מרכז הארץ לא מזיז לי. במטרופולין חיפה יותר תושבים מכל הנגב.
ותסלח לי אם אני אקצין: אף תושב המרכז לא יטריח את ישבנו שעה לנסוע דרומה לנבטים,
כשיש לו רכבת / נסיעה 20 דקות לנתב"ג.
לעומת זאת, 2 מליון איש ועוד מאות אלפי משאיות וכלי תחבורה צריכים לנסוע בין שעה ולשעתיים וחצי
מהצפון לנתב"ג, מגדילים מא את העומסים והסכנה בשלושת כבישי האורך הראשיים, גוזלים דלק וזמן ובלאי
עצום.
תחשוב רק על החסכון בזמן, דלק, בלאי כבישים ובלאי רכבים, נהגים, נזקי תאונות דרכים, וזמן עבודה - של מאות
אלפי נסיעות במקום הלוך חזור לנתב"ג, לטוס משדה נוסף צפון - החסכון למשק יגיע למליארדי שקלים בשנה.
אני אמנם סברתי שהמקום האידיאלי לשדה בינלאומי הוא כשלוחה בים מול חיפה (בקו המשך למיקום המסלול הקיים באי מלאכותי
בצמוד לייבוש שממילא מתכוונים לעשות להרחבת הנמל. אפשר להרחיב את הייבוש ולכלול בו מסלולים.