הנה רעיון מקורי למטה המאבק

פלטינה

New member
הנה רעיון מקורי למטה המאבק

ממשלות ישראל מקדמת דנא ועד היום מקבלים הרבה סיוע גם חומרי וגם מוסרי מקהילות יהודיות בעולם, מהארגונים היהודיים בתפוצות ומתורמים יהודים עתירי ממון. אני מציע למטה המאבק להכין מכתב מנוסח יפה שיציג הן את בעיית הנכים במדינה והן את יחסה המתנכר של הממשלה, ראשה ושריה ובמיוחד שר האוצר, ולשלוח זאת לאותם תומכים יהודים מהתפוצות. אולי גם להזמין פגישה עם מנהיגי יהדות התפוצות העניין זה. הפניות ילוו בתקשורת המקומית. אני חושב שצעדים אלה ייאלצו את האטומים לצאת מאטימותם. למי שקשור למנהיגי מטה המאבק, נא להעיביר רעיון זה לאריה, ליואב ולאחרים המובילים את המאבק.
 

פלטינה

New member
אולי אפילו כצעד קיצוני ליחס הממשלה

לבקש מיהודי התפוצות לקזז חלק מהתמיכה הניתנת לממשלה, ולהעבירה ישירות לנכים באופן פרטני עד שתיאות ממשלת ישראל להתאושש ממחלת האטימות הרגשית שהיא חולה בה. אומנם כוונתי היא לצעד הפגנתי קיצוני שמטרתו יותר תקשורתית מאשר אמיתית, אך הוא נשען על חישוב לוגי פשוט: הממשלה מקבלת מיהדות התפוצות הרבה תמיכה כדי להשתמש בכסף זה היכן שצריך באמת. הממשלה לא משתמשת בכסף היכן שצריכים באמת, קרי לתת גם לאזרחיה הנכים לחיות בכבוד. אז במקום שהיהודים יתנו את זה לממשלה שאינה משתמשת בכסף כראוי, אז שיתנו מעין "השלמת הכנסה" לנכים בצורה ישירה.
 
פלטינה , מי יקשיב לנו?

אולי אפשר לבקש מכבוד הנשיא קלינטון להעביר את המסר? בעלי הממון, לא יתנו לנו גרוש. מטרתם, שלט מתנוסס על קיר כל שהוא, כדי שיזכרו אותם.
והכסף שמגיע מיהדות התפוצות עובר ישירות ל-..... נכון נחשת !
 

צלף

New member
ישנם כאלו שאכפת להם

בס"ד אתי בין כל הנדבנים ישנם כאלו שאכפת להם ממה שהולך כאן. פניה לקהילות + הסברה על מה שהולך כאן יכול להניב לחץ מבחוץ להשוות את הנורמות כאן למקובל בעולם המערבי. וזה לא רק נדבנים - ישנם פעילים בהסתדרויות הציוניות השונות (בעיקר הדתיים) שמפקחים גם על הכסף שבא לכאן. קצת אופטימיות בחיים לא תזיק...
 

תומכת

New member
מכתב לביל קלינטון - ממטה המאבק|../images/Emo24.gif

רעיון של פלטינה - להכין מכתב על אטימות הממשלה, נכון יותר של שרון ולמסור לביל קלינטון והוא ידאג להמשך, איזה פדיחות לאריק שרון, ולממשלה כולה.רעיון כביר! פלטינה את גאון!
 

פלטינה

New member
האמת? לא לזה התכוונתי!

מדינת ישראל היא במוצהר מדינת היהודים. הן של היושבים בה והן של מי שעדיין יושבין בנכר. ועובדה: המדינה מקבלת תמיכה רבתי מיהודי הנכר. לכן התכוונתי לפנות אך ורק לאזרחי המדינה הפוטנציאליים התומכים במדינה הן מוסרית, רעיונית וכספית! ממש ממש לא התכוונתי שראוי ורצוי שיפנו "בהלשנה" לגויי הנכר. הם אמנם "ידידי" ישראל, אך אינם יהודים ולא צריך "להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה". לדעתי זה לא רצוי, למרות כל הפלורליזם ושות´. אני מקווה שמישהו ידאג לגלגל את הרעיון לראשי ומובילי המאבק: לאריה צודקביץ, ליואב קריים ואחרים. כדאי גם לא לעשות זאת בחשאי, אלא להודיע לראשי המדינה על הכוונה לעשות זאת, כדי לאפשר להם לשנות את גישתם. לדעתי, זה יכול לעזור הרבה.
 
