הספירה לאחור (7) הפורמט

הספירה לאחור (7) הפורמט


הספירה לאחור החלה! אנחנו שבוע בדיוק לפני תוכנית הבכורה של The Voice ישראל! וכדי להתכונן כראוי, כל יום תיפתח הודעה חדשה הקשורה לתוכנית ו/או לפורום! נתחיל בהסבר קצר - מהו הפורמט של The Voice? בתוכנית ארבעה מנטורים שמתמודדים ביניהם על ייצוג הזמר/זמרת שיזכה בתחרות. למנטורים משקל גדול בקביעת הנבחרות והרבה לפני שמגיעים להצבעת הקהל הם אלה שקובעים מי מהמתמודדים ימשיך הלאה ומי לא. לנבחרות של המנטורים משקל גדול בתוכנית, שכן המתמודדים מתחרים ביניהם בתוך הנבחרת עד הגמר, אליו מגיעים מתמודד אחד מכל נבחרת. עוד לפני שהמתמודדים מגיעים לאודישנים מול המנטורים, ישנו סינון ראשוני של מתמודדים, ואלה שעוברים מקבלים זימון להופיע, מול המצלמות, מול הקהל, ומול המנטורים, בשלב הראשון:
1. שלב האודישנים העיוורים
בשלב זה, המצולם על במת התוכנית ומול קהל חי, עולים המתמודדים לשיר מול המנטורים, כאשר אלה יושבים בכיסאות מיוחדים המופנים עם גבם אל המתמודדים. המנטורים לא יכולים לראות את המתמודדים, אלא רק לשמוע אותם. בשלב זה על המנטורים לבנות את הנבחרות שלהם, בגירסה הישראלית 14 מתמודדים לכל מנטור. לשם השוואה, בגירסה האמריקאית לדוגמא, לכל אחד מהמנטורים היתה נבחרת של 8 מתמודדים. בגירסה ההולנדית היו בכל נבחרת 16. במידה ואחד המנטורים מחליט שהוא אוהב את מה שהוא שומע, הוא לוחץ על כפתור שמסובב את הכיסא. ברגע שאחד המנטורים לחץ על הכפתור - זהו זה - המתמודד בתוך התוכנית! אם רק מנטור אחד לחץ על הכפתור והסתובב אל המועמד, הוא נכנס אוטומטית לנבחרת של אותו המנטור. אם יותר ממנטור אחד הסתובב, הכוח נמצא אצל המתמודד שיכול לבחור עם איזה מנטור הוא רוצה לעבוד. אם המתמודד סיים לשיר מבלי שאף אחד מהמנטורים הסתובב אליו, הוא מודח מהתוכנית. שלב האודישנים העיוורים מסתיים כאשר לכל מנטור נבחרת של 14 מתמודדים (בחישוב פשוט, 56 מתמודדים סה"כ). אם כל המתמודדים שהתחילו את השלב הזה כבר שרו, מבלי שכל המנטורים השלימו את הנבחרות שלהם, כמה מהם יקבלו הזדמנות שניה.
2. שלב הדו-קרב
בשלב זה, המתמודדים מתחרים אחד בשני מתוך אותה נבחרת בלבד. המנטור מחלק את המתמודדים שלו לזוגות, אשר ישירו זה-עם-זה וזה-מול-זה בדואט, שבסופו רק המנטור של אותה הנבחרת יחליט מי משניהם ממשיך הלאה. אחרי סיבוב דו-קרב אחד יהיו בכל נבחרת 7 מתמודדים, ככה שיהיו צריכים להיות יצירתיים בשביל להמשיך לסיבובי דו-קרב נוספים.
3. שלב ההופעות החיות
גם בשלב הזה המתמודדים מתחרים ביניהם בתוך הנבחרת. אך כעת, כל אחד המתמודדים שנותרו שר סולו. בשלב הזה נכנס הקהל לפעולה בפעם הראשונה, ומצביע עבור איזה מתמודד מכל נבחרת הוא רוצה להמשיך ולראות. המתמודד שזכה ברוב הקולות יעבור אוטומטית לסיבוב הבא, וכעת על כל מנטור לבחור מבין אלה שנשארו את המתמודד החלש ביותר מבחינתו מהנבחרת שלו, שיודח באותו הסיבוב. ככה מתקדמים הלאה עד שנשאר מתמודד אחד מכל נבחרת.
4. הגמר!
לגמר הגדול מגיע מתמודד אחד מכל נבחרת. בשלב זה למנטורים אין יותר דרך להשפיע (חוץ מלשכנע אותכם), והמנצח מוכתר על סמך קולות הקהל בלבד! זה הפורמט בגדול של הגירסה הישראלית ממה שהצלחתי להרכיב, קחו את זה כהסבר כללי ולא כתורה מסיני
הערות ותיקונים יתקבלו בברכה! אז... מה דעתכם על הפורמט? לאיזה שלב אתם הכי מחכים? אם הייתם יכולים, איזה שלב הייתם משנים? ואיך? אתם יכולים גם סתם לשתף מה דעתכם על הפורמט.
 
לפי ההסבר היום

לא יהיה שלב של דו קרב אבל כן שלב של 14 הופעות חיות. זה נראה לי אבסורד.. מרגיש הרבה יותר מדי כמו סחיטת אסאמאסים דווקא השלב של הדו קרב היה השלב הכי מעניין ומדהים בגרסא האמריקאית.... האם באמת לא קיים שלב כזה בארץ?
 
עניתי למעלה


בכל מקרה, בקרוב אני אעלה את ההסבר על הפורמט למאמרים בפורום, והוא יתעדכן תמידית בהתאם לפרסומים וההסברים בתוכנית אז אני מקווה שהוא תמיד יהיה רלוונטי.
 
למעלה