הסצנה בארץ...?

ofekkehila

New member
הסצנה בארץ...?

חוץ משלמה גרוניך, אנרגיה חולנית וקצת צ'רצ'ילים לא שמעתי על עוד הרכבים\יוצרים פסיכודליים שפעלו בארץ. החכימו אותי בבקשה!:) יום נעים ותודה לעונים.
 

John Barleycorn

New member
פסייח ציוני

אחרית הימים, ודני בן ישראל בהחלט. אגב, אתמול הקשבתי ל"גשם באלפסי" הרצועה הנועלת את האלבום האחרון של אהוד בנאי "ענה לי" וחשבתי לעצמי שזה בעצם מאד פסיכדלי.
 

Jflyaway

New member
היו עוד הרכבי פופ שגבלו

בפסיכדליה: עוזי והסגנונות האריות הכוכבים הכחולים הכןככבים החדשים ECHOES (שהיה להם סינגל אחד בלבד) וגם REVOLVER (שהיה להם סינגל אחד בלבד - נהדר!) ונא לא לשכוח: שבלול.... ולזכור תמיד את ROCKFOUR המצויינים.
 

melancholy man

New member
טוב הצניעות מפריע פה לכמה אנשים

אבל אם מדברים על פסיכדליה בארץ הקודש, אז אין על למוס למוס, אם יש כאן מישהו שטרם רכש את האלבום המופלא: Chameleon Mood Swing, טוב יעשה אם יתוודע אליו עוד היום.
 

modulo1000

New member
4 כוכבים בALL MUSIC GUIDE

האלבום הישראלי שזכה ל4 כוכבים ועוד אצל המבקר שהכי מבין שם בפסיכדליה מצטרף להמלצות בחום. מצ"ב לינק לביקורת. שימו לב לPUNCH : One could even go as far as to say that fans of the early Pink Floyd sound might be better off with this than with whatever new recordings Pink Floyd themselves might come up with in the wake of this 2004 release
 

Jflyaway

New member
תודה למפרגנים

איזה כיף..
 

MerryRecords

New member
בשעה טובה

רבותיי היקרים, ידעתי שבאיזשהו שלב נהיה חייבים להיכנס לנושא הזה, אבל דחיתי את הכתיבה על העניין וכעת אין מנוס וצריך להתחיל לדבר. ישנם מספר אומני עבר בישראל שיצרו מוזיקה פסיכדלית, חלקם זכו להוציא אלבומים וחלקם נשארו עלומי שם דהיינו להקות גראז' ישראליות של חברה שישבו וניגנו במקלט. בכל אופן, הם אינם רבים. מלבד השמות שהועלו כאן, שלכל אחד מהם מגיע סקירה נרחבת בפני עצמו, ישנם מספר הרכבים הפועלים כיום ויוצרים מוסיקה פסיכדלית, גראז'ית המושפעת משנות השישים המצויינות. אני חושב שלכל אחד מהאלבומים/הרכבים הללו מגיע דיון בפני עצמו, אז בעצם אנו נמצאים בפתחה של סדרת דיונים בנושא הרכבים ישראליים עכשויים. ההרכב הראשון יהיה למוס למוס( Lemmus Lemmus ).
 

