המצאת משחק - פטנט ו\או זכויות יוצרים

eranna

New member
המצאת משחק - פטנט ו\או זכויות יוצרים

המצאתי משחק שמבוסס על גיאומטריה ומכניקה. לצורך השיחה, המשחק דומה לקוביה הונגרית. ניתן לייצר את המשחק פיסית ולשחק בו בידיים וניתן ליצור גירסה וירטואלית ולשחק במחשב. בגירסה הוירטואלית, אין מנגנון מכני אלא רק "מעטפת", ז"א האיזורים החיצוניים. האם כדי להגן על ההמצאה דרושים שני מסלולים: 1) רישום פטנט להגנה על הגירסה הפיסית, 2) זכויות יוצרים להגנה על הגירסה הוירטואלית? אולי רק אחד המסלולים דרוש? תודה
 
גם וגם

שלום eranna, למרות שהמסקנה שלך נכונה, החלוקה לא נכונה והסיבות לא נכונות. ראשית, פטנט מגן על המצאה. בהנחה שהמשחק (ולא משנה כרגע האם מדובר בגרסה פיזית או בגרסה ממוחשבת) כשיר לרישום כפטנט - יש להגיש בקשת פטנט לפני כל פרסום פומבי. זכות היוצרים מגינה על יצירה (עיצוב מסכים, עיצוב האריזה של המשחק הפיזי, הוראות המשחק וכדומה). זכויות יוצרים נוצרות עם היווצרה של היצירה וברוב מדינות העולם אין צורך לבצע על פעולה על מנת להגן על היצירה. למרות זאת, מטעמים ראייתיים כדאי מאוד להפקיד את היצירה אצל גורם שלישי אובייקטיבי כגון רשם זכויות היוצרים האמריקאי או אצל עורכי דין / נוטריונים. בנוסף, מדגם מגן על עיצוב חיצוני של מוצר המיוצר בצורה תעשייתית. ייתכן מאוד שהעיצוב החיצוני של המשחק ראוי וכשיר לרישום כמדגם ואז יש להגיש בקשת מדגם לפני כל פרסום פומבי (בדומה מאוד לפטנט). מומלץ מאוד לפנות למשרד עורכי פטנטים על מנת לקבל חוות דעת מסודרת בנוגע לעניין. בברכה, אפלפלד זר פישר, עורכי דין ועורכי פטנטים
 

eranna

New member
שאלת המשך

תודה. ברצוני לחדד בכדי להבין מעט יותר לעומק. נניח שאני המצאתי את הקוביה ההונגרית. אני מגיש בקשת פטנט. Claim אחד יתאר את המשחק מבחוץ (קוביה, בכל פאה 9 ריבועים, 6 צבעים וכו') ויסביר את מטרת המשחק. Claim שיני יסביר את המנגנון המכני הפנימי שמאפשר סיבוב של חלקי הקוביה ויחד עם זאת שהיא לא תתפרק. ייהיו בוודאי Claims נוספים. המוצר הפיסי מוגן בפטנט. האם הפטנט הנ"ל מגן גם בפני גירסה וירטואלית? אני שואל מכיוון שלגירסה הוירטואלית אין מנגנון מכני כפי שיש לגירסה הפיסית, ז"א הגירסה הוירטואלית מפרה את ה-claim הראשון אבל אינה מפרה את ה-claim השיני.
 
אי אפשר לענות מאחר שלא כך יכתבו התביעות

בכל מקרה התביעות בנוגע למשחק הפיזי ובנוגע למשחק הוירטואלי יהיו נפרדות ואולי אפילו ידרשו בקשות פטנט נפרדות לחלוטין. בברכה, אפלפלד זר פישר, עורכי דין ועורכי פטנטים
 

אדנדום

New member
תוספת קטנה

יש לציין שייתכן מאוד שהגנה למשחק הוירטואלי ניתן יהיה לקבל רק בארה"ב, משום שלמעשה מדובר רק במשחק מחשב.
 

happyhuman

New member
../images/Emo207.gifגם שאלה בנוגע למשחק

אני מתנצל מראש אם הדבר לא קשור לפורום אבל לפי נושא הפורום זה נראה לי מקום טוב לשאול אני יצרתי משחק לוח חדש, אשר כולל לוח וקלפים ומה שאני חושב כולל צורת משחק בקלפים שהיא יחודית. רציתי לדעת האם לפני שאפנה למשווקים וכדומה האם יש דרך להגן על המשחק שיצרתי, כך למשל, שמי שאני אראה לו את המשחק לא יעתיק אותו או את שיטת המשחק שיצרתי לפני כשנה ביקשתי לירשום את שם המשחק שלי כסימן מסחרי, בעלות של 3334 ש"ח, דרך משרד עו"ד אך הרשם החזיר תשובה שהשם שבחרתי הינו ג'נרי מידי ולא ניתן לרשום אותו אם כי ניתן להשתמש בו. במידה ואכן אפשר להגן על המשחק שיצרתי איך ההגנה הזו נקראת? פאטנט? ומה העלות המשוערת של הגשת בקשה לפאטנט וזמן ההמתנה לתשובה? ומה ההשלכות יהיו במידה ולא ארשום פאטנט על המשחק אבל עדיין אוציא אותו לאור (אשווק ואמכור אותו חוקית)? האם במקרה שמישהו יעתיק את שיטת המשחק שלי תהיה לי זכות תביעה? תודה רבה מאוד מראש על כל עזרה בנושא
 
למעלה