המשחק הראשון שהשתמש בCEL SHADING?

  • פותח הנושא ET2k
  • פורסם בתאריך

ET2k

New member
המשחק הראשון שהשתמש בCEL SHADING?

אני יודע שיש המון משחקים על הקונסלות החדשות,אבל המשחק הראשון שהשתמש בטכניקה הזו היה Parappa The Rapper,לא?
 

eyalgr

New member
פארפה דה ראפר לא היה סל שיידינג...

הPSX בכלל לא יכול להריץ סל-שיידינג. המשחק הראשון שהשתמש בסל שיידינג היה איזה משחק סקייטבורדינג\גרפיטי אנדרגראונד לדרימקאסט.
 

ET2k

New member
אבל הוא השתמש במשהוא דומה

כשאני מריץ את פאראפא על אמולטור,הדמויות לא נראות מפוקסלות כמו שקורה בדרך כלל עם ספרטים.בדיוק כמו בPAPER MARIO. אם זה לא CEL SHADING,אז זו בטח שיטה דומה.
 

eyalgr

New member
מוזר

דווקא סל-שיידינג כן נראה פוקסל מקרוב. אני חושב שpaper mario ופראפה זה סתם ספיריטים (אנימציית-דו-מימד) מרוחים על פוליגון אחד, או סתם טקסטורה ברזולוצייה מאוד גבוהה.
 

Tenchi

New member
לפי מיטב ידיעתי...

..המשחק הראשון שהשתמש ברנדר cel shading רשמית היה אכן Jet Set Radio לדרימקאסט. הפלייסטשן הראשון היה (ועדיין) מסוגל להשתמש ברינדור cel shading. יש כמה משחקים לפלייסטשן שמשתמשים בטכנולוגיה הזו, המוכר יותר מביניהם (יחסית) הוא Fear Effect. Parappa לא משתמש בטכנולוגית cel shading, אלא בטקסטורות ברזולוציה גבוהה שהולבשו על גבי משטח פוליגונלי שטוח, כמו המשחק Paper Mario. Cel Shading היא שיטת רינדור בה הצבעים במודל תלת מימדי "מושטחים" ומוספים לו (לרוב) קווי מתאר שחורים כדי לדמות מראה של סרט מצוייר דו מימדי ולא תלת מימדי.
 
למעלה