הפעם הכנסת פספסה את מועד ההארכה

גלי10

New member
הפעם הכנסת פספסה את מועד ההארכה

בוטלה חופשת הלידה לגברים - לפני כמה ימים נתקלתי בחדשה הזו ונשארתי פעורת פה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2914832,00.html ובעצם , זה לא נותן לי מנוח. כי למה? למה גבר-אבא (
) צריך חוק מיוחד שיאשר לו את זה? (ועוד מוגדר כ"חוק חדשני") לקחת את המובן מאליו והטבעי ולהפוך אותו ליוצא דופן? האם זו אינה השרשה של דעות קדומות וסטיגמות על חלוקת תפקידי גבר/אישה או א-נשים? ברור שצריך להגדיר בחוקי העבודה והתגמולים ימים ומכסות , למען הסדר הטוב , אבל למה אצל האֵם זה מובן מאליו והחוק מסתפק בהגדרת הכמויות ואצל האב לא? למה צריך חוק מיוחד בכלל לאפשר לו את השיתוף הזה? ואם כבר אז למה החוק מוגבל בזמן? ואם כבר חוק אז מה ההזנחה הזו של התהליך הפורמלי? הכנסת פיספסה ?!?! (אני מוכנה להתקין להם יומן אאוטלוק עם תיזקורות במחשבים האישיים - או שאולי ביטלו להם ת'מחשבים האישיים ביחד עם ה - DVD?) חה.
 
מובן מאליו

מה שמובן מאליו זה השוני.. כן השוני בן גבר לאישה. מה שמובן מאיליו זה שאישה עוברת שינויים פיזים בזמן ההריון והלידה, ועליהם היא מקבלת את החופשה. אם יש רצון ליצור שויון, שויון שהוא לא טבעי, יש מקום לחקיקה שתסדר את העניין. זה לא הכנסת שפספסה, אלו הפמניסטיות שמפספסות. מפספסות את השוני בניהן לבין הגברים.
 

גלי10

New member
שוני ביולוגי/פיזי לא הוטל בספק

לא על ידי ולא על ידי החוק. אני בהחלט בדיעה שיש שוני כזה , מקבלת אותו ומסכימה איתו. אני גם לא הבנתי מה הקשר לפמיניזם (מעולם לא הייתי כזו) ולפספוס הספציפי הזה. ולעניין ההחלמה והתתאוששות -גם אחרי ניתוח לב פתוח מחלימים רק חודש. החופשה היא לשלשה חודשים ומיועדת לטיפול ברך הנולד/ת/ים. אם מדובר על הנקה , אני עוד מבינה. אבל תנו את חופש הבחירה ואל תכפו בעיות בריאות/החלמה או נסיבות הנקה באופן גורף על כל האוכלוסיה. גם עבור אימוץ תינוק מקבלים חופשת לידה למיטב ידיעתי. ואם המאמץ הוא אבא זכר (או זוג הורים זכרים) מה אז? יחוקקו במיוחד בשבילם? כל אחד כיחיד/ה או כזוג מקבל את ההיריון והלידה באופן שונה מבחינה נפשית ופיזית . אפילו באופן שונה בין לידות שלו עצמו. הדבר היחידי שמוסכם עלי הוא שהתינוק חייב לקבל טיפול סביב השעון בתקופה זו. ואם איתרע מזלו ויש לו זוג הורים אוהב בשטח , כל אחד מן ההורים מקובל עלי למשימה זו. לא מקובל עלי שזכות הבחירה ניטלה מהם. למען הסדר הטוב והגילוי הנאות אני חייבת לציין שאין לי שום עניין אישי בנ"ל לא בעברי הקרוב ולא בעתיד הרחוק וזה כלל לא רלוונטי לגבי. פשוט הבעת דיעה.
 

מי צי

New member
ואולי זה "פיספוס מכוון"?

אם מתוך 110 אלף לידות בשנה, רק 200 גברים מבקשים לממש את החוק שנחקק עבורם, אולי אין "טעם" בחוק שאין לו ביקוש...
 

ליאון ב

New member
נכון מאוד

אישה שילדה ומעוניינת לחזור לעבוד ברגע שהדבר מתאפשר לה בריאותית, לא צריכה להיות מוגבלת ע"י חקיקה, ולהישאר בבית רק בגלל שבן-זוגה לא ראוי לגבות אותה בחופשת הלידה. העניין הוא, שהאישה ודאי תרצה להתאושש במשך תקופה הקרובה לחודש ע"ח חופשת הלידה שלה. מעטות הנשים היכולות לחזור לעבודה כמה ימים ספורים לאחר הלידה, וגם איני בטוח אם העניין מומלץ מבחינה בריאותית (ולכן הכנסת אינה רוצה לעודד תופעה כזאת למשל). מכל מקום, אם הייתה אפשרות תיאורתית שבני הזוג יתחלקו ביניהם בחופשת הלידה (כל אחד ישא בחלק ממנה), יש כאן בעייה פרוצדורלית. העניין מסתבך שמדובר על החזרי ביטל"א על מספר ימים (אולם הדבר מאוגד בחוק המילואים, חופשות מחלה וימי הבראה). מה גם, שהמדינה לא תמהר לתת את ההחזרים למי שסטטיסטית יש לו את המשכורת הגבוהה יותר... אולי זה גם עניין של כסף.
 
