העלייה הכי בטוחה בחיפה - דרך משה פלימן ( פרויד ) והסיבה ...

YotamKa

New member
על הכביש אתה ביחד עם הדינגו.

רכיבה על מדרכה עשויה להציל אותך מפגיעה.
כנל אגב חציית צומת באור אדום כאשר הצומת פנוי - כי אז אין תנועה מאחריך, ואת יתר התנועה אתה יכול לראות.

כמו שאיציק ציין, המצב לא הוגן כלפי הולכי הרגל, ולכן עלינו לנקוט זהירות לגביהם כמו שאנחנו רוצים שינקטו כלפינו הנהגים.
 

ItsikH

Member
"עלינו לנקוט זהירות לגביהם" אומר
שאפילו בהנחה שאנחנו מקבלים את המציאות הישראלית העבריינית מטבעה מחוסר ברירה, רכיבה על המדרכה היא כמעט בלתי מעשית - מדרכות דוגמת פרויד, בו גם תנועה הולכי הרגל דלילה ביותר וגם מהירות הרוכב [בעליה!] נמוכה וגם המדרכה רחבה ונוחה, נדירות ביותר. בכל מקרה אחר אתה נאלץ על מנת למלא אחר הקריטריון הזה לרכוב במהירות הליכה ומטה, אם לא לרדת מהאופניים לגמרי.
כדאי שתזכור, שבכל מקרה של פגיעה - גם שלך וגם של הולך רגל - לא רק שאינך מבוטח, אינך יכול לבוא בטענות לרשויות, מעבירתך על החוק מלוא האחריות לתוצאות היא עליך - גם כלפיך וגם כלפי הולכי הרגל.
והנה למה לרשויות כל כך נוח להעלים עין ולא לאכוף את החוק.
 

nachshon4

New member
הדינגו לא רלוונטי...

הוא נדיר ונמצא באיזורים כל כך נידחים, שאם יש בהם אופניים אלו אופני שטח בלבד...

יכול להיות שאתה צודק, ויותר בטוח לך ליסוע על מדרכה, ולחצות צמתים באור אדום. אבל זו רק דעתך. לעומת זאת -
חוק הוא חוק. כאשר כולם מצייתים לו - הפלא ופלא - דברים עובדים הרבה יותר טוב, והכל נראה יותר פשוט. כאשר כל אחד מתחיל לפרשן אותו ולהחליט מתי מותר - או אפילו מומלץ לעבור עליו - אתה יודע שהגעת לישראל (או למדינת עולם שלישי אחרת). אין לדבר סוף, זה מדרון חלקלק. זה חונה רק 3 דקות בחנית נכים, זה רק מספח עוד איזה שטח ציבורי קטנטן לבית שלו (ומטפח אותו, אחרת זה סתם היה שדה בור), וזה רק נוסע 150 קמ"ש במקום שמותר 80, כי ממילא הכביש ריק. ככה אנחנו נראים.
 

ItsikH

Member
למדת מהאוסטרלים מה זה שלטון חוק... פה אין
"אם נהג רואה אופניים נוסעים על מדרכה, או בצד שמאל, אתה מראש לא מקוטלג אצלו ככלי רכב, ויש צדק מסויים בכך שהוא שולח אותך לרכב במקומות אחרים."
לא הפנמת את הרעיון עד הסוף: נהג כזה, שמכיר ומכבד את החוק, אמור לשלוח את הרוכב לכביש.

בהנתן שאין שלטון חוק, אפשרי בהחלט מצב בו רוכב אופניים, מדאגה לשלומו שלו עצמו, יבחר להשתמש במדרכה במצבים מסוימים - בעליה תלולה דוגמת פרויד, כשאין כמעט כלל הולכי רגל, המדרכה רחבה ורכיבתך איטית.

וד"א אוסטרליה היא דוגמא נהדרת לקיום שלטון חוק - כי שם חוק הקסדה הגורף נאכף כלשונו, הקנס כבד ובכל מקום, לא רק בכביש. מנגד, יש סיבות להעריך שזה חוק רע. בישראל, לעומת זאת, כבר כשנחקק חוק הקסדה הגורף של ארדן, הודיעה המשטרה שלא תאכוף אותו - ממתי ובאיזו זכות בוחרת הרשות המבצעת אילו חוקים לאכוף וכיצד? ואם הרשות נוהגת כך, מה יגידו אזובי הקיר, הנהגים?

