הממשלה החליטה להקים את נמל התעופה המשלים ברמת דוד ולא בנבטים

tomer1976

New member
טעות גורלית - בכיה לדורות

מצפיפים את האזורים הצפופים גם ככה, ומשאירים את הנגב יבש.
 

zvir1

New member
מבחינתי החלטה ראויה .

להשתמש בתשתית קיימת של שד"ת קיים, חיבור מתוכנן לרכבת העמק וממש קרוב לכביש 6 במחלף רמת ישי.
זה לא אומר שלא ישתמשו בנבטים כחלופה עתידית .
 

ש מים

New member
מסכים!


 

tapuzo2

New member
לא מייבשים את הנגב, יש שדה בינלאומי רמון בבנייה.

כמה שדות בינלאומיים צריכים בדיוק בנגב?
 
דווקא רמון הוא שדה מיותר

מספר קלומטרים מזרחה ממנו קיים שדה התעופה של עקבה.
היו פעם מחשבות בהקשר לשיתוף - אינני יודע מי הכשיל זאת.
שדה רמון ישרת בעיקר את העיר אילת ואת ישובי הערבה וים המלח ( בהקשר ליצוא תוצרת חקלאית מוטסת ).
לעומת זאת שדה נבטים קרוב למרכז הארץ וניתן לקרבו עוד יותר באמצעות תחבורה מסילתית מהירה.. הוא יכול להוות גבוי טוב
ותוספת לנתב"ג. כמו גם יביא לפריחה וביסוס של ההתיישבות בנגב.
 

tapuzo2

New member
אתה רואה? קורה. אבל תקעו חתיכת טריז בתוכנית בדמות BOT

אין ספק שההכנסה של נושא ה-BOT מסבכת ואולי אפילו נעשתה במכוון כדי שהפרויקט יתקע/יתנהל בעצלתיים,
בנתיים השר כץ יוכל להכריז בכנסת הבאה ש"הוא כשר תחבורה הביא לאישור שדה בצפון, אבל..".
BOT של יזם פרטי שייעשה כחלק משדה צבאי? מישהו רוצה לספר לנו איך כל זה יעבוד? ואיזה יזם יקח סיכון בהיקף עצום
כזה של מליארדי שקלים?
והאם כל זה לא אלא מתווה נחמד להגיד "אישרנו" אבל לסבך את הכל במכרזי BOT שיכשלו או יתנהלו בסחבת בירוקרטית
עד שיימצא המימון הבנקאי לכל זה?
הרי לכולם ברור שאולי רק אריסון וסולל בונה יכולות להרים פרויקט בהיקף כספי כזה. אז בשביל מה לשחק בכאילו.
אם הממשלה החליטה על שדה נוסף, שתתקצב אותו כמו במקרה של השדה באילת.
 
שום בכייה לדורות, אולי ל15 שנה

כל עוד הנגב מטווח מעזה עדיף להתמקד בשדה צפוני שקטן הסיכון שייסגר בעת מלחמה. מה גם שבמרחב של הצפון קיימת אוכלוסיה גדולה יותר מהנגב וקיימים גם לא מעט מרחבי תיירות. השדה בצפון מתוכנן נכון למדינה של 8 וחצי מיליון עד 10 מיליון תושבים (בעוד 15-10 שנה) ופוטנציאל תעופה של כ22 מיליון נוסעים בשנה (היום כ16 מיליון בנתב"ג) מה שלא מונע בעתיד תכנון של שדה נוסף בנגב בהתאם לגידול האוכלוסיה במדינה בכלל ובנגב בפרט.
 

zahipan10

New member
חבל מאוד. תושבי הצפון ירימו קשיים על הפרוייקט ובמקרה הטוב...

הוא יבנה באיחור של כמה שנים ובמקרה הרע הוא לא יבנה כלל.אני מבין את תושבי הצפון גם אני לא הייתי רוצה נמל תעופה ליד הבית שלי ובגלל זה נבטים הוא המקום האידיאלי לנמל תעופה, בעצם... אזור קריית גת הוא המקום האידיאלי לנכמל תעופה רק חבל שזה בלתי אפשרי בטחונית.
 

XrayCharlie

New member
אבל למי שגר שם, יש כבר היום שדה תעופה ליד הבית

אין פה שום שינוי מבחינה זו.
האמת היא שמטוסי נוסעים עושים הרבה פחות רעש ממטוסי קרב כך שיש מי יברך על השינוי בסוג המטוסים.

