הנושא השולי של שוליים בכביש 6

  • פותח הנושא k-don
  • פורסם בתאריך
לא נכון


הנסיעה כדרך קבע בנתיב האמצעי היא המסוכנת ביותר.

ראשית חובה לציין כי רמת הנהיגה בישראל, באופן כללי, ירודה מאוד על כך אין עוררין.
נסיעה דרך קבע בנתיב האמצעי חושפת את הנוסע בו לסכנות מימין ומשמאל גם יחד.
אחד כזה שנוסע באמצע (ולרוב גם לאט יותר משאר התנועה סביבו) מחמם את העצבים של הנוהגים סביבו, ואז מתחיל הבלט העצבני הזה של הזיגזגים מימינו ומשמאלו.
 

amit1270

New member
לא דיברתי על נסיעה איטית

אלא על נסיעה במהירות סבירה. אני לא קבעתי את הנורמות והחוקים הנהוגים בארה"ב, אבל אני יכול לומר לך שמנסיון של נהיגה של כמה עשרות אלפי ק"מ על כבישים מהירים בני 3 נתיבים ומעלה (בכל כיוון) יש בזה היגיון רב, ביחוד בכבישים שיש בהם יציאות וכניסות בצפיפות גבוהה, כמו במטרופולין לוס אנג'לס. במקומות כאלה התנועה מתנהלת במהירות כמעט זהה בכל הנתיבים וצפיפות כלי הרכב היא גבוהה מאוד.
 

darkshadow1

New member
מה כ"כ קשה?

צריך כמות חד ספרתית של שוטרים עם מצלמות וידאו באיכות גבוהה שיסעו ברכבים אזרחיים בכבישים- ועוד כמה שוטרים שיעברו על הצילומים לאחר מכן.
 

ש מים

New member
יש לי הרבה מה לכתוב על המשטרערע

כולל התנהלות ממש מהימים האחרונים.
אבל אנחנו לא בפורום משטרה או "בטיחות בדרכים". :/
 

k-don

Well-known member
בדיוק, לא ממש בדקת

הכביש מהיר, וכל רכב שנמצא בשוליים הוא סכנה, במיוחד אם הרכב נמצא גם על המסלול הימני
 

ש מים

New member
האם השווית לתקנים האירופאים?

כתבת שלא בדקתי, אבל לא הבאת עדות שאתה בדקת.
אז מה הועילו חכמים בתקנתם?
 

k-don

Well-known member
אכן , לא בדקתי מול התקן, אבל כשאני נוסע בכביש

אני מרגיש שזה מסוכן
 
לא לעניין.

שמע, אני בניגוד לרוב השאר כאן בפורום, או אולי בניגוד לכולם כאן, נהג אוטובוס במקצועי.
ברוב הכבישים בין הערים (המהירים ושאינם מהירים כהגדרתם)- אין שוליים ראויים לעצירת חירום לרכב גדול/כבד. נקודה.

אם רוחבו התקני של אוטובוס כיום עומד על 2.55 מ', והשוליים אינם מכסים שטח זה, ואפילו לא קרוב לזה, אז יש כאן מחדל גדול הגובה קורבנות אדם, ויותר מפעם אחת בשנים האחרונות.
אוטובוס שנקלע למצוקה המחייבת עצירה בשוליים לא יכול להתקרב למעקה ה"בטיחות", מכיוון שחייב להיות רווח צד של חצי מטר בערך כדי שאפשר יהיה לפתוח את הדלתות (שנפתחות כלפי חוץ בתנועת כנף), וכדי לאפשר לנוסעים להמלט מן המקום.

עוד נקודה ראויה לציון: תחנות אוטובוס בשולי כבישים.
לא ייתכן מצב שבשנת 2013 תהיינה תחנות אוטובוס בשוליהם של כבישים מהירים (לא בהגדרתם אלא דה-פקטו)- להאיץ מאפס למאה זו משימה קשה בשביל אוטובוס, ואם צריך להשתלב בכביש בו התנועה מתנהלת על 90-100 קמ"ש זו משימת התאבדות, שפעם אחר פעם גוררת תמרוני חירום תוך סיכון גבוה ביותר.

יש פער עצום בין מה שקורה בשטח לבין מה שחושבים ו/או יודעים אנשי ה"מקצוע" האמונים על תכנון הדרכים בישראל.
 

ש מים

New member
אולי תסביר מה בדיוק "לא לעניין" בתגובתי?

מבין שנינו, נראה שדווקא תגובתך לא לעניין (לפחות, במידה וההתייחסות שלך משורשרת נכון, לתגובתי שמעליה).
אני התייחסתי לנושא "תקן/סטנדרטים לסלילת כבישים מהירים, בהיבט השוואתי בין כביש 6 לכבישים דומים באירופה". שום דבר בתגובתך לא מתייחס לנ"ל.
מעבר לכך, אני מוצא את הדברים והנתונים שמסרת מעניינים וחשובים ביותר.
 
למעלה