בדיוק לכן, החוק שאוסר רכיב ה על המדרכה כלל לא נאכף, כי נוח לכולם המצב הזה. כולם חוץ מהולכי הרגל, וגם רוכבי האופניים שלא מודעים לפגיעה בהם.
 

nachshon4

New member
עצוב לי לשמוע מה שאתה אומר

אתה אומר שבגלל שממילא מזלזלים בחוק, שכל אחד יעשה מה שנוח לו. לא יודע, אני עדיין נוסע בכביש 6 רק 110 קמ"ש, וכשכתוב להוריד ל-70 קמ"ש לאורך 5 ק"מ אני עושה את זה, למרות שקרוב ל-100% מהרכבים ממשיכים לטוס לידי 130 קמ"ש גם שם. ככה אני, מקווה שזה לא ישתנה.

אני עדיין חושב שלמרות הג'ונגל, ובלי קשר לרשויות האכיפה, לו יצוייר שכל רוכבי האופניים היו רוכבים כמו שצריך, בצד הנכון של הכביש, עוצרים באדום, לא רוכבים על מעברי חציה, לא רוכבים לרוחב הכביש כאילו הוא שייך לאבא שלהם, אם כל זה היה מתקיים, הנהגים למרות שהם נוהגים גרוע מאד גם בלי קשר לרוכבי האופניים, היו מתחילים להיתייחס אליהם ככלי רכב לגיטימי על הכביש. כאמור, הרבה רוכבי אופניים מתנהגים כמו ליצנים על הכביש, וככה הנהגים מתייחסים לכולנו.
 

ItsikH

Member
גם לי עצוב לשמוע את זה, אבל
ללכת עם הראש בקיר לא עובד - והקיר הוא לא רק התנהלות הרשויות אלא גם ובעיקר העמדות בציבור - גם הרוכבים וגם הנהגים. אז ככל שאני משתדל ללכת עם הראש בקיר ולהקפיד, יש מצבים ששיקול דעת סביר יחייב אותי לפעול בניגוד לחוק. מקרה פרויד דווקא לא, שם ארכב בכביש, אבל איני יכול לגנות את מי שלא בדיוק מהסיבות שציינתי [בניגוד למדרכה באופן כללי].
 

אילון22

New member
להשתין מהמקפצה זה נוח, אבל לא חכם ...

מתפלא עליך אריה, שאתה נסחף לניהליזם כאשר זה נוח לך. הרי יכולת לרדת בחזרה באותו כיוון שעלית לכרמל ולחסוך את הירידה המסוכנת בפרויד.
ואם כבר רכבת שם על המדרכה לפחות על תייחצן את זה בפורום. אתה אושייה- תזכור (הניק האדום בדרך..)
הצטרפות האופניים הממונעים לרכיבה העירונית הופכת את כל נושא הרכיבה לאסון תחבורתי עבור הולכי הרגל.
מספיק שילדים אטומי מוח עושים את זה... לפחות אנחנו צריכים לשמור על כללי בטיחות רכיבה סבירים.
 

ariasdo

New member
עלית וירדתי על המדרכה - זה פיל לבן - אין בזה שימוש לאף אחד

לא נראה לי שאופנים חשמליות יעלו לכרמל מהכיוון הזה , ובכלל בחיפה לא בריא לאופנים חשמליות להסתובב.

לגבי הניק / אושייה וכו' , לא בשביל זה אני ואני כותב ומשתדל , פשוט שאין לי מקום אחר לכתוב .
הפורום זה המקום היחידי שאני כותב את החוויות , הרכיבות והתגובות , שלי אין לי פייסבוק או בלוג .וכו'

אני מרוצה שקוראים את מה שאני כותב למרות העברית הקלוקלת שלי זה לא שפת האם שלי . אבל עם הזמן מקווה להשתפר .
אם אני המרגיש שאין לכתבה שלי דרישה הכתוב פחות
באופן כללי אני צריך להיות זהיר יותר , אבל אנחנו בני אדם וכולם עושים טעיות וגם אני .

לגבי פרויד כל עוד המצב בשטח שומם אין מטילים ואין במדרכה שימוש , אני מאמץ את העלייה הזו .

ולגבי בטיחות ברכיבה אני עושה את המקסימום האפשרי , רוכב עם ווסט זוהר , יורד לאט ירידות , ומשתדל לתת זכות למי שצריך .