אגב, האם לדעתך תושבי קרית גת יסכימו איתך שהאזור שלהם מתאים לשדה בינלאומי נוסף?
הם לא ירימו קשיים?
 

tapuzo2

New member
נבטים זה חור שלא משרת שום מקום. תבין, אין הצדקה בדרום

ולעומת זאת, בצפון הייתה הצדקה כבר לפני 20 שנה לכן הממשלות אישרו את
השדה הבינלאומי שהיה צריך לקום בחיפה כפרויקט לאומי. כבר אז בבדיקות ובדוחות
הכלכליים היה ברור שישראל זקוקה לשדה שני בינלאומי בצפון.
זה היה צריך לקום בין יקנעם למגידו, עכשיו הזיזו לרמת דוד בכלל אין להם מה להתלונן.
 

zahipan10

New member
הזילזול שלך לא יוביל אותך רחוק

נבטים נמצאת בצפון הנגב במרחק שעה ממרכז הארץ, לא רחוק מבאר שבע ומים המלח.
צריך לבנות נמל תעופה בנבטים כדי לפתח את הנגב, אם יהיה שם נמל תעופה האזור יהיה מפותח.

החליטו לבנות בצפון, שיהיה לכם לבריאות, אני רק מקווה שהנמל יבנה מהר ושלא יהיו עיכובים.
 

tapuzo2

New member
מרכז הארץ לא מזיז לי. במטרופולין חיפה יותר תושבים מכל הנגב.

ותסלח לי אם אני אקצין: אף תושב המרכז לא יטריח את ישבנו שעה לנסוע דרומה לנבטים,
כשיש לו רכבת / נסיעה 20 דקות לנתב"ג.
לעומת זאת, 2 מליון איש ועוד מאות אלפי משאיות וכלי תחבורה צריכים לנסוע בין שעה ולשעתיים וחצי
מהצפון לנתב"ג, מגדילים מא את העומסים והסכנה בשלושת כבישי האורך הראשיים, גוזלים דלק וזמן ובלאי
עצום.
תחשוב רק על החסכון בזמן, דלק, בלאי כבישים ובלאי רכבים, נהגים, נזקי תאונות דרכים, וזמן עבודה - של מאות
אלפי נסיעות במקום הלוך חזור לנתב"ג, לטוס משדה נוסף צפון - החסכון למשק יגיע למליארדי שקלים בשנה.

אני אמנם סברתי שהמקום האידיאלי לשדה בינלאומי הוא כשלוחה בים מול חיפה (בקו המשך למיקום המסלול הקיים באי מלאכותי
בצמוד לייבוש שממילא מתכוונים לעשות להרחבת הנמל. אפשר להרחיב את הייבוש ולכלול בו מסלולים.
 

אבישי ק

New member
סיכמת את זה בצורה מצויינת


אכן שדה תעופה בצפון יכול להקטין את העומסים בכבישים
ושפר את התעסוקה באזור
כל המשרות הנלוות לשדה התעופה יגדילו את הביקוש לעובדים ואולי נתחיל לראות היפוך להגירה באזור
 

yairp4

Active member
והתגובה של תושבי האיזור

http://www.israelhayom.co.il/article/224633

אגב, לאיזה כמות נוסעים מתכננים את הנמל הזה? יש בכלל פרטים נוספים כמו מיקום הטרמינל והמתקנים, מערך המסלולים המורחב, נגישות תחבורתית וכו׳ או שזאת סתם החלטה על כלום?
והשאלה הגדולה ביותר - לאן תעבור הפעילות של חיל האוויר?
 

tapuzo2

New member
החלטה חכמה ומתבקשת! כפי שאמרתי חייבים שדה שני בצפון

יש 2 מליון תושבים צפונית לחדרה שצריכים לנסוע בין שעה לשעתיים וחצי להגיע לנתב"ג.
רוב התיירות ובמיוחד באהית ונוצרית צליינית מעוניינות להגיע לגליל.
השדה יתרום לשיווק מהיר של סחורות ותוצרת ויוריד אלפי משאיות, רכבי שינוע ומיכליות
שכיום נעות בכבישים ראשיים מהצפון לנתב"ג וחזרה.
זה יישב על מסילת רכבת העמק הנבנית. זה יתן דחיפה כלכלית עצומה לצפון
וזה ישבור את המונופול של נתב"ג. יוכל לשמש האב אזורי מקשר לחברות זרות.
החלטה מצוינת.
 

zvir1

New member
איך זה יכול להיות שתפוז מסכים איתי?

הכל בסדר?(-:
 
למעלה