הערת עסק חי בדוחות של דלק

משקיע88

Well-known member
לא שאפשר לדעת אבל לא נראה שהמוסדיים חוזרים. מבחינתם יש להם חשיפה לאגח בהיקפים גדולים ובתוחלות שלא רחוקות מזו של המניה, אך בסיכון נמוך בהרבה.
לדעתי המחזורים הגדולים מרמזים אולי על פעילות של גופי גידור, שאולי מהמרים על איום על השליטה של תשובה.
 

בורסה 2008

Well-known member
בחיבור עם ההמלצה של לידר, לא ניתן לשלול. בכל מקרה, המון כסף נכנס למניה הזאת בתקופה האחרונה, וגם רואים שלראשונה מתחילת המשבר, המניה מציגה ביצועים טובים יותר מהאגחים בתקופה הזאת. מצד אחד, התשואה באג"חים בטוחה בהרבה, אבל מצד שני, המניה היא אופציה ממונפת מאד(המינוף יורד ככל שעולה) על התאוששות החברה. זה מציאותי מאד שתעשה מאות אחוזים בשנה-שנתיים הקרובות אם ההתאוששות תמשיך, וזאת תשואה שכבר אי אפשר להשיג באג"חים היום.
 

משקיע88

Well-known member
אגב, גם מי שמאמין באפשרות העליה המטאורית של דלק בשנתיים הקרובות, סביר שימיר את האופציות הארוכות שלה לפני החלפת שיעור ההמרה שלהן ל 15000.
אם גוף גידור או חברה (זרה?) בתחום רוצה להמר על לקיחת השליטה מתשובה בהסתמך על חסרון הנזילות שמסתמן אצלו, הוא יכול לצבור בשקט חבילה של 10-15% מהמניות ולהמתין. לא ברור לי מי מחזיק כרגע במניות הציבור, כמעט בוודאות לא המוסדיים ולא הקרנות. אולי נגלה שאיזה קרן זרה מחזיקה כמות?
 

בורסה 2008

Well-known member
ואיך הם יקחו את השליטה עם 10%-15% בלבד?
תשובה אם אני לא טועה עדיין עם אחזקה של מעל 50%
 

משקיע88

Well-known member
אינני טוען שיש כאן מזימת השתלטות תפורה על כל פרטיה. אם יש גופים זרים שאינם חייבי דיווח ומחזיקים למשל 30%, וגופי גידור קונים למשל 10%, אז כל משבר שיחייב הזרמת הון לחברה בלחץ מחזיקי האגח יאפשר השתלטות עליה. תסריט לדוגמה: מחיר הברנט מתדרדר ל35$, דלק איננה עומדת בתנאי הדירוג וההון של ההסדר הקיים, המוסדיים לוחצים על גיוס הון נוסף של 700 מליון ש"ח או פירעון מידי. תשובה איננו משתתף בהנפקה ויורד ל 35%... להמשיך? היינו בבקרוב של הסרט הזה לפני כמה חודשים.
 

בורסה 2008

Well-known member
אם אתה כבר מהמר על משבר נוסף שיצריך גיוס גדול ובהנחה שתשובה לא יהיה מספיק נזיל כדי להתגבר בעצמו על הבעיה התזרימית, למה לא לעשות זאת דרך האג"ח ולקחת את החברה לפירוק?
אמרתי כבר את דעתי על תשובה- אני חושב שזה יצריך עוד משבר גדול מאד כדי לקחת ממנו את השליטה. הוא יתאבד על החברה הזאת.
 

משקיע88

Well-known member
אני אינני מהמר על שום משבר בהקשר זה. גופי גידור חושבים על המקרה הטוב והמקרה הרע. אם יש להם חבילה ותשובה מכניס הון נוסף - נהדר. הם גם בטח מחזיקים אגחים. אם איננו מכניס - הם יכולים להשתלט ולקבל פרמיה על כך שהם נזילים. מה רע?
 

בורסה 2008

Well-known member
כשכתבתי "אתה", כמובן שהתייחסתי לגופים שעליהם כתבת :).
האמת, יש הגיון במה שאתה אומר.
 
למעלה