הממשלה החליטה להקים את נמל התעופה המשלים ברמת דוד ולא בנבטים

tapuzo2

New member
רואה? אבל לדעתי תקעו חתיכת טריז בדמות ה-BOT שהכניסו

אין ספק שההכנסה של נושא ה-BOT מסבכת ואולי אפילו נעשתה במכוון כדי שהפרויקט יתקע/יתנהל בעצלתיים,
בנתיים השר כץ יוכל להכריז בכנסת הבאה ש"הוא כשר תחבורה הביא לאישור שדה בצפון, אבל..".
BOT של יזם פרטי שייעשה כחלק משדה צבאי? מישהו רוצה לספר לנו איך כל זה יעבוד? ואיזה יזם יקח סיכון בהיקף עצום
כזה של מליארדי שקלים?
והאם כל זה לא אלא מתווה נחמד להגיד "אישרנו" אבל לסבך את הכל במכרזי BOT שיכשלו או יתנהלו בסחבת בירוקרטית
עד שיימצא המימון הבנקאי לכל זה?
הרי לכולם ברור שאולי רק אריסון וסולל בונה יכולות להרים פרויקט בהיקף כספי כזה. אז בשביל מה לשחק בכאילו.
אם הממשלה החליטה על שדה נוסף, שתתקצב אותו כמו במקרה של השדה באילת.
 
2019 נמל תעופה "גליל" ל6-5 מיליון נוסעים ייפתח


אגב במדורים הכלכליים היה מעניין לקרוא שנעשה שם מעין תרגיל. במקום שרשות שדות התעופה תעביר למשרד האוצר דיבידנדים על ההכנסות, הכספים ישוריינו לתכנון והחלת בניית נמל התעופה החדש וכל עוד ישראל כץ יהיה שר התחבורה אפשר לצפות שעוד כספים רבים ישוריינו עבור המיזם הזה ו"פרוייקטי אב" נוספים. בכל אופן צריך לזכור שנמלי התעופה גליל ורמון ביחד נועדים לשרת רק כ 7 מיליון בהשוואה לנתב"ג שבמצבו הנוכחי (לפני הרחבת הזרועות) מיועד לכ17 מיליון והצפי שעם הרחבות יספיק ל25 מיליון. לא אתפלא אם ירחיבו גם את הטרמינל הישן ואת טיסות הפנים והמטוסים הפרטיים יעבירו לטרמינל שלישי.
הבעיה שישראל כץ מצליח לקדם יותר פיתוח תחבורה בינעירונית מגוונת (כבישים מהירים, רכבות ואפילו 2 שדות תעופה נוספים, גליל ורמון, שמתוכננים ונבנים (טוב גליל עדיין רחוק מבנייה כל עוד לא רואים בולדוזרים בשטח או מינימום הדמייה אדריכלית של הטרמינל) בתקופתו. אבל בנוגע לתחבורה פנים עירונית הביצועים הרבה יותר חלשים (כן, אפילו עם קו אחד של רכבת קלה בירושלים או מטרוניות בגוש דן ואזור חיפה).
 

tapuzo2

New member
גם אם ישרת "רק" 2 מליון נוסעים בשנה + סחר אוירי, יהיה רווחי.

לדעתי אין כלל ספק שאם יהיו טיסות לכל היעדים מהנמל הזה והוא יתן אותה חווית טיסה
כל אזור חדרה וצפונה יעדיפו אותו על פני נתב"ג.
זה גם יאפשר לתיירים טיסה פנים ארצית מאילת לגליל, עם השדה בחיפה כרגע רבים לא
יודעים שזה קיים ולא מנצלים את האופציה הזאת. אני מעריך ששדה גדול חדש יכניס לתודעה
את האפשרות הזו.
בל נשכח שעוד קוי תעופה חשובים והסיבה שכרגע לא יכולים לסגור לחלוטין את השדה בחיפה
זה הטסת ציוד ועובדים לשדות הגז בים. מדובר על מאות טיסות בשנה.
 
השאלה איזה שדות תעופה ייסגרו במקביל


ארקיע למשל מוחאת נגד סגירת שדה דב בתל אביב והעתקת הטיסות לאילת לנתב"ג בטענה שזמן ההגעה לנתב"ג מלב תל אביב והשרון (מוערך כ20 דקות מתל אביב בלי פקקים) הופך את אופציית הטיסה לאילת לפחות אטרקטיבית עבור תושבי המרכז וארקיע חוששת מהפסדים (הרי תוכנית שדה התעופה הימי ליד תל אביב לא תצא לפועל בשנים הבאות). גם סגירת שדה התעופה בהרצליה עלולה לקרות בלי הקמה במקביל של שדה אחר במרכז ללימוד טיסה, מטוסים קלים, מטוסים פרטיים ועוד (דובר על שדרוג מנחת עין שמר לצורך כך אבל אין שום תכנון וגם אוזכר שדרוג מנחת מגידו שלמען האמת יותר רלוונטי לצפון). שדה נוסף שאמור להיסגר ככל הנראה זה שדה התעופה של חיפה שאמור להיות מוחלף בנמל התעופה "גליל".
 

אבישי ק

New member
ממה שאתה רושם אני מבין את מי אתה מיצג

נתב"ג לעולם לא יוכל להתרחב מעבר שמה שהוא היום בגלל מגבלה פשוטה
הוא נמצא באמצע האזור הכי מאוכלס בארץ
מה שמונע ממנו להתרחב מעל לכמות מסויימת
השדות התעופה הנוספים יהיו מלאים, יוסיפו תעסוקה מחוץ ל"מדינת תל אביב"

חוץ מזה שחייבים עוד שדות תעופה כדי שלא יקרה מה שקרה בקיץ
 

אבישי ק

New member
מצוין


אני בעד להשקיע בנגב אבל זה בשורה מצויינת לאזור
וואו זה יכול להיות ממש מעולה מבחינת התעסוקה נגישות וכו...
עכשיו אני רוצה לראות את זה קורה
 
למעלה