כישלון עצום
קונספט הנתיב המהיר הוא שגוי מיסודו, מכיוון שכל הנוסעים בו ממילא יתקעו בפקק בכניסה לנתיבי איילון (שממילא לא עומדים בעומס כיום, ולא יעמדו בעומס הנוסף שהנתיב "המהיר" יביא). מסילה שלישית בין שפירים לקיבוץ גלויות תביא תועלת גדולה בהרבה ממה שעשרה נתיבים "מהירים" יביאו. החלק היחיד בפרוייקט הזה שתיאורטית יש לו סיכוי להצליח הוא החניון. תיאורטית - בגלל שהוא יכול להצליח אך ורק אם תהיה שם תחנת רכבת. מכיוון שלא תהיה תחנה, גם החניון נידון מראש לכישלון. לגבי המיקום של החניון, אני הייתי ממקם אותו מעט מזרחה, מיידית מצפון לתחנת כפר חב"ד, בשדה שבין התחנה לבין כביש מספר 1. מיקום כזה היה מאפשר להשתמש בתחנה הקיימת (כמובן שהיא צריכה שדרוג, אבל בכל זאת, אין צורך בתחנה חדשה), תוך שיפור השירות לתושבי כפר חב"ד והאיזור. הקמת תחנה חדשה בשפירים תוך ביטול התחנה הקיימת תהיה הרעה משמעותית לתושבי כפר חב"ד, שיש להם תחנת רכבת במרחק הליכה.