הפארקים של נווה גן, הפארק הגדול של פ"ת והחיבורים שביניהם.

משה12333

New member
דברים שרואים משם לא רואים מכאן. גם לחברת נתיבי איילון זה לא

נראה הגיוני שדחו את סלילת הכביש ב-15 שנה.

אבל נתיבי איילון מתמקדת רק בטובתה הפרטית ואילו משרד התחבורה אחראי לכלל התחבורה במדינה. מבחינתו, זה מאד הגיוני.

 

d70

Well-known member
אין ספק שדחייה זה חלק תכנוני נפוץ והגיוני בכל העולם
 

משה12333

New member
זה נפוץ והגיוני אם יש עשרות מגה-פרוייקטים שמבצעים במקביל.

תראה למשל את כביש 531. הוא חיכה הרבה שנים עד להמשך שלו ממחלף סוקולוב מערבה.

תראה את האיילון. הוא חיכה הרבה שנים עד להארכתו דרומה ממחלף קיבוץ גלויות וצפונה ממחלף גלילות.

כך גם כביש חוצה ישראל.

וכך גם כביש 491. החלק המזרחי שלו נסלל כבר מזמן, ממחלף התקווה ועד לצומת הכניסה לבית העלמין ירקון. כעת הוא ממתין להמשכו מערבה.

 

משה12333

New member
לכן קראו למחלף התקווה בשם זה. הוא נחנך ב-1999 מתוך תקווה

שב-2020 יאריכו את הקטע של 491 שמחובר אליו כרגע ומגיע כעת רק עד לצומת הכניסה לבית העלמין ירקון. הצומת הזה הוא למעשה מחלף קפלן העתידי.

 

משה12333

New member
גם עתידי וגם עתידני! תסתכל על צורתו העתידנית. הוא בצורת מעגל

ענקי.

זה עיצוב מאד עתידני למחלף העתידי הזה.

 

משה12333

New member
צריך למסגר רק את החתימות והאישורים של הפרוייקט כי הם מהדרגים

הכי גבוהים שיש.

 

d70

Well-known member
תקווה וציפייה זה דבר חשוב-רק אל תתאכזב
 

משה12333

New member
אי האכזבה מביצועי משרד התחבורה היא כל כך גדולה עד שאין

שום תקווה וציפייה לאפילו אכזבה אחת ממנו.

לא אתפלא כלל אם אפילו לפני 2020 סלילת הכביש תצא אל הפועל. משרד התחבורה תחת השר כץ הוא משרד מיתולוגי ממש, שמפתיע בכל פעם מחדש.

 

d70

Well-known member
תמשיך להביא שרטוטים לכביש ללא אישור בתהליכי קבורה
 

d70

Well-known member
אתה יודע ממתי הם שם?הבאת דוגמא נהדרת ששמים הכנה אבל אין כביש
בחיי אתה נשמע כמו ענבל אור.מוכר חלומות אבל למה לדייק בעובדות?
מביא שירטוטים והדמיות של פרוייקטים אחרים שהתכנון *מניח* שהכביש ייבנה.
מעגלי התנועה? הבאת דוגמא מצויינת , קיימים שם לפחות 10 שנים ...
זה מה שיקרה עם הפארק.ישאירו מקום לכביש שלא אושר עדיין, יכסו אותו עם דשא ויחכו עד שיאשרו את הסלילה (אם בכלל).
 

משה12333

New member
אבל כבר הסברתי לך כמה פעמים שמשרד התחבורה בכוונה דחה את

סלילת הכביש ל-2020 כי הדרגים המקצועיים במשרד התחבורה רואים את התמונה הכוללת של התחבורה בגוש דן. הם רוצים לסלול אותו רק לאחר שפתרונות תחבורה אחרים יהיו מוכנים לפניו.

תסתכל שוב במפות שהבאתי לך. אלה סרטוטים רישמיים של ממשלת ישראל. אתה יכול לראות שם במפורט את נתיבי הכביש ואת מחלף קפלן (בכניסה לבית העלמין ירקון), מחלף כביש מס' 4 ומחלף מבצע קדש שבכביש 491.

תיכנס לתב"ע עצמה ותגדיל את המפות. יש לך אפשרות להגדיל ולעיין בדיוק בכל נתיב ונתיב של הכביש.

התכנון שלו הסתיים מזמן והוא רק ממתין בסבלנות לשנת 2020.

 

d70

Well-known member
אכן-"סבלנות" זו מילת המפתח. רק אל תפתח ציפיות לכביש לא מאושר
 

משה12333

New member
בטח שאושר. כל התוואי כבר מאושר. רק אין אישור ממשרד

התחבורה להתחיל לסלול את הכביש. חב' נתיבי איילון כבר 10 שנים לוחצת עליו להתחיל בסלילה אך הוא מסרב לכך, עוד מתקופת השר שיטרית.

זה לא רק הכביש הזה. גם המשך דרך 461 מזרחה וחיבורה לכביש חוצה ישראל ממתין לאישור משרד התחבורה למרות שקטע הכביש מצומת הטייסים מזרחה כבר אושר סופית.

משרד התחבורה רוצה קודם לסיים את התכניות שלו לגבי כביש 461 הקיים, כביש 412 ומחלף שפירים ואז הוא יתחיל לסלול את הכביש החדש.

מחלף שפירים ישודרג ויאפשר פניה ישירה שמאלה מכיוון צפון לעבר כביש מס' 1 אל ירושלים. כביש 412 ו-416 הקיים יורחבו ל-3 נתיבים לכל כיוון כשהנתיב הימני יהיה לתחבורה ציבורית בלבד.

 

משה12333

New member
נשאר לי להתעקש רק עד שנת 2020 וזהו. חיכינו 15 שנה, לא נחכה

עוד 5 שנים מסכנות?

 
למעלה