קבליסט ותיק
New member
אני לא מגנה שום דבר חס ושלום
לכל דבר יש את מקומו, אחרת הוא לא היה בא לעולם, אנחנו רק קוראים לילד בשמו עפ"י היהדות והתורה, היינו יש דברים שבאים לעולם ממערכת הקדושה ויש מהסיטרא אחרא, הראשון בא כדי לקרב ל-ה' תורתו ומצוותיה, והשני בא כדי לבלבל אותנו, למטרת הבחירה החופשית. יש לנו בעם ישראל כלל שקיבלנו מ-ה' בתורה עוד בהר סיני כדי לשמור על האותנטיות שלה שספרי קודש נכתבים רק ע"י צדיקים יראי שמיים מופלגים וידועים ככאלה על פי הכללים שכתובים בתורה, ואסור לנו ללמוד תורה מספרים כאלה אם לא ידוע לנו מי כתבם ואין עליהם הסכמה של גדולי הדור. ובזוהר יש הזהרה חמורה מרשב"י על לימוד בספרים חיצונים (היינו שלא עומדים בגדרים לעיל) והוא מזהיר שם שלפעמים קשה מאוד לדעת את ההבדל בין דברים מהקדושה, לבין מהסיטרא אחרא שבמקרים רבים מחקה את הקדושה כדי לבלבל, לכן יש בכך איסור חמור !
לכל דבר יש את מקומו, אחרת הוא לא היה בא לעולם, אנחנו רק קוראים לילד בשמו עפ"י היהדות והתורה, היינו יש דברים שבאים לעולם ממערכת הקדושה ויש מהסיטרא אחרא, הראשון בא כדי לקרב ל-ה' תורתו ומצוותיה, והשני בא כדי לבלבל אותנו, למטרת הבחירה החופשית. יש לנו בעם ישראל כלל שקיבלנו מ-ה' בתורה עוד בהר סיני כדי לשמור על האותנטיות שלה שספרי קודש נכתבים רק ע"י צדיקים יראי שמיים מופלגים וידועים ככאלה על פי הכללים שכתובים בתורה, ואסור לנו ללמוד תורה מספרים כאלה אם לא ידוע לנו מי כתבם ואין עליהם הסכמה של גדולי הדור. ובזוהר יש הזהרה חמורה מרשב"י על לימוד בספרים חיצונים (היינו שלא עומדים בגדרים לעיל) והוא מזהיר שם שלפעמים קשה מאוד לדעת את ההבדל בין דברים מהקדושה, לבין מהסיטרא אחרא שבמקרים רבים מחקה את הקדושה כדי לבלבל, לכן יש בכך איסור חמור !