הסרת שיער בזמן הנקה

neta1976

New member
הסרת שיער בזמן הנקה

האם מותר להתחיל טיפולי הסרת שיער בשיטת ipl בזמן הנקה??? אני 3 חודשים אחרי לידה ומתכננת להניק בתקופה הקרובה
 
טיפולי הסרת שיער בזמן הנקה

ממליצה לך לקרוא מתוך אתר
טיפולי הסרת שיער בהיריון ובהנקה – איפה כן ואיפה לא ואם בכלל
הסרת שיער בתקופת ההיריון וההנקה היא נושא רגיש עבור נשים רבות. יש מי שמתקשה לעשות בעצמה את מה שהיה חלק משגרת חייה, יש מי שפתאום רגישה יותר לכאב וצריכה לעבור לשיטה אחרת. לכל זה נוסף גם בלבול כאשר במקרים מסוימים לא ברור לנו אם שיטה מסוימת נחשבת בטוחה בהיריון ובזמן ההנקה או לא.
קודם כול – יש דרכים רבות להסרת שיער שמותרות גם בזמן היריון ובזמן הנקה. יש להבין שגם איסור או המלצה שלא להשתמש באחת מהשיטות יכולה לנבוע מכמה סיבות שונות, לא כולם בהכרח קשורות לבטיחות שלך או של התינוק. אז כדי לעשות סדר, נסקור את השיטות המקובלות והנפוצות להסרת שיער, ולצדן את המלצות המומחים באשר לשימוש בהן בזמן היריון והנקה.
רוב הדרכים המסורתיות להסרת שיער מותרות בזמן היריון והנקה, אולם לא כולן מומלצות. למשל גילוח, מריטת שיער בשעווה ובאמצעות מכשיר ביתי ("אפיליידי" ודומיו) מותרות כולן, אולם כדאי להביא בחשבון שבזמן היריון, ובמידה מופחתת גם בזמן הנקה, הגוף עשוי להיות רגיש יותר לכאב. לכן מריטת שיער עלולה להסב סבל רב במיוחד, וכדאי לשקול לצמצם את אזור המריטה לאזורים ההכרחיים, או להשתמש לחלופין בשיטה אחרת, כמו גילוח, לתקופה מוגבלת.
אפילציה (הסרת שיער באמצעות מחט חשמלית) היא מקרה נפרד. ראשית, שיטה זו בדרך כלל כרוכה בכאב, ממוקד אך עז, אשר עשוי להתגבר בתקופות של היריון והנקה. שנית, יש טענה שלפיה לפחות בזמן ההיריון לא מומלץ לעבור טיפולי אפילציה מכיוון שמי השפיר מעבירים חשמל. יש מי שטוענים שעובדה זו זניחה או בלתי משמעותית, אך חשוב להיות מודעים גם אליה. דבר אחרון בנוגע לאפילציה הוא שכשהגוף נתון לשינויים הורמונליים רבים, כמו בזמן היריון והנקה, חלק מהטיפולים ארוכי הטווח עשויים להתברר כבלתי יעילים. זה אומר שהשינויים ההורמונליים בגוף עלולים לגרום לשיעור יתר אשר מבטל את השפעת הטיפול לטווח ארוך, ולכן מוטב להמתין עם טיפולים מסוג זה.
העמימות והבעייתיות גדולות יותר כשמדובר בטיפולים חדשניים יחסית להסרת שיער. הסר שיער בלייזר ובשיטות כמוIPL(הבזקי אור), אינפרא אדום וגלי רדיו כולן חדשות יחסית בשוק ומסיבה זו לפעמים אין מספיק מחקרים וחומר מדעי שנאסף על השפעתן. זו עובדה חשובה, מכיוון שיש מכונים ומקורות שונים שמשתמשים בה באופן סלקטיבי. לא פעם נשמעת הטענה שטיפול מסוים נחשב בטוח בזמן היריון או הנקה כי לא הוכח שהוא גורם כל נזק. אולם האמת היא שנזק כזה מעולם לא נחקר בהיקף גדול, וזו הסיבה שלא נמצא קשר הכרחי בין שיטה מסוימת לבין הנזק שהיא עלולה לגרום. זו סיבה טובה דיה להימנע מהסרת שיער בשיטות אלה.
כדי לתת פרספקטיבה מעט רחבה יותר על הנושא, חשוב להזכיר את ההשפעה ההורמונלית. כאמור גוף האישה נתון לשינויים הורמונליים רבים בזמן ההיריון וההנקה. כל אישה שחוותה היריון תוכל להעיד בדרך כלל לפחות על אחד מהתסמינים הכרוכים בשינויים ההורמונליים – מצבי רוח משתנים או קיצוניים, נשירת שיער, תחושות מוגברות של רעב, עייפות, חולשה או כאב ועוד. יש גם מי שחווה את החוויה הלא נעימה של שיעור יתר בזמן היריון או לאחריו. זו עדות לכך שהמנגנונים הפיזיולוגיים המווסתים את צמיחת השיער נתונים גם הם להשפעות ולשינויים בתקופות אלה. מסיבה זו לא מומלץ לעבור טיפולי הסרת שיער שאמורים להניב תוצאות ארוכות טווח, כמו טיפולי לייזר. השינויים ההורמונליים בלתי צפויים, וטיפולי השיער עלולים להתברר כלא יעילים לטווח הארוך, בשל השפעתם של השינויים הללו.
מעבר ליעילות הטיפולים, חשוב להבין שצמיחת השיער קשורה למנגנונים ההורמונליים של הגוף. כאשר אנו משפיעים על צמיחת השיער, למשל בסדרת טיפולי לייזר, אנו משפיעים בעצם גם על המערכת ההורמונלית. מכיוון שהקשר הזה לא נחקר לעומקו על נשים בהיריון ועל נשים מיניקות, אין דרך ודאית לדעת איזו השפעה יש לכך על העובר או התינוק. לכן, גם אם אין מניעה לבצע טיפולים אלה מבחינה רפואית, ההמלצה היא בדרך כלל להמתין להתייצבות ההורמנלית של הגוף, כשנה לאחר הלידה, לפני שנכנסים לסדרת טיפולים להסרת שיער, או ממשיכים בה.

