לא כזה מפתיע
בסרט עצמו (מצויין ומומלץ) היהודים מוזכרים בדיוק לשנייה כאשר הנמלטים הפולנים מגיעים לעיירה שנכבשה ע"י הקוזקים ושם האספסוף מספר להם ש"היה פה רופא יהודי אבל גם אותו תלינו). עיקר הביקורת בסרט מופנת כלפי האוקראינים וגם קצת כלפי הפולנים. אבל הסרט די מהימן מהבחינה ההיסוטרית, מה שלא ניתן להגיד על הסרטים הרוסיים- 1612 ו "טרס בולבה"- בטרס בולבה בפיפס הם לא מזכירים את האוקראינים למרות שהסרט מדבר בדיוק עליהם. וב-1612 הם בכלל עשו מזה קשקוש עם כול מיני "נינג'ות" שזורקות פרסות על הפולנים או בסצנת המצור של הפולנים על איזה עיר רוסית הגיבור הראשי בונה תותח בלילה אחד ועם 2 כדורים הורג בערך חצי מהצבא הפולני. העוינות האוקראינית-פולנית נמשכת עוד מימי חמלניצקי. הרי האוקראינים ניסו להקים מדינה עצמאית ב-1918 שנכבשה ע"י הפולנים. יש לזכור גם שהמחתרת האוקראינית (UPA-UNRA) שחלקים ממנה שת"פו עם הנאצים נלחמה לא רק בסובייטים אלא גם בפולנים. במערב אוקראינה כיום יש מעט מאוד פולנים, רובם גורשו לאחר או במהלך המלחמה.
בסרט עצמו (מצויין ומומלץ) היהודים מוזכרים בדיוק לשנייה כאשר הנמלטים הפולנים מגיעים לעיירה שנכבשה ע"י הקוזקים ושם האספסוף מספר להם ש"היה פה רופא יהודי אבל גם אותו תלינו). עיקר הביקורת בסרט מופנת כלפי האוקראינים וגם קצת כלפי הפולנים. אבל הסרט די מהימן מהבחינה ההיסוטרית, מה שלא ניתן להגיד על הסרטים הרוסיים- 1612 ו "טרס בולבה"- בטרס בולבה בפיפס הם לא מזכירים את האוקראינים למרות שהסרט מדבר בדיוק עליהם. וב-1612 הם בכלל עשו מזה קשקוש עם כול מיני "נינג'ות" שזורקות פרסות על הפולנים או בסצנת המצור של הפולנים על איזה עיר רוסית הגיבור הראשי בונה תותח בלילה אחד ועם 2 כדורים הורג בערך חצי מהצבא הפולני. העוינות האוקראינית-פולנית נמשכת עוד מימי חמלניצקי. הרי האוקראינים ניסו להקים מדינה עצמאית ב-1918 שנכבשה ע"י הפולנים. יש לזכור גם שהמחתרת האוקראינית (UPA-UNRA) שחלקים ממנה שת"פו עם הנאצים נלחמה לא רק בסובייטים אלא גם בפולנים. במערב אוקראינה כיום יש מעט מאוד פולנים, רובם גורשו לאחר או במהלך המלחמה.