איך אני "יודע" אותו, אליבא דהרמב"ם
אם לא בתהליך אינטנסיבי של למידה התבוננות וכ'ו וכו' שסופו מי ישרונו? אלא על כרחך לומר שראשית עליך להסיק את אפשרות קיומו, שזוהי הכרתו של האדם במעמדו לפני האל, ולא בידיעתו ממש, ולבסוף אם תדע אותו, והאם הזה ייתכן שאינו ריאלי, אבל נניח "אם", אז לא תהיה לך אפשרות לבחור - ודבר זה יהיה כפוי עליך, שכן היודע את ה', כפי שהזכרת קודם בדעת הרמב"ם, לא יוכל למרוד בו. רק אז, טוען הבריסקער, תהיה זו מצווה עשה, לדעת הרמב"ם - ולא קודם. וטעמו בדעת הרמב"ם יפה, אם כי מאולץ.
אם לא בתהליך אינטנסיבי של למידה התבוננות וכ'ו וכו' שסופו מי ישרונו? אלא על כרחך לומר שראשית עליך להסיק את אפשרות קיומו, שזוהי הכרתו של האדם במעמדו לפני האל, ולא בידיעתו ממש, ולבסוף אם תדע אותו, והאם הזה ייתכן שאינו ריאלי, אבל נניח "אם", אז לא תהיה לך אפשרות לבחור - ודבר זה יהיה כפוי עליך, שכן היודע את ה', כפי שהזכרת קודם בדעת הרמב"ם, לא יוכל למרוד בו. רק אז, טוען הבריסקער, תהיה זו מצווה עשה, לדעת הרמב"ם - ולא קודם. וטעמו בדעת הרמב"ם יפה, אם כי מאולץ.