 

ai21

New member
אם יש שולים רחבים

למה להתמזג בתנועה?

ואם רוצים טוסטוס - למה לקמבן אופניים בלתי-חוקיות?
 

Commander Bauer

New member
תשובה...

מהירות מאפשרת להוריד את הפרשי המהירויות ממכוניות חולפות, ובכך להפחית את הסיכון.
&nbsp
לפעמים יש מצבים שאין שוליים, ובמהירויות הללו הכביש נוח יותר מהמדרכות שמתחילות נגמרות כל הזמן ומכילות מכשולים. ואז שוב עדיף שיהיה יכולת להוריד את הפרשי המהירויות.
&nbsp
בטוסטוס משלמים דלק ומיסים למדינה, באופניים חשמליות - שמים סוף למימון המיסים המטורפים על הדלק!
 

ai21

New member
גם בטוסטוס אתה יכול לא לשלם מיסים ביטוחים ואגרות למדינה

אם עניין ההתעלמות מהחוק לא מפריע לך.
&nbsp
ואם הדלק מפריע לך - יש גם טוסטוס חשמלי.
 

TakeCtrl

New member
אתה לא יכול להחזיק את המקל ב2 הקצוות...

כתבת בהודעת המקור שאתה רוצה ליסוע על מדרכות ושבילים להולכי רגל שזה בדיוק התעלמות מהחוק ומה גם מה שהשוטרים מחפשים, עצם זה ש"אף אחד לא הולך שם" לא אומר שמותר או שלא יעצרו אותך שם.
&nbsp
בנוסף לכך סוג הרכיבה שאתה רוצה נראית כoff-road, ממה שראיתי עד היום הרוב המוחלט של האופניים הוא מסוג המתקפל והזול דהיינו גלגלים קטנים וכמעט ללא בולמי זעזועים. אופניים חשמליים שהם גם הרים, וגם יש להם רכיבים איכותיים שיעמדו לאורך זמן בכזו רכיבה, יותר נדירים וגם אם תמצא כאלו, כיצד תוכל להבטיח שכל חנות (מלבד זו שקנית) תתחזק אותם , כי בעוד שבאופניים רגילים, תוכל לקפוץ לכל חנות אופניים שיתחזקו אותם (תמורת תשלום) אני לא בטוח שאפילו יסכימו להסתכל עליך במקרה של חשמליים שלא קנית שם.
&nbsp
לפי דעתי השילוב היחידי שיענה לך על דרישות החוק + בטיחות, הוא לקחת אופניים חשמליים מתקפלים עד תחבורה ציבורית (רכבת? כי אם זה אוטובוס לא בטוח שיתנו לך לעלות לא עם קורקינט ולא עם אופניים מתקפלים).
&nbsp
&nbsp
 

Commander Bauer

New member
נראה לי ששרשת לתגובה הלא נכונה, אני נוסע בכבישים לרוב

ולגבי לקיחה לרכבת/אוטובוס - לפי החוק כל אופניים שהם מתקפלים, מותר להעלות (בגדול, יש סעיפי החרגות בנושאי בטיחות אבל תכלס אף אחד לא בודק כל עוד זה מתקפל).
&nbsp
בינתיים תחזוקה לא הייתה בעיה אצלי, פעם בחודש-חודשיים להעמיס אותם על המתקן נשיאת אופניים באוטו כשנוסעים לסידורים או משהו במרכז, ואני מטפל בהכל.
 

TakeCtrl

New member
אתה ולא מישהו אחר. אני חושב שכל מי שרוצה אופניים יותר מהרגיל

צריך לדעת גם לתחזק אותם, להחליף חלקים , לדעת איזה חלקים להחליף להשקיע בדברים טובים. כי אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה לספק שקנית ממנו. אלא אם כן, אתה סומך עליו ב100% ומכיר אותו אישית וגם אז לא בטוח.
אני למדתי את זה בדרך הקשה אחרי שנפלתי על גלגלים ירוקים וecofun. משם והלאה זה אני כמה שאפשר.
&nbsp
תראה למשל את את הכתבה בערוץ 10 על האופניים המשודרגות, היא נפלה על החאפר מתחתית החאפרים כנראה, הבחור היה יכול לתת לה לפחות מעצור עם חיישן זה עולה כמה גרושים, שלא לדבר על הבלגן שעשה לה בסוללה שבחיים לא שמעתי עליו. (הסרת הפיוז וכו'). קרוב לוודאי שלא התקין לה זרועות torque.
&nbsp
אני לא מדבר על החוק בנוגע לאטובוסים, אני מדבר על נהגי אטובוסים.
&nbsp
ולא, דווקא התגובה במקום הנכון. :)
 

Commander Bauer

New member
נהג האוטובוס לא יכול לסרב, יש תקנה ברורה

צריך לשאת בכיס/ארנק את הדפס התקנה המדוייקת, ושרק יעז לסרב להעלות אופניים.
 

TakeCtrl

New member
500 וואט לא יבטיח לך 50 קמ"ש

זה תלוי בגורמים אחרים, כגון משקל, אופניים וכו'...
&nbsp
שלא לדבר על מציאת אנשים אמינים שיבנו לך את זה וגם יתחזקו (כי כמעט שום חנות אופניים לא תגיע לו בזה). ויישארו שם להרבה זמן לתחזוקה.
 

Commander Bauer

New member
נכון, אבל בכללי אם זה מה שסוכם בעסקה זה מה שהלקוח יקבל

ולא קשה לנסוע ברכב במעמד הקבלה ולבדוק שאכן המהירות מגיעה למהירות הדרושה.
 

TakeCtrl

New member
"אחי, הספידומטר שלך לא מכוייל , נסעתי ליד אופנוע וכל הזמן...

שאלתי אותו ....מה המהירות...מה המהירות..." - גלגלים ירוקים. על מהירות 30 קמ"ש.
&nbsp
כן, אפשר, הכל אפשר אם הלקוח לא מיודע מספיק אפשר לבלבל לו את המח. בהנחה בכלל שיש לך מישור חלק שאפשר לבדוק בו מהירות רציפה אחרת תמיד אפשר להתלות "זה עלייה, לא נסעת מספיק זמן וכו'...." כמו שאמרתי קודם זה נופל על אמינות של הספק.
 
למעלה