דרקונית מזל
New member
דברי כפירה...
אני בהחלט מסכימה, אמנם, שיש ספרים שאני אישית לא מראה לילדים- יפתח המלוכלך בהחלט ביניהם, ומדובר בעיקר בטעם אישי ובמה שמקפיץ לכל אחד את הפיוזים האידיאולוגיים, הרגשיים וכו'. מצד שני- אני מוכרחה לציין שאני מאוד מבינה את חשיבותן של האגדות הקלאסיות והפחות קלאסיות, לנפש הילד והמבוגר.... לרוב אני ממש לא מחסידי הפסיכולוגיה, אבל דוקא לגישתו של ברונו בטלהיים (בספרו המאלף "קסמן של אגדות")על האגדות שמתחברות להיבטים יסודיים בנפש האדם ובתת מודע ה קולקטיבי התחברתי מאוד. האגדות הקלאסיות מצליחות להניח את האצבע בדיוק על הגורמים הנפשיים החשובים ביותר בחיינו- אהבה, מוות, פחד, לידה, קנאה ועוד ועוד ונראה שלא סתם הן שרדו כל כך הרבה זמן בתרבות האנושית. אני אמנם אוהבת רבים מהסיפורים שהוזכרו כאן- אבל ספרות ילדים לא צריכה להיות סטרילית מדי ולא צריכה לברוח מהתמודדות עם החיים על כל גווניהם. יצא לי לאחרונה לשים לב לתגובות של ילדים בקטעים מפחידים בספר, סרט או הצגה. הילדים מפחדים ודואגים אבל כגודל החשש כן גם גודל השמחה, ההקלה והקתרזיס בסוף(הטוב....). מובן שאני לא חושבת שצריך לגרום לילד להיחשף ליצירה שעושה לו ממש רע, אבל גם רגשות שליליים, במידה- יכולים להיות בעלי השפעה חיובית.
אני בהחלט מסכימה, אמנם, שיש ספרים שאני אישית לא מראה לילדים- יפתח המלוכלך בהחלט ביניהם, ומדובר בעיקר בטעם אישי ובמה שמקפיץ לכל אחד את הפיוזים האידיאולוגיים, הרגשיים וכו'. מצד שני- אני מוכרחה לציין שאני מאוד מבינה את חשיבותן של האגדות הקלאסיות והפחות קלאסיות, לנפש הילד והמבוגר.... לרוב אני ממש לא מחסידי הפסיכולוגיה, אבל דוקא לגישתו של ברונו בטלהיים (בספרו המאלף "קסמן של אגדות")על האגדות שמתחברות להיבטים יסודיים בנפש האדם ובתת מודע ה קולקטיבי התחברתי מאוד. האגדות הקלאסיות מצליחות להניח את האצבע בדיוק על הגורמים הנפשיים החשובים ביותר בחיינו- אהבה, מוות, פחד, לידה, קנאה ועוד ועוד ונראה שלא סתם הן שרדו כל כך הרבה זמן בתרבות האנושית. אני אמנם אוהבת רבים מהסיפורים שהוזכרו כאן- אבל ספרות ילדים לא צריכה להיות סטרילית מדי ולא צריכה לברוח מהתמודדות עם החיים על כל גווניהם. יצא לי לאחרונה לשים לב לתגובות של ילדים בקטעים מפחידים בספר, סרט או הצגה. הילדים מפחדים ודואגים אבל כגודל החשש כן גם גודל השמחה, ההקלה והקתרזיס בסוף(הטוב....). מובן שאני לא חושבת שצריך לגרום לילד להיחשף ליצירה שעושה לו ממש רע, אבל גם רגשות שליליים, במידה- יכולים להיות בעלי השפעה חיובית.