ניסיון אחרון להיות עניני
טוב יואב, אני מתלבט אם לענות לך, כי הסגנון שלך נובע מרצון להתנצח או מאגו פגוע, ולי באמת אין כוח לזה. אני בכתיבתי משתדל להיות עניני, וגם לתת מידע מענין על דאיה, ואם פגעתי בך או בכל אדם אחר ע"י הערה צינית, או לשון חדה, אני מתנצל על כך, אבל בפירוש אין לי שום ענין במריבות על מי יותר צודק. ואת ה- CV שלי כתבתי, רק כדי להבהיר לך שהידע שלי הוא מניסיון רב בתחום, ולא מספרי התיאוריה. אילו היה לי רצון להתפאר בכך, הרי הייתי כותב זאת בכרטיס האישי שלי, לא? ולגבי הפורום התוסס שלנו, הרי הוא קיים למגוון רחב של סיבות: יש המתענינים בדיונים טכניים ותיאורטיים (אתה?), יש הרוצים לשמוע סיפורי טיסה, או לשאול שאלות על אירועים שקרו להם בטיסות, יש הרוצים לשמוע אגדות ח"א, יש הרוצים המלצות על רכישות ציוד, מטוסים ותחזוקתם, והשוואות מחירים, יש הרוצים לראות סתם תמונות יפות של מטוסים, ובטח שכחתי כמה תחומים חשובים שמככבים בפורום. אני קיבלתי כמה מסרים אישיים של התענינות בדאיה, ושל התלהבות מתיאורי הטיסה בטרמיקה. אז בתור אחד שמייצג את כל הקוראים, ומחליט מה מענין אותם, ולשם מה קיים הפורום, קצת צניעות לא הייתה מזיקה לך. בכל זאת אענה לך, גם למען האחרים שמתענינים, אבל אסיים בהזמנה עבורך, שתראה את כוונותי הטובות, למרות ריבוי התארים וה"ברכות" שהרעפת עלי. אם יש לך תגובה ענינית למה שאכתוב - תפדל. אם יש לך תגובה אישית, או שאתה רוצה להמשיך לברך אותי בשלל תארים, אני מציע מסר אישי, כי למעט אולי כמה שנהנים מזה, את הרוב זה לא ממש מענין. כעת לענות על שאלותיך, בקצרה, אף על פי שבקישור שהבאת, בתגובתך לתשובתו הענינית והנכונה שך דן צור (שהוא גם דואה ותיק, נוסף על ניסיונו התעופתי המאוד מגוון) מופיע מאמר די טוב ומענין, שעונה הוא, לכמעט כל שאלותיך, ומפרט פירוט רב את הנושאים שהזכרתי למעלה כמו ואריו total energy, וואריו נטו. ואריו הוא מד שיעור טיפוס. נקודה. יש הרבה סוגים שונים, כפי שמוזכר במאמר - מכניים וחשמליים, כאלה שעובדים עם טרמוס, וכאלה שלא, ובוודאי שהטכניקה עליה מבוסס המכשיר משפיעה על זמן הפיגור שלו. אבל בכל הואריומטרים, עקרון הפעולה מבוסס על חישוב עוצמת ומגמת השינוי בלחץ, וזאת בדר"כ ע"י ממברנה המשווה לחץ שהשתנה במהלך השניות האחרונות. אם אינך משוכנע שזה מה שיש לך במטוס, אנסה למצוא עבורך מאמרים בנושא. לגבי הרזולוציה, מאות רגל לדקה = קשרים, ותחלק לשניים כדי לקבל מטרים בשנייה. תעשה חשבון מהיר, לפני שאתה טוען בלהט ש"מאות רגל לדקה זה משהו שמתאים לתהליך מכשירים אבל לא כדי לדעת אם אתה בזרם אויר עולה. וריומטר לעומת זאת מאפשר מדידה כמעט בזמן אמת של שינויי הלחץ וברזולוציה של מטרים לשניה בודדים" ותראה שמדובר ביחידות מאותו סדר גודל (פקטור 2 אם נדייק). אתה גם מוזמן לראות בעצמך בכל דאוני המועדון שלי, את היחידות הללו המופיעות בואריומטרים של כל הדאונים. אינדיקציה קולית היא כלי עזר נפלא לטייס הדאון, אך אין בה הבדל מהותי מואריו לא קולי. ולגבי התחת, תשאל כל טייס דאון טוב מה בא קודם - האינדיקציה (או הצפצוף) מהואריו, או ה- bump שמרגיש הדואה בעכוזו, עם הכניסה לטרמיקה, וכולם יאמרו לך בחיוך שהתחת הוא המכשיר הטוב ביותר - אין לו שום delay... כמובן לא כמותית, בתוך הטרמיקה, אבל סמן מוקדם לכניסה לטרמיקה. לגבי "הוריומטר מכויל על פי פולרת הגרר המדויקת של הדאון המסוים" - זהו בדיוק העקרון של ואריו נטו, אבל בעיית מציאת האופטימום לטיסה בטרמיקה אינה בשינויים שנובעים מתזוזות סטיק, אלא יותר מאופיה הבלתי אחיד של הטרמיקה, כפי שדן צור הסביר, ולכן נושא זה, שוב, פחות רלונטי לדיון המקורי. אבל לגופו של הדיון המקורי, האם הואריו באופן פרקטי, יכול לשמש כמדד לאופטימיזציה של אנרגיה וגרר, אני מזמין אותך לטוס איתי בדאון דו-מושבי, במגידו. נסתובב יחד בטרמיקה (אתה יכול לנסות את כוחך, או אם אינך רוצה, אני אסתובב). אתה תתבונן בקריאות הואריו, ותסביר לי, ואח"כ בפורום, איך הצלחת להשתמש בואריו, למטרה שציינת. עשינו עסק?