גם אם בחרת לעבור טיפולים או להמשיך סדרת טיפולים להסרת שיער, מוטב לעשות זאת רק לאחר תום השליש הראשון להיריון, שבו ההשפעה על העובר היא ישירה וחזקה במיוחד, ועשויה להיות קריטית. בכל מקרה, אם את חווה רגישות או כאב מוגברים, מומלץ לצמצם את היקף הסרת השיער, ולנסות להימנע מהסרת שיער במקומות רגישים במיוחד, כמו המפשעות ובתי השחי.
זה נלקח מהאתר הבא:
http://www.beit-noam.com/הריון-ולידה/הסרת-שיער-בתקופת-ההריון-והנקה/
 
הסרת שיער בזמן הנקה

שלום לך ומזל טוב
ראשית ממליצה להניק כמה שיותר וכמה שביכולתך הרי זה מבורך,לגבי הסרת שיער -בהריון והנקה ההתיחסות זהה מכיוון שיש קרינה מסויימת ורצוי שלא תעבור לעובר או לעולל הקטן ,המלצתי או להמתין או להסיר שיער בשיטת האפילציה המומלצת גם בהיריון וגם בהנקה .
בהצלחה
גילי נוי






ף
 

neta1976

New member
היי גילי

תודה על התשובה.אני בהחלט מתכננת להניק כמה שיותר ( את הגדולה הקשתי עד גיל שנתיים, ככה שיש עוד הרבה זמן
אז זה אומר בעצם שאני תקועה עם הסרת שיער עם המכשיר שלי לעוד שנה וחצי לפחות?
. כי ממה שקראתי על אפליקציה זה תהליך ארוך, כואב, ובכלל לא מתאים לרגליים, ושם אני רוצה לעשות טיפולים...אווווף זה דיי מדכא.... בייחוד שאני מורידה כל שבוע כי השיער צומח כל הזמן ואני לא אוהבת אפילו כשיש טיפה
רעיונות מועילים אחרים או שהעצה היחידה היא פשוט להמתין בסבלנות...?
 
למעלה