הסברה למדינת ישראל או לממשלת ישראל?

yonatan31

New member
הסברה למדינת ישראל או לממשלת ישראל?

כבר זמן מה שאני מסביר למען ישראל, ולא אחת אני מוצא עצמי מגונן על עמדות ממשלה שאני לא מסכים איתן. איפה עובר הגבול בין הסברה פרו-ישראלית להסברה פרו-ממשלתית? האם ראוי לבצע הסברה למען ממשלת ישראל גם כשזה עומד בניגוד לדעותיך האישיות?
 

raanans

New member
לא

אתה לא צריך לתמוך במה שנוגד את מצפונך. מותר למתוח ביקורת על פעולות הממשלה, ועדיין להחשב תומך של ישראל.
 

S W U

New member
מסכימה עם רענן../images/Emo45.gif

אנשים מעריכים כנות, וכשאתה מודה שאפילו למרות שאתה תומך בישראל אתה יודע להבדיל וכשמשהו נוגד את מצפונך או כאשר אינך מסכים עם החלטו הממשלה אין לך בעייה לומר זאת.
 

yonatan31

New member
אתה צודק, אבל

זה קצת קשה כשיוצאים להגן על מדינת ישראל ולא להביע את דעותיך האישיות.
 

raanans

New member
זו מהות הדמוקרטיה

מותר ורצוי למתוח ביקורת על פעולה ספציפית של הממשלה אם היא נוגדת את מצפונך. ישראל זו לא דיקטטורה בה כולם מסכימים עם כל מה שהממשלה אומרת. זו דמוקרטיה עם מגוון מפלגות ודיעות. אני לא היתי מגן על דיקטטורה שבה כולם חייבים להסכים עם כל מה שהממשלה עושה בצורה עיוורת. ישראל זו לא סוריה.
 
מה זה "הסברה למדינת ישראל"?

אם יש בארץ קשת רחבה של דעות מנוגדות מקצה לקצה בכל התחומים, אז מהו הקריטריון האובייקטיבי ל"למען" של מדינת ישראל?
 
דעתי סובייקטיבית לחלוטין,

ותלויה באופן מוחלט בהשקפותיי הפוליטיות, אשר נראות לי כהגיוניות והכדאיות ביותר לטובת המדינה. וכי אני יכול להביע דעה אובייקטיבית, למשל, על אישה צעירה עם ילדים קטנים(!) המתנחלת בכוונה באיזשהו מאחז מבודד, במקום המסוכן ביותר? אני אישית לא רואה בצעד שלה שום "טובת המדינה", והיא, מן הסתם, כן. מובן, שהיא ואני נסביר בעולם את "טובת המדינה" בדיוק להיפך זה מזו.
 

mordin

New member
דעתי סובייקטיבית לחלוטין

ותלויה באופן מוחלט בהשקפותיי הפוליטיות, אשר נראות לי כהגיוניות והכדאיות ביותר לטובת המדינה. וכי אני יכול להביע דעה אובייקטיבית, למשל, מדיניות ההבלגה בנוגע לממשלת החמאס ברצועה אשר כל מטרתם היא רצח חפים מפשע והלטת טרור על תושבי מדינת ישראל. אני אישית לא רואה בצעד שלה שום "טובת המדינה", מן הסתם מי שהעתקתי ממנו את התגובה כן. מובן, שהוא ואני נסביר בעולם את "טובת המדינה" בדיוק להיפך זה מזו.
 

mordin

New member
אני אנסה להסביר

לדעתי ההבדל הוא במקום ובזמן וזה בעיקר מאוד תלוי עם מי אתם מדברים ועל מה. כלומר בפורום הזה אין שום בעיה לדון בדעותיכם, להציג כל אחד את זווית הראיה שלו ולהעביר ביקורת. שלא תדעו כמה בביקורת יש לי לגבי דרך ההתנהלות של המדינה / הממשלה / כל ראשי המדינה המיועודים / חינוך/רפואה... אנחנו לא נסיים פה. ואין שום בעיה להציג את כל הביקורת הזאת בפני אנשים שיודעים על מה מדובר מה הרקע לדברים ו... הבעיה שהצגה של כל סוג של ביקורת בחוץ רק יגרום לכך שדבריכם יוצאו מהקשרם ושימשו במכונת התעמולה האנטי ישראלית. צריך להבין שמאל/מרכז/ימי/כל הרשאר בחוץ כולנו יהודים וגם אם כולנו נתאחד עדין על כל אחד מאינו יהיו פי כמה וכמה כאלה שיסתרו כל מילה שתומרו תאמינו לי בניגוד למטרתה של ביקורת פנימית על מנת לעצב את המדיניות הממשלה בעולם הגדול ערבים לא צריכים את העזרה שלכם. אתם מוזמנים להכנס לYOUTUBE או כל אתר חדשות אנגלי אחר ולראות מה רושמים עליכם. בתגובות על ציונים (בכוונה הם לא משתמשים בישראלים), אז ציונים רוצחי ילדים בשביל הכיף שלהם בזמן שערבים מנסים להגן על ביתם מולדתם בלה בלה בלה וכל הציונים בעלי שיגעונות גדלות רוצים להשתלט על כל העולם ומדכאים את המוסלמים שמנסים להביא מסר של שלום ואחווה לכל העולם שהשואה היא המצאה של היהודים בשביל... בתגובות כאלו אין פה משאל/ימין ... זה שאתם לא מסכימים עם מדיניות הממשלה או כל דבר אחר לא צריך למנוע ממכם להציג את הצד שמנגד בים הפורפוגנדה החד צדדית שצפה לה ברשת. כי בסופו של דבר גם השקר הגדול ביותר עם יחזרו עליו מספיק פעמים יקלט כאמת בפני המונים.
 
למעלה