המצאת רכבת המכוניות- לנהוג ולדבר בפלאפון

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
המצאת רכבת המכוניות- לנהוג ולדבר בפלאפון

עיכובים בדרכים, כמו פקקים, נגרמים בעיקר בגלל חוסר תיאומים בין הנהגים בכביש.
רעיון ספרדי המכונה SARTRE (בעברית- רכבות דרכים בטוחות עבור הסביבה) מנסה ליצור רכבת של מכוניות המונהגות על-ידי המכונית המובילה.
הפרויקט הזה לוקח מספר מכוניות והופך אותם למעיין רכבת.
הדבר מתבצע כך- רק במכונית הראשונה יושב נהג מיומן (זהו ה"קטר"). בשאר המכוניות יושבים אנשים, אך הם אינם נוהגים אלא עוסקים בפעולות של דיבור בפלאפון, קריאת עיתון, שתיית קפה ועוד. בעזרת חיישני לייזר, מצלמות אלחוטיות ורדאר, שאר המכוניות עוקבות בדיוק מדהים אחרי פעולות המכונית הראשונה.
פרויקט זה, אם אכן יצליח, יביא לשיפור היעילות והבטיחות בדרכים וגם לפינוי זמן שבו יוכל הנהג לישון או לעסוק בפעולות פנאי אחרות במקום נהיגה.


קישור לידיעה- אתר הידען

מידע נוסף על הפרויקט
 

uzi2

Active member
נראה לי כיוון חשיבה טוב

בזמנו (לפני כ- 10 שנים) חשבתי על מסלולים ייחודיים לניהול ניווט אוטומטי של רכבים, שברגע שרכב נכנס למסלול כזה, הנהג מגדיר את היעד, ואולי יעדי ביניים, וניהול מרכזי מנהל את כל התנועה של הרכבים - מהירויות גבוהות, פחות האטות והאצות ופקקים, ומכאן חסכון בצריכת אנרגיה, בטיחות גבוהה יותר, תעבורה יותר מהירה וללא פקקים, זמן פנוי לנהגים. צריך לתכנן את הכניסה ובמיוחד את היציאה כך שלא יהיו פקקים ביציאה או בכניסה. עדיין הייתרון של רכבים פרטיים. או לפחות של קופסה שאפשר להשאיר בה דברים, ומאפשרת עצמאות מלאה, בניגוד לתחבורה ציבורית.
 

פולספגן

New member
בכל אורכו

למשל, אם יש לך תקר, אז המצלמות קולטות אותך ובאים לחלץ אותך בכדי שלא תפריע לתנועה.
 

hoshe

New member
הצחקתני. אני קיבלתי רק שיחת טלפון

...אחרי שנתקעתי עם רכב מקולקל בכביש 6 ביום שרבי, ונגמרו לי המים.

התקשרתי אליהם ביוזמתי וכל מה שהם עשו זה להחזיר לי שיחה שעה לאחר מכן, ובה הם הורו לי לצאת מהאוטו ולעמוד מאחורי המעקה "כי זה מסוכן להישאר ברכב החונה בשוליים".

במילים אחרות הם אמרו לי: "תתייבש ו/או תמות כמעט בודאות, כדי להימנע מהסיכוי הקלוש שרכב אחר יפגע ברכב החונה כשאתה בתוכו. כך או כך אנחנו לא נגיע".

אחלה שירות.

ולגופו של עניין - רעיון ה"רכבת" מעניין, אך אני בספק אם הזמן שנחסך שווה את האופרציה המורכבת.
 

פולספגן

New member
זה עצוב מאוד מה שכתבת, כי זה מה שהם הצהירו

כשפתחו את הכביש ורק מראה עוד יותר כמה הם בריונים וזאת עוד סיבה להחרים את הכביש.
 

penholders

New member
למה ללכלך? הם דווקא הגיעו אלי מהר מאוד,

בערך 10 דקות אחרי שנכנסתי לכביש עם רכב של חבר שצבר אצלם חוב של 700 שקל, הם עצרו אותי והגישו לי בנחמדות מים קרים, יחד עם החשבון ואיום על עיקול הרכב. כשהם רוצים הם יכולים.
 

deathcaster

New member
הלוואי וזה היה נכון...בעצם...

לפי הסיפור מעליי, זה כן נכון... אבל רק אם אתה חייב להם כסף.

בנסיעות שלי מחיפה לירושלים בחודשים האחרונים, הגעתי למסקנה (אפילו בימי חמישי אחה"צ) שיותר משתלם לא לנסוע בכביש 6 (גם עולה כסף, גם עליות מיותרות לטרנטה שלי ונוסף על הכל... בשבועות האחרונים היה שם פקוק יותר מבאיילון ובגהה (תאונות וסתם עומס).
 