אריה סדובניק
 

ItsikH

Member
בהעדר יחס חוקי הולם, רק שיקול דעתנו נותר לנו
 

אילון22

New member
אולי אני תמים - אבל עדיף להצמד לחוק ולתקשר עם הנהגים

עבירות שאנחנו עושים משליכות על יחס הנהגים אלינו (ראה פוסט מהיום על התנהגות רוכבים על נחשון-שמשון בשבת האחרונה)
אני מאמין שקשר עין, חיוך או תנועת יד ידידותית- מורידה מייד מהנהגים את התוקפנות ומסייעת למנוע תאונה.
בצמתים אני עוקף את הנהג הראשון- נעצר ומסובב את הראש ועושה תנועה ידידותית לעברו, עם חילוף הרמזור אני פונה מייד ימינה ומפנה לו את הכביש
לדעתי רכיבה על מדרכות, פרט לכך שבמתווה של פרויד היא מסוכנת לרוכב, היא עבירה בוטה שרק מקוממת גם את הולכי הרגל נגדנו.
 

ItsikH

Member
הנהגים מוטרדים משמירתך על החוק אך ורק כשזה מפריע להם
כי שמירת החוק לא מעניינת אותם כלל - מצידם רכיבתך על המדרכה רצויה ומבורכת, כי כך "אינך מפריע". גם הולכי הרגל מתקוממים נגדך במקום כנגד הרשויות שמעודדות את הרכיבה על המדרכה, כי גם את אלו וגם את אלו שמירת החוק לא מעניינת.
 

ItsikH

Member
יתרה מזאת, רובם כלל אינם יודעים את החוק, נהגים רבים מאמינים
שחובת הרוכב בחוק לרכוב על המדרכה. ועוד הרבה דוגמאות יש לי לידע שגוי של החוק אצל נהגים ואפילו מורי נהיגה ממש.
 

יעקב 471

New member
איציק אתה צודק לגמרי בגישה שלך . רוב הנהגים רואים בנו כורח

שחובה להשלים איתו, לא יותר. אני רוכב בצורה שהכי מתאימה לי וברור שאני משתדל לרכוב בהתאם לחוקי התנועה , יחד עם זה הבריאות שלי חשובה לי יותר מחוק כזה או אחר ובהתאם לכך אני מתנהג .
 

YotamKa

New member
אוקי - CASE STUDY

אני רוכב על הכביש, מלפני מאחורי ומצדדי תנועה איטית של בוקר, על גבול הפקק תנועה.
צפירה מאחור של בעל-ג'יפ. אני מפנה מבט, ומקבל ממנו סימון שמקומי על המדרכה ולא על הכביש. כאמור - התנועה מזדחלת ואיני מעכב איש. המדרכה - תפוסה ע"י מכוניות חונות שבניגוד לחוק לא משאירים מקום למעבר עגלת-תינוק, וגם לא לאופניים. אז אני נשאר בכביש.

אתה חושב שהנהג יקבל את הסברי שמקומי על הכביש כמוהו? מה מועיל כאן החוק? וזה עוד נהג שלא עוכב כלל. תאר לך נהג לחוץ שהדרך פנויה ורוכב אופניים חוסם לו אותה ברכיבה איטית.
 

אילון22

New member
Case study - לדרוס או לעקוף?

בוקר, פקקי תנועה אדירים על גהה. אני נכנס עם הרכב במחלף אלוף שדה בדרכי לתל השומר. כולם מאחרים ועצבניים. מכיוון רמת אפעל (דיור מוגן)זוחל על הכביש איש זקן על קלנועית, מעכב את התנועה. מישהו צופר לו בחוסר סבלנות... מה יצא לו מזה? הזקן יעלה על המדרכה? או סתם ייבהל. גם ב-12 קמ"ש יש לו זכות לנוע בכביש.
אין צורך להסביר לנהגים ... פשוט- ליצור קשר עין, לעשות עם היד או עם הראש תנועה נחמדה וידידותית ... ולהתאים את עצמך (כרוכב או כנהג) לתנאי הדרך.
 

ItsikH

Member
נהג כזה יש לשלול את רשיונו לאלתר על אי ידיעת החוק. איך יוכל
לכבד ולציית לחוק שאינו יודע?
 

אילון22

New member
מה מלמדים בקורסים לנהגים- לגבי רכב דו-גלגלי לא-מנועי: אופנים

"...מבחינת החוק זה רכב החייב בציות לכל חוקי התעבורה"....
..."יש לקחת בחשבון שרבים, בעיקר הילדים אינם מודעים לחוקים ועל שאר המשתמשים בדרך לדאוג לביטחונם".
"האופניים תופסים נפח קטן בכביש וניראותם נמוכה. מהירות נסיעתם נמוכה ממהירות זרם התנועה והם עלולים לעכב ו/או להפריע לתנועה. לאופניים מגבלות יציבות וקושי בשמירת קו נסיעה ישר".
"לעתים קרובות האופניים נקלעים ל"שטח מת" של נהג רכב, שאינו מודע למציאותם"
"רוכב האופניים חשוף לפגיעה קשה בכל מקרה של תאונה"
 
למעלה