MerryRecords

New member
Lemmus Lemmus

מי שיעשה חיפוש קצר על שם הלהקה יגלה שהלמוס למוס הוא בעצם מכרסם נורבגי. מה שמעניין בחיה הספציפית הזו זה שאחת לכמה זמן כאשר קהילות הלמוס למוס גדלות יותר מדי, הם מבצעים פעולה שדומה להתאבדות המונית. אז למוס למוס הישראלים, הוציאו בשנה שחלפה ( 2004 ) בלייבל העצמאי Naked Lemming את אלבום הבכורה שלהם. בהרכב שלושה חברים מרכזיים, ומוסיקאים אורחים. ההרכב הוקם על ידי נועם רפופורט, בקלידים, שמגדיר את עצמו מוסיקאי ובן-אדם, ויואל רון, בגיטרה, מוסיקאי, בן-אדם, איש משפחה ועסקים, שצירפו אליהם את אדי רון ( בן-של ) בשירה. בקרב האורחים ניתן למצוא את איסר טננבאום המתופף האגדי של רוקפור, ושי נובלמן מוסיקאי מוכשר בפני עצמו. ואני חייב לספר לכם מעשייה קטנה ומפתיעה, כששמעתי לראשונה על האלבום יצרתי קשר עם נועם רפופורט ששלח לי קטע קצר באימייל, שמאוד אהבתי. ביקשתי לרכוש את הדיסק, וסיכמנו שאשלח כסף בדואר או משהו כזה. למחרת אני שומע שקוראים לי מלמטה, אני יוצא אל המרפסת והשכן שלי אורן שואל אותי אם יצרתי קשר עם הרכב בשם למוס, ותוך שניה שולף החוצה את יואל רון, שהגיע לביקור נדיר בירושלים ( מתי אתה בא שוב?! ). אז כמובן שקפצתי לקפה ושמחתי להכיר את יואל, דיברנו על מוסיקה ( על מה עוד יש לדבר? ) וגילינו שיש לנו תחומי עניין משותפים. כמובן שגם רכשתי את הדיסק. האלבום הזה הוא ההפתעה הגדולה של הרכב ישראלי בשנה שחלפה. הוא מכיל 40 דקות של פסיכדליה מרגיעה ונעימה, כשגולת הכותרת היא ההפקה המוסיקלית המוקפדת, השימוש הנרחב בטכניקות אולפן ובכלים מקוריים משנות השישים. חשוב גם לציין את העטיפה, אחת הטובות שנעשו בארץ! ומאחר וכבר אמרו בעצם הכל אני אצרף כאן ביקורת + ראיון מתוך עיתון "כל-העיר" הירושלמי.
 

MerryRecords

New member
ביקורת + ראיון נדיר!

