המלצות לאזור מודיעין בחורף

א.א.אפל

New member
המלצות לאזור מודיעין בחורף

אז החורף הגיע, ולדעתי כדאי לנצל את מה שהוא נותן לנו, ולא סתם לשבת מתחת למזגן ולכתוב בפורומים הזויים. מס´ המלצות לימי החורף-
בימים גשומים במיוחד: זרימה בנחלי האיזור: -בנחל ענבה (בימים האחרונים המים אפילו הרסו חלק מהכביש עפר שעובר ליד הנחל). נחל ענבה מתחיל מרחוב עמק החולה כעיקרון, אבל זרימה מן הסתם תוכלו לראות רק מערבה לו- איפה שעכשיו בונים את "פארק ענבה" -בנחל מודיעין/נטוף (אותו נחל, שמות שונים) תוכלו לראות שיטפון מרשים הרבה יותר- אבל במרחק של נסיעה ולא הליכה. איך מגיעים? נוסעים ללפיד, ממשיכים ישר- ועוצרים על הגשר שמוביל לחשמונאים וקריית ספר. דברים מעניינים על הנחל- 1. הקו הירוק עובר על תוואי הנחל, אם תרצו- הנחל הוא הגבול בין ישראל לרשות הפלשתינאית. 2. ב"מערת נטוף" שנמצאת כ-10 ק"מ מערבית לגשר המדובר מצאו כלים ששימשו את האדם הקדמון. הכלים לא זהים לכלים אחרים שנמצאו ותרבות זו ידועה באנתרופולוגיה כ"תרבות הנטופית"
בין יום גשם אחד למשנהו, במשך כל החורף אפשר לצאת לקטוף פטריות ביערות שלידינו- יערות בן שמן ממערב ויערות ירושלים ממזרח. הפטרייה הכי נפוצה והכי טעימה היא כמובן האורניה המצויה. אם מישהו מתעניין אני יוכל לתת פה שיטות לזהות אותה. אזהרה- אין לגעת בשום פטריה שאינכם מכירים! סכנה להרעלה שיכולה להסתיים גם במוות.
 
ועוד על נחל ענבה

כדאי לטייל במורד הנחל המקסים הזה מערבה, ולצפות בנרקיסים, כרכומים, רקפות וסתווניות (בעונה הזו) ובהמשכו יש גם חורבות מעניינות (שאני מחפש חומר עליהן, אגב). הנחל הולך ונכבש ע"י הפיתוח, מה´פארק´ בתחילתו (לרמוס את הטבע, לבנות פרק ´טבעי´ מעליו), דרך השכונות הנבנות מצפון ועד הכביש הנבנה לצידו ומעליו - בקיצור, הזדמנות אחרונה לפני שיהפוך לעוד רחוב במודיעין.
 

א.א.אפל

New member
כמובן שמסכים

אפיק הנחל הוא זכר לאיך שנראה איזור מודיעין כולו לפני הייעור והבנייה... בקרוב גם הוא יילך לאיבוד. אם כבר אתה מטייל שם... באיזה בע"ח יצא לך לפגוש? פעם יצא לי לפגוש בזאב. אמנם אני לא מומחה בנושא, אבל הייתי מהמר שהחורבות שייכות לערבים שהתגוררו פה לפני 48´, לא משהו מעניין.
 
בע"ח ועוד

ראיתי די הרבה שועלים בסביבתו, גם בשעות היום, שזה לא כל כך נפוץ אצלם. גם הכבישים באיזור היו מקום עצוב לצפות בשועלים ובזאבים שמנסים לחצות אותם (חלקם הצליחו). החורבות אכן היו שייכות לכפרים, דווקא אותי זה מעניין, אבל יש גם מין אכסניית דרכים/מבצר הרוס בצומת נ. ענבה והכביש הנטוש הבא מיער בן שמש (היכן שהנחל פונה בחדות דרום-מזרחה) שמעניינת אותי עוד יותר. לא מצאתי איזכור שלה במדריכים.
 

א.א.אפל

New member
אני אף פעם לא ראיתי שועל באזור

שלנו, יכול להיות שראיתי אבל פשוט זיהיתי אותם כזאבים בטעות... אני לא יודע על איזה מבנה אתה מדבר, אשמח לטייל איתך פעם ולתהות ביחד
 

prophit

New member
הגיוני יותר אם הייתה מזהה אותם בתור

, הם נורא קטנים, בערך בגודל של חתולים מולך זאבים שהם הרבה יותר גדולים יחסית- תקנו אותי אם אני טועה, כן...
 

א.א.אפל

New member
שועלים הם אכן יותר קטנים

אבל הרחבתי את ידיעותי בנושא... אכן ראיתי זאבים.
 
למעלה