הנתיב המהיר

XrayCharlie

New member
נו, כבר אז הייתה ידועה בעיית המסילה הרביעית,

למה לא נעשה שום דבר בזמנו? למה עובדים על השטח שלה היום?
 

אורי404

New member
אאלט פרוייקט מסילה רביעית כולל בתוכו גם

הטיה של נחל איילון. במלים אחרות פרוייקט מורכב.
 

XrayCharlie

New member
בציר האיילון כן, אבל לא במקביל לכביש 1

והנתיב המדובר הוא רק על כביש 1.
 

amit1270

New member
לא צריך להזיז שום תחנה.

כבר היום רוב הרכבות (בשעות העומס) לא עוצרות בתחנת כפר חב"ד. זה לא ישתנה גם בעתיד.
 

raminec

New member
לדעתי מתבשל במקום כשלון

ברמות שלא תביישנה את מיטב הכשלונות הישראלים בהיסטוריה. בזבוז כסף עצום ורב ללא כל פרופורציה לתועלת התיאורטית. מה גם שבמציאות לא יצליחו אפילו חצי ממה שחושבים שאפשר בתיאוריה. אני פשוט לא רואה איך מישהו נוטש את הרכב הפרטי שלו קילומטרים ספורים מהכניסה לת"א ועומד כמו טמבל לחכות לאוטובוס שייקח אותו באותו זמן בערך ליעדו הסופי, בתשלום. פשוט לא סביר.
 

easylivin

New member
../images/Emo45.gif אתה צודק. עוד מחדל מבית היוצר של

משרד האוצר בקדנציה הקודמת...
 

yairp4

Active member
כישלון עצום

קונספט הנתיב המהיר הוא שגוי מיסודו, מכיוון שכל הנוסעים בו ממילא יתקעו בפקק בכניסה לנתיבי איילון (שממילא לא עומדים בעומס כיום, ולא יעמדו בעומס הנוסף שהנתיב "המהיר" יביא). מסילה שלישית בין שפירים לקיבוץ גלויות תביא תועלת גדולה בהרבה ממה שעשרה נתיבים "מהירים" יביאו. החלק היחיד בפרוייקט הזה שתיאורטית יש לו סיכוי להצליח הוא החניון. תיאורטית - בגלל שהוא יכול להצליח אך ורק אם תהיה שם תחנת רכבת. מכיוון שלא תהיה תחנה, גם החניון נידון מראש לכישלון. לגבי המיקום של החניון, אני הייתי ממקם אותו מעט מזרחה, מיידית מצפון לתחנת כפר חב"ד, בשדה שבין התחנה לבין כביש מספר 1. מיקום כזה היה מאפשר להשתמש בתחנה הקיימת (כמובן שהיא צריכה שדרוג, אבל בכל זאת, אין צורך בתחנה חדשה), תוך שיפור השירות לתושבי כפר חב"ד והאיזור. הקמת תחנה חדשה בשפירים תוך ביטול התחנה הקיימת תהיה הרעה משמעותית לתושבי כפר חב"ד, שיש להם תחנת רכבת במרחק הליכה.
 

אורי404

New member
הסיבה, שאין מסילה שלישית בין ת"א לגנות היא

בסיור פורום "תחבורה ציבורית" במרכז השליטה והבקרה נשאלה השאלה על העדר מסילה שלישית מתחנת ההגנה לגנות. הסיבה היא, שבעתיד (שאינו ידוע מתי), תהיה מסילה רביעית בתוך תל אביב עם המשך דרומה (כנראה לכיוון לוד). לכן זה לא יהיה יעיל להקים מסילה שלישית מתל אביב דרום לגנות ויותר מאוחר מסילה רביעית בתל אביב ושינוי מחדש מתל אביב לכיוון גנות. לדעתי בשורה התחתונה לא חסרים פרוייקטים רכבתיים, שהיו יעילים לעומת פרוייקט הנתיב המהיר וביניהם הוספת מסילה רביעית או פרוייקט חשמול הרכבות, שלמרבה הצער גם האחרון יהיה ככל הנראה עוד שנים רבות.
 

easylivin

New member
ליתר דיוק, מאמר דעה ולא כתבה...

ולדעתי, כותב המאמר צודק בהחלט. גם אני מקווה שתחנת הרכבת המתוכננת בשפירים תוקם בקרוב - כי זאת האפשרות היחידה בכל זאת להוציא מהפרוייקט הזה תועלת כלשהי.
 

T281

New member
אנשים יחנו את רכבי הליסינג ויעלו על אוטובוס?

איזה רעיון הזוי . היה יותר סיכוי וזה ובוודאי היה עולה פחות עם היו סוללים מסלול לאופניים משם למרכז תל אביב .
 

easylivin

New member
לא את הליסינג, אלא את הרכב הפרטי.

ולא רק על אוטובוסים, אלא גם על רכבות - זה היה התכנון הראשוני, וכרגיל משרד האוצר התערב ורוקן את הפרוייקט מכל תוכן על-ידי ביטול תחנת הרכבת. הם קוראים לזה לא ביטול, אלא "דחייה" - אבל מעתה ועד אשר יינתן הצו לתחילת העבודות (אחרי שיימצא מימון וייערך מכרז), המשמעות המעשית היא שלא תהיה שם תחנת רכבת. וכן, חבל שיש כל-כך הרבה רכבי ליסינג בארץ. החברות היו יכולות לחסוך בהוצאות הליסינג, אילו הייתה בארץ תשתית תח"ץ נוחה וזמינה מכל מקום לכל מקום (כמעט), אבל לצערנו עוד חזון למועד.
 

amit1270

New member
הכותב צודק.

הנתיב ה"מהיר" הזה הוא פארסה. הפתרון היחיד הוא הקמת תחנת רכבת ליד החניון וסלילת מסילה שלישית ורביעית (קודם כל עד ת"א דרום ואח"כ גם לאורך האיילון).
 

moshe676

New member
הנתיב המהיר

בגדול, כן, אמורים לחנות שם ואוטובוסים יקחו את הנוסעים לעזריאלי ולבורסה. האוטובוסים ייצאו בתדירות של כל 5 דקות והנסיעה בהם תהיה בחינם. סבסוד האוטובוסים ייעשה ע"י ההכנסות מנסיעתם של כלי הרכב הפרטיים בנתיב האגרה. במחלף שפירים ייבנה גם אולם נוסעים.
 
למעלה