ברוב הפעמים אמן חדש שמתראיין לעיתון לא מעמיד דרישות מוקדמות, אבל הפעם מבקש ממני המרואיין, יואל רון (גיטרה וקולות בהרכב הישראלי Lemmus Lemmus) לקחת את הזמן, ולהשקיע בהאזנה ל"Chameleon Mood Swings", אלבום הבכורה של ההרכב ("אתה חייב לשמוע את האלבום לפחות, ל-פ-חות, חמש-שש פעמים. אז נדבר."). לצורך ההבהרה, כל אלבום חדש שאני שומע זוכה למספר השמעות שכזה, אבל מסגרת-הזמן הנתונה, אותו תא-לחץ פסיכולוגי, במשולב עם מצב-רוח מאוד מסוים בו הייתי שרוי, הפכו את האלבום הזה למאוד מיוחד בעיניי, ואני מצדי מרגיש חובה להודות לו על כך. האווירה הקודרנית-אך-פסיכדלית ששורה על רוב הקטעים, כמו גם השימוש באורגני-מלוטרון, חליל-צד, שימוש ב"רוורב", והרבה גם בזכות טכניקת התיפוף, גורמים לאלבום להישמע אנאכרוניסטי, לפחות בהיכרות ראשונית, באופן שמזכיר מאוד את פינק פלויד המוקדמים או את עבודות הסולו של סיד בארט. אבל משמיעה לשמיעה הוא מקבל חיים משלו, מתבגר, טווה קורים שקופים ועדינים של רגש, ופשוט מצליח לגעת. בעצם, זה לא רק פינק פלויד ובארט, זה גם אמריקנה, זה גם שו-גייזינג, ואפילו גראנג' (במובן הנרחב של המושג, בדומה ל"Sap" של אליס אין צ'יינז), אבל הבחירה המכוונת של Lemmus Lemmus באותם כלים "עתיקים" מובילה את המאזין בלי להרפות לרגע, במשעולים פתלתולים בין גדרות חיות, אל עבר הקטע האחרון והמורכב הקרוי "Silly Princess", שרק בשבילו הייתה שווה כל הדרך הזו. Lemmus Lemmus הם הרכב גוש-דני שהוקם לפני כשנה וחצי ע"י יואל רון (בעל חברה לשיווק תכשיטים מגבעתיים ואספן תקליטים מושבע), בנו של יואל, אדי רון (קולות), ונועם רפופורט (קלידים וקולות, המוכר בעיקר מעבודתו עם שי נובלמן, רוקפור, אושיק לוי וחמי רודנר) "אני גדלתי על מוזיקה מגיל שש לערך, והתחלתי לאסוף תקליטים כבר בגיל שבע לערך", מספר יואל, "בסביבות גיל בר-מצווה התחלתי יותר להתמקד בפסיכדליה של הסיקסטיז, אבל גם בפאנק מאותם שנים, כמו MC5 וכדומה. כשאדי גדל והתחיל לנגן התחלנו לעבוד ביחד, וראינו שאנחנו מצליחים להפרות אחד את השני מוזיקלית, התחלנו גם להקליט סקיצות, ובשלב מסוים, לאחר שהתחלנו גם להופיע ולהשתפשף כלהקת קאברים ("The Spirit of '69") החלטנו לנסות ולעבוד על החומר שלנו". למה לקח לכם שמונה-עשר חודשים להוציא את האלבום? "כולנו אנשים מאוד עסוקים, אבל זו רק הסיבה המשנית. אנחנו מאוד דקדקנים, במיוחד בכל מה שנוגע להפקה. למרות שהאלבום הוקלט באולפן הביתי שלי נתנו דגש במיוחד לעניין הזה, רצינו להגיע למצב שהשירים יישמעו כמו שהם התנגנו אצלנו בראש. יתירה מכך, רצינו להגיע למצב שהאימג'ינג של המוזיקה ייצא החוצה על כל הגוונים שלו. בשבילנו האולפן הוא בעצם כלי-נגינה. אפילו כשאתה מדבר על הביטלס למשל, אתה חייב לזכור את ג'ורג' מרטין. לא בכדי הוא מכונה "החיפושית החמישית". הוא הצליח להביא את הלהקה ההיא לגבהים אליה הגיעה בזכות טכניקות-ההקלטה שלו". הקלידן שלכם יצא בהצהרה לפיה לכלים מוזיקליים שנבנו ושבהם השתמשו בשנות השישים הייתה 'נשימה' ייחודית, אבל הבחירה המודעת שלכם בכלים ובטכניקות של הסיקסטיז, וההצהרה המופיעה על גבי עטיפת הדיסק "בהקלטות לא השתמשו בסינתיסייזרים, מקלדות דיגיטליות, מודולים או סמפלרים" כאילו מדובר בסלוגן של "תנו לחיות לחיות", עשויה להוות מגבלה. מבחינה אמנותית, ואני לא רוצה להשתמש במונחים פלצניים, ההפך הוא הנכון. יצאנו במתכונת שנתנה לנו את החופש הרב ביותר. גם אם האלבום מושפע מאוד מהסיקסטיז ברוחו, הרי שכולנו באנו מרקע שונה, פשוט חשבנו שהחומר, האווירה, צריכים את המגע הסיקסטיזי