הפיכות והתמרמרויות במזה"ת / דיון.

Kanoun

New member
הפיכות והתמרמרויות במזה"ת / דיון.

מתחילת 2011 אנו עדים ל-מזרח התיכון החדש, עולם בו לאף מנהיג לא מובטחת ההנהגה בה הוא שלט, ביד רמה במשך עשרות שנים, שליטה ללא עוררין. מי היה מאמין, כי הנשיא מובארק יככב בכלוב הנאשמים... כי לא עוד בן-עלי בתוניסיה, וקדאפי איננו נשיא בלוב. סוריה בדרך להסיר את הראש של אסד. לא רחוק גם השלטון בתימן ובאלג'יריה. ובאופק גם בחריין וערב הסעודית. האם יתכן כי במזרח התיכון, השלטון הלאומי של כל ארץ וארץ הינו הגרוע ביותר בעולם? או שהאם העם החליט (ואולי בעזרת עוד אימפריות וכוחות נוספים) לעשות תמורה רדיקלית לקראת "החופש"
 
לב העניין במהפיכות בעולם הערבי שכל מהפיכה אחת מדרבנת את רעותה בשבירת מחסום הפחד, ובמיוחד התמונות של שליטים מטילי מורא, שנעלמו מהמפה, ולדעתי דווקא התליה של סדאם חוסיין היוותה אלמנט ראשוני של תודעה לאומית לפיה גם הדיקטטור הכי רצחני הוא בשר ודם וזמנו שאול. מה ששונה הפעם, לעומת המהפיכות הצבאיות ובמיוחד אלו תחת האלמנט הפאן ערבי בזמנו, שהן כולן על טהרת רצון העם לנשום עצמאית, או במילים אחרות לייצר שלטון שיתחשב באיש מהרחוב ויספק לו את הכלים לשגשג ולהצליח על בסיס אינדיבידואלי, לפחות כמו עמיתו מהמערב. ברור שיהיו מהמורות בדרך, ואולי יהיו סוגי ממשל ייחודיים לכל מדינה (משהו שקרוב לפחות לנסיון פה בישראל), אבל בסופו של דבר השאיפה לחירות אישית חזקה יותר מכל מנטרה תיאולוגית או דמגוגית. כמו שטענתי תמיד, זה עשור האינטרנט, ולכן המידע מתפזר במהירות הלחיצה על המקש והכפר הגלובלי הקטן מייצר רצונות ומעשים מיידיים, שפעם היו לוקחים דורות שלמים.
 

LAYLA S

New member
אני חושבת שההגדרה "חופש" במרכאות

אומרת הכל... סדר עולמי חדש שמבקש להשתלט עלינו מן המערב, יוזם מהפיכות והפיכות בעולם המוסלמי, כחלק ממסע צלב מודרני אותו מקיימים הנוצרים ביתר שאת. מי שלא מבין שמלחמת הדתות לא פסה מן העולם, מתעלם במודע ממה שההיסטוריה מספרת לנו בצורת מוטיב חוזר - האנושות לא משתנה, העולם לא משתנה, היכולת לשחק משחקים מלוכלכים כן. ההמונים בעולם הערבי מותססים ע"י משת"פים בתשלום, בשביל לפגוע בעצמם ובדתם, ולהפוך בעוד אי אילו שנים לבובות שעשוע של הממסד היחיד שישרור בעולמנו - הממסד המערבי-נוצרי. הפעם המשחק יהיה הרבה יותר מכוער, מיליארדי בני אדם יוכפפו למצלמות פולשניות, לטביעות אצבע עוקבות, לשבבים אלקטרוניים חודרניים, ובקיצור - לאיימת השלטון ודיכוי החופש בצורה הקיצונית ביותר של ההגדרה.
 

אלי.

New member
המהפכות במזה"ת אינן שונות מאלה בשאר העולם.

בשורה התחתונה, מנהיג במשטר שאינו דמוקרטי חי על זמן שאול, בין אם בשלטון ולעיתים קרובות גם בחיים, כפשוטו. אין בנמצא דיקטטורה נאורה (למרות שעל פרנקו אפשר להגיד, בערך, שאת אחריתו ופירוקו של השלטון הדיקטטורי שלו הוא עצמו בחר לעשות, בדרכו ובהדרגה). בעת המודרנית גם האזרח הערבי פתוח לגמרי לעולם. האזרח הפשוט רואה ושומע כל מה שקורה בחוץ. זה כבר לא כמו לפני עשורים, שבהם מנהיג יכול היה להציג את תבוסתו כנצחון והעם היה פוצח בריקודי שמחה. היום, גם הדיקטטורה נתונה לביקורת ובדיקה - ולכן היא לא יכולה להתקיים במתכונתה הקודמת. היום, ככל שזה ישמע אירוני, הדיקטטור צריך להראות לעם שהוא (העם) "לא נפגע" מחוסר הדמוקרטיה. לכן הם ממציאים "רפורמות" ושאר תופינים. ועם כל זאת - הופתענו מההתקוממויות.
 

נהורית1

New member
זה קצת מפליא לדון בנושא

כזה בפורום הזה. הפורום מיועד, עד כמה שהבנתי למוזיקה. אפשר אולי לדבר על מוזיקה בעולם של תהפוכות, בעיקר בעולם הערבי. כנראה שבנתיים אין מוזיקה כזו, ייתכן שהיא תבוא בהמשך לאחר שהרוחות יירגעו.
 

Kanoun

New member
האקטואליה במזה"ת.

מפליא, אבל המצב הנוכחי נוגע בעיניני התרבות, המוזיקה והחברה במזה"ת. העשיה חרישית: קהיר מושבתת וביירות עובדת אבל בקצב איטי מאוד. כך שאין מוזיקה חדשה ואין פסטיבלים שמחים- כפי שמתרחש כל קיץ וכל חודש רמדאן. כן היה חשוב לי לדון, כיצד אנו הישראלים רואים את שכנינו והאקטואליה נכנסה לפורום.
 
למעלה