פולספגן

New member
כלומר יש להם את הכלים לכך

זה שהם בוחרים אחרת מתוך בריונות זה סיפור אחר.
אגב, גם אני ממזמן החרמתי אותם, למרות שיש לי חינם.
 

deathcaster

New member


אהה.. טוב העבודה משלמת על זה...

טוב נו... הגדרת העבודה שלי היא לא לזוז מטר ממקום העבודה, אין סיכוי שיהיו לנו כאלה (קודם צריך לתת לנו רכבים בשביל זה
)
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
מה שכתבת נשמע יותר מתאים

הרעיון של נהג מיומן ראשון שמוביל שיירה של נהגים, נראית לי קצת לא יישומית. דווקא רעיון של
נניח מסילות על הכביש אשר מאפשרות לרכב לנסוע בלי להתנגש ובלי צורך לנהוג (נניח כמו מכוניות
שנכנסות לתוך מסלול מוגדר- כמו בלונה פארק או באטרקציות שונות), נראה יותר חסכוני וגם יותר בטוח.
 

uzi2

Active member
דווקא לדעתי יותר קל ליישם

את הרעיון שלהם מאשר את שלי.
הרעיון שלהם דורש טכנולוגיה מתקדמת, אבל לא דורש תשתיות רחבות יעודיות.
הרעיון שלי דורש תשתיות רחבות יעודיות כלומר השקעה ראשונית עצומה בתשתיות.

אני דווקא חשבתי לא על מסילה, אלא על רשת מנהרות תת-קרקעיות (אולי אפילו עם כמה מפלסים) ועם יציאות וכניסות בהרבה נקודות. דבר כזה באמת יכול להחליף כמעט את כל הנסיעה במשהו מהיר, ואין חשש שהולך רגל או רכב רגיל יחצו את המסלול.
אבל אז למרות שזו יכולה להיות תשתית להמון המון שנים, העלות הראשונית שלה עצומה, מה שמהווה חסם עסקי קשה.
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
אין ספק שבעתיד יהיו שיפורים בתחום

בתשתית, בטכנולוגיה. לא לאורך זמן יסכינו עם מאות ההרוגים בדרכים- ורובם בגלל
המרכיב האנושי, שכנראה לא ניתן לשינוי. טכנולוגיה ומיחשוב מהר מאוד יכנסו לתחום להנהיג סדר.
 

purpleyaler

New member
מהראשי..

מכירים את האופציה לקרוז באוטו? אם האנשים בפסגה היו רוצים למנוע תאונות הם פשוט היו מפעילים באמצעות חיישנים את הקרוז לפי המהירות המותרת באותו הכביש ומונעים ממכוניות להתפרע כל הכביש. היום בכל מכונית יש חיישנים שמקבלים ומעבירים מידע ללווינים וכו'. וגם להתקין חיישנים במכוניות באמצעות הטסט השנתי, זה זול יחסית לתשתיות חדשות. אבל הם לא יעשו את זה, אין להם שום אינטרס.
 
כבר בשנות השמונים או התשעים המוקדמות

ראיתי תכנית על רעיון אירופאי שנקרא פרוייקט פרומתיאוס, התבסס על אותו רעיון בדיוק. אם זכרוני אינו מטעני המטרה הראשית שלו, מלבד הגברת הבטיחות בדרכים היתה חסכון בדלק מפני שכך מכוניות יוכלו לנוע במרחק קצר ביותר האחת מהשניה ולהפחית את הגרר במידה משמעותית.
 

חנוך25

New member
נכון מאוד...נראה לי שהרעיונות האלה לא

תופסים כי הם עושים יותר בעיות מפתרונות...הרעיון הבסיסי של הכביש המהיר (אם כולם נוסעים באותו כוון ובאותה מהירות אין תאונות) מספיק חזק ולא מחייב להפוך מכונית פרטית לתחבורה ציבורית...ולא מחייב לוותר על חדוות הנהיגה...אבל אני מאוד בעד - שכולם יסעו ב"רכבת" בצד ימין וישאירו את הנתיב השמאלי לאופנועים...
 
הרעיונות האלה לא תופסים מסיבה הרבה יותר פשוטה

הם יעבדו נהדר כאשר רוב כלי הרכב בכביש יהיו מצוידים במערכות האלה. לפני כן אף נהג לא ירויח כלום אם יתקין במכוניתו מערכת יקרה אבל יוכל להשתמש בה רק לעיתים נדירות.
אני מניח שבסופו של דבר ייעלמו הנהגים מהכבישים. הטכנולוגיה קיימת כבר היום (בנבדה כבר מותר לנסוע במכונית הנהוגה בידי מחשב) אבל הטמעתה תיקח עוד שנים.
 
למעלה