הפסיכדלי והמהורהר. גם אם זה לא אלבום קונספט, יש התפתחות לכל אורך האלבום, אווירה שהיא מאוד עגמומית, בגלל הכאב של מי שיצר את השירים, וגם אם יש מעבר לקטע מעט שונה ברוחו ("Bulldogs and Sneakers", בו משתתף שי נובלמן) האלבום מתכנס שוב בחזרה למלנכוליה, והכול מתכנס לשיר האחרון. זו גם הסיבה שהחלטנו בכל זאת לצרף את המילים של השיר הזה לאלבום, כששאר השירים לא נכנסו מחוסר תקציב. כל האלבום מתכנס לכאן. השיר שלפניו ("Better off with you 2") מהווה תשובה לשיר הראשון, ונוצר משהו שמדבר על אהבה-שנאה, שמעבר לנימה האישית מסמל גם את היחסים שיש לנו עם המדינה הזו, ששמה ישראל. התחושה שלי היא שבשיר האחרון All Hell Breaks Loose, בשלוש מערכות שמתכנסות אחת לשנייה. למרות שהיה לנו עוד חומר שהיה אמור להיכנס לתקליט ידענו שזה הסיום של האלבום. ברור מאליו שזה היה נשמע אחרת אם היינו משתמשים בכלים אחרים." באלבום משתתפים גם שי נובלמן ואיסר טננבאום ('רוקפור'), איך היה לעבוד איתם? "את שי הבאנו לשיר אחד כי חשבנו שהווקאלז בשיר, שהוא מעט יותר שמח, דרשו מישהו אחר, ולא את אדי ששר ברוב האלבום. שי, שכבר עבדנו איתו וסייענו לו בעבר, היה "חייב לנו טובה". סתם... הוא פשוט התאים לשיר ההוא. גם את איסר אנחנו מכירים לא מהיום, והעבודה איתו הייתה פשוט פנטסטית. אני יודע שגם הוא מאוד נהנה, כי זה סוג שונה של תיפוף מאשר מה שהוא עושה ב'רוקפור'. גם באלבום השני, לו הקלטנו שלושה קטעים עד עכשיו, שמור לו מקום." בדומה, אולי, לנובלמן, ובמידה מסוימת לרוקפור (בעיקר באלבומים האחרונים), האלבום שלכם הוא שונה, מרוחק, ממה שקורה בארץ, אפילו בהשוואה למה שמכונה "אלטרנטיבה", וגם מבחינת הרפרנס למוזיקה "ישנה". האלבום הוקלט עם הפנים לחו"ל. הערכנו שפה זה בכלל לא יעניין אף אחד, אבל בינתיים זכינו לתגובות וביקורות מאוד אוהדות, וגם ברדיו (88FM ו-106FM) יש השמעות, והדיסק בחנויות בהפצה של HIGH FIDELITY. אשר להשפעה ממשהו שיצא בארץ- התשובה היא שלילית. אפילו אין לי ממש ריספקט לאלטרנטיבה בארץ. יש כמה דברים שאני אוהב, כמו עמית ארז. אז כן, אני מעריך דברים מסוימים שיצאו בארץ, אבל בעיקר דברים ישנים יותר, כמו הצ'רצ'ילים, וקצת עצוב לי שאנשים ש'יושבים בצד' או 'מרוחקים', כמו שאתה מגדיר את זה, מתפשרים מוזיקלית בגלל שאין קהל. אנחנו באמת יוצאי-דופן מהבחינה הזו, ושוב, בלי להשמע פלצני, לא מחפשים כסף . באנו עם האמת שלנו, ולא התפשרנו. היו אנשים ששמעו את האלבום במהלך העבודה ואמרו לי "כאן אתה צריך לקצץ, כאן לערוך וכד'", אבל לא שמענו להם. האלבום יצא בלייבל החדש שהקמתם "Naked Lemming Records", מה בעצם הכוונות שלכם עם פתיחת הלייבל? אנחנו מתכננים להוציא אלבומים שלנו ושל אנשים מקורבים אלינו, כך שזה לייבל די סגור כרגע. ומה בעניין השם? איזשהו מסר על תחושת עדר שהולך לעבר תהום או מה? האמת שזה התחיל במקרה. ישבנו באולפן ההקלטות הביתי שלי, שמשמש כספרייה, וחיפשנו שם ללהקה, אחרי שכבר התחבטנו בסוגיה הזו הרבה זמן. אמרתי לאדי "שלח את היד למדף שלידך, תוציא ספר ותפתח בעמוד רנדומאלי, ותגיד לי מה כתוב שם". במקרה זה היה מגדיר יונקים אירופאי של אשתי, שלומדת זואולוגיה, והמילה הראשונה בראש העמוד הימני הייתה למוס למוס, השם הלטיני של הלמינג, ואז נזכרתי גם בעבודה שכתבתי על החיות האלו בבית-ספר. כולנו ראינו שזה שם מתאים, פחות בגלל העניין של העדר, יותר בגלל שזו חיה צפונית, כמעט "ויקינגית", ולפיכך מתאימה מאוד לרוח האלבום". Lemmus Lemmus "Chameleon Mood Swings" Naked Lemming Records יניב קוריס
 