יש שדולה של נכים בארץ?

אם לא כדאי שיהיה. שישבו יום יום בכנסת ויטרטרו כל ח"כ שהם רואים יום יום! לא רק כשיש שביתה , בכלל כל השנה, כל הזמן. לפנות לבעלי ממון וכוח פוליטי, שקרובים לנושא בגלל מישהו במשפחתם או סתם כי אכפת להם. אם אין כוח פוליטי ,גם לא תהיה התחשבות. וזה נכון לא רק לנכים אלא לכל קבוצה באשר היא. וכוח פוליטי לא מצריך מפלגה ,הוא מצריך שדולה ובעלי הון שיכולים להשפיע. עד כמה שזה מגעיל, ככה זה.
 

-איציק

New member
הרעיון שלך כלל לא מציאותי, ...

..., אנו נכים ולא קבצנים, אנו דורשים את המגיע לנו כמו נכים אחרים. שהממשלה תשנורר מיהדות העולם אנו לא צריכים לבקש נדבות. מגיע לנו בזכות היותנו אזרחים שווי זכויות, הילדים שלנו כן משרתים את המדינה (לא כמו סקטורים אחרים) וחלק מהנכים (גם אני) שרתו בצבא ומגיע לכל נכה ונכה את הזכות שלו לחיות בכבוד. איציק
 

פלטינה

New member
ומה עושה עכשיו ההסתדרות?

במבצע "להחזיר את הנכים הביתה? זה לא לשונרר? הרי זה לשונרר בצורה הכי חדה והכי ישירה!! ואני כלל לא התכוונתי לשונרר! התכוונתי למשהו בעל אופי הפגנתי, ומעל הכל בעל אופי הפגנתי!! וגם בעל משמעות שפירושו: אם אנו (יהודי העולם) נותנים למדינה מאה מיליארד דולר בשנה, ולנכים מגיע (באמת) לתת עשר מיליארד בשנה, והממשלה נותנת בפועל לנכים רק חמש מיליארד, ז"א שמגיע לנכים עוד חמש מיליארד שהממשלה מסרבת לתיתם לנכים. אם כן את אותם חמש מיליארד שאנו נותנים כבר לממשלה (בתוך המכלול של המאה מיליארד) והממשלה מסרבת להעבירם לנכים, אנו (יהודי העולם) ניתן אותם לנכים בצורה ישירה, ולממשלה אנו נעביר מאה מיליארד פחות חמש שזה יוצא רק תשעים וחמישה מיליארד. דבר שני מטרת הרעיון הוא כדי שיהודי העולם ייצרו לחץ ישיר ועקיף על הממשלה. דבר שלישי: אתה חושב איציק שהכסף שאנחנו (הנכים) חיים עליו, הממשלה לא שונררה אותו אם זה מיהודי העולם או שזה מממשלת ארה"ב? אז מה זה כבר משנה איך לשונרר דרך הממשלה או לשונרר בצורה ישירה??!! בסיכום: מדובר בסה"כ ברעיון קודם כל בעל אופי הפגנתי ותדמיתי בעיקרו, שקשה להאמין שיגיע למצב שהיהודים יתנו לנכים כסף ישירות לפני שהאטימות של הממשלה תתבקע ותישבר! ותחשבו על זה.
 

-איציק

New member
אתה אולי צודק, אבל אנו מספיק ...

מושפלים גם כך, אז עוד לשנורר או לבקש מהעולם, "לא בתוך עמי אני יושב"? אני אישית נגד, למרות שהעברתי את דבריך ואת דברי האחרים ישירות לאריה צודקביץ. תודה, איציק
 
למעלה