העסקת עובדת לוועד בית - זכויות בגין משבר ה"קורונה".
שלום,
אני בוועד ומעסיק עובדת עבור הוועד לניקיון הבניין.
האם בתקנות הקורונה, העובדת היא מוגדרת לשעת חירום, והאם אני יכול לקבל החלטה באופן אישי (כוועד) שהיא אכן מוגדרת בשעת חירום, או שיש תקנון לכך? איפה התקנון?
במידה וכן - אני צריך טופס.
במידה ולא - אם אני לא יכול להעסיק אותה, כי אין קווי אוטובוס שמגיעים לעיר, למשל, או שהיא לא עובדת המוגדרת לשעת חירום. איך אני יכול לשלוח אותה לחל"ת, ומה החוקים לכך (זה דורש הסכמה ממנה, אך יש פה משבר, שכלל היא לא יכולה לעבוד)?
כן, האם יש לעובדת (שאני משלם לה ביטוח לאומי) זכויות בגין חופשה (כמדומני זה 16 יום במינימום)?
העובדת עובדת שעתיים ביום - 6 פעמים בשבוע, בסכום שפחות מהתשלום לביטוח לאומי.
האם בפיטוריה, צריך לשלם גם פיצויים בהתאם, ואיך זה מחושב, לעובדת שאיננה במשרה מלאה (שעתיים ביום).
אשמח לעזרה.
תודה.
שלום,
אני בוועד ומעסיק עובדת עבור הוועד לניקיון הבניין.
האם בתקנות הקורונה, העובדת היא מוגדרת לשעת חירום, והאם אני יכול לקבל החלטה באופן אישי (כוועד) שהיא אכן מוגדרת בשעת חירום, או שיש תקנון לכך? איפה התקנון?
במידה וכן - אני צריך טופס.
במידה ולא - אם אני לא יכול להעסיק אותה, כי אין קווי אוטובוס שמגיעים לעיר, למשל, או שהיא לא עובדת המוגדרת לשעת חירום. איך אני יכול לשלוח אותה לחל"ת, ומה החוקים לכך (זה דורש הסכמה ממנה, אך יש פה משבר, שכלל היא לא יכולה לעבוד)?
כן, האם יש לעובדת (שאני משלם לה ביטוח לאומי) זכויות בגין חופשה (כמדומני זה 16 יום במינימום)?
העובדת עובדת שעתיים ביום - 6 פעמים בשבוע, בסכום שפחות מהתשלום לביטוח לאומי.
האם בפיטוריה, צריך לשלם גם פיצויים בהתאם, ואיך זה מחושב, לעובדת שאיננה במשרה מלאה (שעתיים ביום).
אשמח לעזרה.
תודה.