Jflyaway

New member
תיקון חשוב. מה שקרה באותו ראיון

היה ככה: קוריס ראיין אותי בטלפון, בזמן שנהגתי במכונית מן הים הבייתה. הראיון נמשך כ 10 - 15 דקות, שבמהלכן אני מניח שהוא רשם תקצירים. איפה שהוא בין מה שאני אמרתי, לבין מה שהוא זכר או רשם, לבין העריכה של הכתבה - נעשתה טעות . הם השתמשו בשם אדי במקום בשם נועם.... בקיצור: התבלבלו להם השמות, באופן שיצר עיוות אינפורמטיבי מהותי. האמת כמו שנאמרה בזמן הראיון היא כדלהלן: 1. האפיזודה של ההיכרות הממושכת והקמת THE SPIRITS OF 69 - הייתה עם נועם ולא אדי. יתרה מזו - נועם היה הרוח החייה של ה SPIRITS ואני תפקדתי כעלוקה בלתי יצירתית..
2. האפיזודה של בחירת השם האקראי מתוך הספר. אותו כנ"ל - זה היה נועם ולא אדי. נועם אמר לי למשוך ספר מן המדף, וכך בא השם למוס למוס. 3. נועם אינו "הקלידן" אלא אחד היוצרים החשובים באלבום, וזה שהקים יחד איתי את ההרכב. אדי היה זה שהצטרף מאוחר יותר. אילולא נועם - הייתי נשאר בבועת חוסר הביטחון ורגשי הנחיתות שלי - בכל הנוגע לנגינה על גיטרה, בעיקר החשמלית. 3. סחבק מעולם לא אמר שאין לו ריספקט לסצנה האלטרנטיבית בישראל... להיפך. יש לו ריספק רק לסצינה האלטרנטיבית בישראל . ותודה ל MERRY RECORDS על האהדה.
 

MerryRecords

New member
הההםם..

אני מתנצל על חוסר הדיוקים, וטוב שהבהרת לנו את העניין. אז מה בעצם קורה עם האלבום הבא? הסגרת כאן שיש שלושה שירים מוכנים. אולי תתן לנו איזו דוגמית?
 

Jflyaway

New member
מה שקרה מאז, זה שהתחלנו לעבוד על

חומר חדש, חלקו בתהליך של סקיצות, חלקי הקלטות ו DEMOS וחלקו כבר "מבושל יותר" שניים מן השירים, הוקלטו באולפני רדיו ת"א 102FM כחלק מתכנית אירוח שבה השתתפנו, התכנית נקראה ALT SHIFT. האמת היא שהם הוקלטו די בחופזה, ללא חזרות משמעותיות (הפעם הראשונה בה עשינו חזרה על השירים, הייתה בבוקר ההקלטה, והקדשנו בערך רבע שעה לשיר....). כך שאפשר לומר שרוב הנגינה בהקלטות הייתה אילתור, והם גם הוקלטו בטייק אחד. אושיק ארנסט מ ALT SHIFT הסכים לתת לנו את הזכויות ו"למשוך" את החומר המוקלט של שני השירים על מנת להקליט עוד מספר טייקים אצלינו באולפן הבייתי, לפחות כמה נגיעות קטנות של קולות רקע וכלי או שניים, וכך היה. שני השירים האיטיים וההזוים הללו כבר כמעט גמורים, ואנחנו מאוד אוהבים אותם. הראשון נקרא: FEATHERS ON YOUR BODY והשני SMILING BACK. הכיוון הכללי דומה לאלבום הראשון.. אבל גם שונה מהותית. השירה של אדי בשני השירים מדהימה, והאווירה הכללית משקפת הרבה יותר אינטימיות אופטימית מאשר מלנכוליות. ממשיכים לעבוד, ובעזרת השם יהיה אלבום.... מתיישהו
 

melancholy man

New member
יש בעיה

האם יש לך אישור מהכותב או העיתון לפרסם את זה כאן? אני מאוד אוהב את למוס אבל זכויות יוצרים הם זכויות המעוגנות בחוק, ואני לא רוצה לסכן את הפורום בדברים כאלה.
 
למעלה