הערב עלה דיון אצלנו בין החברים הדוקטורנטים וה
דוקטורים הטריים. גילינו פתאום, שיש אנשים שנעשו דוקטורים בלי שידענו על זה... פשוט כי הם בחרו לעבור לעשות את הדוקטורט באוניברסיטה אחרת מזו שבה "גדלנו" ביחד. אחת הסיבות הבולטות שעלתה לכך היתה (לא, לא מלגות) שבאוניברסיטה X התנאים לכתיבה והדרישות הכוללות פשוטים ונמוכים יותר בהרבה מאלה של אוניברסיטה Y. אני ישבתי והקשבתי ושאלתי את עצמי - האמנם אלה שיקולים שאמורים להנחות אותנו בבחירת הדרך? ואני מפנה גם אליכם את השאלה. לפי מה החלטתם לאן ללכת? האם המנחה הוא הקובע? ה אם רמת הלימוד? או באמת מהירות הסיום של הלימודים והכתיבה? בתחילה חשבתי לתומי, שמה שאמורים לעשות בלימודים גבהוהים הוא ללכת למקום הקשה ביותר, בעל הדרישות הגבוהות ביותר, כי ככה - זו למידה אמתית וכו' וכו'. היום - כשאני רואה כמה קשה אני עובדת, וכמה דרישות יש למנחה שלי , וכמה טיויטות וכמה ביבליוגרפיה הוא דורש לפני שמשהו הופך לדבר מוגמר - אני שואלת את עצמי שוב - אולי דווקא אני טועה? אולי דווקא בלימודים הגבוהים ממש צריך לוותר על ה"איכות" וללכת למקום שבו "גומרים הולכים" ומהר? אולי מה שחשוב הוא באמת מה שאחרי הדוקטורט ולא הדרך אליו? מה דעתכם?
דוקטורים הטריים. גילינו פתאום, שיש אנשים שנעשו דוקטורים בלי שידענו על זה... פשוט כי הם בחרו לעבור לעשות את הדוקטורט באוניברסיטה אחרת מזו שבה "גדלנו" ביחד. אחת הסיבות הבולטות שעלתה לכך היתה (לא, לא מלגות) שבאוניברסיטה X התנאים לכתיבה והדרישות הכוללות פשוטים ונמוכים יותר בהרבה מאלה של אוניברסיטה Y. אני ישבתי והקשבתי ושאלתי את עצמי - האמנם אלה שיקולים שאמורים להנחות אותנו בבחירת הדרך? ואני מפנה גם אליכם את השאלה. לפי מה החלטתם לאן ללכת? האם המנחה הוא הקובע? ה אם רמת הלימוד? או באמת מהירות הסיום של הלימודים והכתיבה? בתחילה חשבתי לתומי, שמה שאמורים לעשות בלימודים גבהוהים הוא ללכת למקום הקשה ביותר, בעל הדרישות הגבוהות ביותר, כי ככה - זו למידה אמתית וכו' וכו'. היום - כשאני רואה כמה קשה אני עובדת, וכמה דרישות יש למנחה שלי , וכמה טיויטות וכמה ביבליוגרפיה הוא דורש לפני שמשהו הופך לדבר מוגמר - אני שואלת את עצמי שוב - אולי דווקא אני טועה? אולי דווקא בלימודים הגבוהים ממש צריך לוותר על ה"איכות" וללכת למקום שבו "גומרים הולכים" ומהר? אולי מה שחשוב הוא באמת מה שאחרי הדוקטורט ולא הדרך אליו? מה דעתכם?