"אפליה מתקנת"

אז את חופשת הלידה נתנו ליולדת למנוחה, נניח ויש את הבחירה מי ישאר בבית, סביר להניח שבעל המשכורת הגבוהה ישאר בבית, סביר להניח שזה יהיה הגבר. אפליה מתקנת.....
 

XUXA141

New member
החוק הוא בדיוק על זה!

חוק חופשת לידה לגבר לא מאפשר לגבר לקחת את כל החופשה אלא רק את ששת השבועות האחרונים מתוך שלושה חודשים!.
 
בניתוח לב פתוח חודש החלמה?

מהיכן את מוציאה את השטויות הנ"ל? עצם בית החזה מתאחה בחודש? חחחחחחחחחחחחח הלוואי. מאה אחוזי נכות לשנה. זה מה שמקבל אדם שעבר ניתוח לב פתוח. לידיעתך.
 

גלי10

New member
אז אולי נסחפתי קצת

באמת לא הלכתי למקורות רק מזיכרון של "ידע אישי"
(אבל טוב שזיכרונות כאלו נמחקים מהר
) אבל מצד שני גם אתה נסחפת . והאמת נמצאת אי שם באמצע (נוטה יותר לכיוון שלי ) אבל נתון מעניין אחר שמצאתי - לאבות הנשארים בבית לטפל בילדים יש סיכוי גבוה יותר ללקות במחלות לב . אז לך תדע מה כבר יותר טוב לגבר המודרני
אגב , "טון הדיבור" שלך באינטרנט ראוי לשיפור , אתה לא נמצא בשיחת אחד על אחד פנים אל פנים. לא כותבים כמו שמדברים |טיפ|
 
מכיון שאישתי בדיוק מסיימת שנה

מרגע הניתוח בחודש הבא... תתמקדי בעדויות מאנשים שעברו ניתוח ... ולא מתוך אתרי אינטרנט קיקיוניים סליחה אם אני נראה או נקרא זועם... אני לא . אני רק רוצה לתקן מכיון שבשנה האחרונה היא לא יכלה לתפקד, אני ראוי לציון כגבר המודרני של השנה...חחחחחחח סתם , תמיד הייתי כזה. חן חן על הטיפ
 

גלי10

New member
../images/Emo24.gifאמרתי

שבפעם הראשונה דיברתי רק מתוך ידע וזיכרון אישיים ולכן לא דייקתי. מאחלת גם לכם שתשכחו מהר את התקופה הזו ושהיא תיראה לכם הרבה יותר קצרה ממה שהייתה.
אבל אנחנו קצת גולשים כבר (מנושא הפורום) אלא אם כן נדון על ההצהרה שלך שבגלל שתפקדת במקום האשה אתה ראוי לתואר הנכסף (?) או מה בכלל פירוש המשפט "תמיד הייתי כזה"
 

אלמרה

New member
../images/Emo140.gifברוך הבא איש לא רגיל

אני גאה מאוד ושמח על הצטרפות כל גולש נוסף בפורום. ממליץ בחום לקרוא את מכתב הפתיחה, לא חובה לפני שמגיבים להודעה זו או אחרת, אפשר גם אחרי. שם במכתב ההוא ניסיתי להגיד כמה דברים ולהציע רעיונות למען הסדר הטוב. אחד מהם הוא שאנו מדברים כאן על גברים (ולא רק על גבריות...) העידן המודרני מקנה לנו זכות לומר הכל (לכן יש מקום לדבר גם על גבריות). אבל את המידות והמשקלות של כל פרט בקהילה אני מעדיף לא להבליט יותר מדי. שפה מעודנת שקולה בעיני ל
פרח=פה רך.
 

kiki9

New member
הי אלמרה

רק רציתי להסב את תשומת ליבך לאורך של מכתב הפתיחה, אני יודעת שאני השתדלתי לקרוא אותו אבל נשברתי באמצע. אולי כדאי לתמצט ולקצר...
 

אלמרה

New member
../images/Emo65.gif תודה לך Kiki9

ברוכה הבאה לפורום. מקווה שתוכלי למצוא את המעט מאמץ כדי להשלים את הקריאה בכל הקובץ (ברור לי שהוא ארוך ולי אין נסיון בניהול פורום כזה). עם זאת כמעט כל מילה נשקלה ומפאת חשיבותם כל המשפטים שם נראו לי הולמים. עם הזמן אני מקווה לקצר. אזכור שזו היתה המלצתך. עם זאת אנא גלי פעילות כאן ושתפי אותנו במחשבותייך. והביאי עוד חברות וחברים גם בנים נחוצים כאן בהמוניהם. תבורכי שוב.
 

XUXA141

New member
החופשה לא נועדה לאישה..

היא נועדה לילוד. לפי חוק חופשת לידה לגבר , הגבר יכול לקחת את החצי השני של החופשה, כלומר שישה שבועות שניים, מה שמשאיר לאישה את ששת השבועות הראשונים להחלמה. גם מניתוח לב אפשר להחלים כבר בתקופה הזו. ( ובהערת סוגריים - אחד הדברים שמי שמחלים מהליך רפואי צריך זה שינה טובה, ואת זה בהחלט לא מקבלים בחופשת לידה כלשהי).
 
למעלה