הפרדה בין גברים ונשים באוטובוס

tamarhp

New member
ושוב, מתי?

אם מדובר במקרה של גירושין - היא יכולה שטוענת רבנית תייצג אותה. אם מדובר בדברים אחרים - בד"כ האפשר להסתפק בכך שהבעל ישאל במקומה, או לשאול בצניעות מקסימלית. במקרים מסויימים זה בדיוק כמו שתלכי להתייעץ עם רופא נשים (ולא רופאה).
 

אפריל11

New member
הנשים צריכות לשבת מקדימה והגברים

מאחור. בכל העולם מכבדים את הנשים ורק אצל החרדים מפלים אותם והנוחות היא לגבר. אם הגברים קובעים את ההלכה הם צריכים לקבוע שהם ישבו מאחור. אם אישה לא יכולה לשבת ליד גבר כי המושב תפוס שהוא יקום וילך לעמוד בסוף האוטובוס ויביט החוצה. הם לא יכלו למצוא בתורה מקום שכתוב שהגברים צריכים לשבת מקדימה ואם הם רוצים להפריד שישבו בסוף האוטובוס. אני חושבת שהעתירה במקום ואם החרדיות לא מוכנות להלחם הנשים האחרות צריכות להילחם במקומם.
 

tamarhp

New member
רק שניה

א. אם הנשים יהיו מקדימה והגברים מאחור - את מפלה לרעה את הגברים. ב. כפי שאמרתי למעלה - יש לפחות 2 בעיות בכך שהנשים יהיו מקדימה: - כל גבר שיעלה לאוטובוס יעבור בין הנשים (ואז לא הרווחנו כלום + יש בעיה הלכתית: אסור לגבר לעבור בין 2 נשים כי זו פריצות או משו כזה) - במהלך הנסיעה, כשהם יושבים מאחורה הם רואים את כל הנשים מלפנים. ואז שוב לא הרווחנו כלום. הפתרון הוא שהנשים ישבו מאחור בצורה נוחה תוך אפשרות לעלות מאחור (מה שיש גם היום לפי מה שהבנתי) ולשלם מאחור (ע"י כרטיסן אחורי, מכונה או אופציה אחרת - בניגוד למה שקורה היום שהאישה צריכה ללכת עד לנהג וחזור, דרך כל הגברים), או כמו בחו"ל - צד ימין וצד שמאל (עם מחיצה באמצע, אם רוצים), ואף אחד לא מקופח.
 

tamarhp

New member
ואגב

באיזה מקום בעולם מכבדים נשים? אולי ההגדרה שלי לכבוד היא שונה, אבל בכך שמשתמשים בנשים כאובייקט מיני לצרכי פרסומות, למשל - זה חוסר הכבוד הגדול ביותר שיש.
 
../images/Emo189.gif לפחות בעולם הציפיות שלנו...

כי לכאורה גם עולם התורה מתהדר בכבוד שהוא נותן לאשה. "בת מלך" לפיכך יש להתנהג בהתאם.
 
אפשר לתלות וילון.../images/Emo196.gif

ודרך אגב, זה לא מפריע לגברים להסתובב בעת התפילה בערב שבת, ולהביך במבטיהם את הבנות הבודדות היושבות בעזרת הנשים. או להכנס לדבר עם בת זוגן בעזרת הנשים, שמן הסתם , יש שם גם בנות לא נשואות. יש לך מושג עד כמה זה מפריע לאותן בנות שלא יאמרו דבר על כך?
 

tamarhp

New member
על מה את מדברת?

א. אם הבנים ישבו מאחור והבנות מקדימה עם וילון באמצע - זה לא יפתור את הבעיה שהגברים נכנסים בדלת הקדמית/משלמים לנהג ואז עוברים בין הבנות. ואם תפתרי את הבעיה ע"י כך שיהיה כרטיסן אחורי וכו' - שוב, זה אותו פתרון לנשים, ואז מי החליט שדווקא הנשים מקדימה והגברים מקופחים מאחור? ב. באף בית כנסת בו הייתי (והייתי בהרבה) לא ראיתי בנים שמביכים במבטיהם את הנשים בעזרת הנשים. יש בתי כנסת בהם עזרת הנשים באותה קומה ויש מחיצה כך שלא ניתן להסתכל, ויש בתי"כ בהם עזרת הנשים למעלה, ואז גברים יכולים להסתכל אבל הם רק מפדחים את עצמם כי כל הגברים מסביב רואים. גם אם יש בנים בודדים שמרימים עיניים לעזרת הנשים, הם בד"כ גברים נשואים-טריים-צעירים שמחפשים את נשותיהן, ובד"כ אחרי פעם-פעמיים הם כבר יודעים איפה היא יושבת ולא צריכים לשוטט עם העיניים על כל עזרת הנשים אלא מסתכלים ישירות אליה. ג.להכנס לעזרת הנשים לדבר עם בת זוגן?!?!?!?!?! בחיים לא ראיתי דבר כזה, וזו חוצפה מצדם. אולי היית בבית כנסת מאד "חפיפניקי" עם גברים שלא איכפת להם - בכל מקרה אני מעולם לא נתקלתי בזה (אולי במקרים חריגים וחשובים מאד, וגם אז בד"כ הם פותחים את הדלת קצת או מבקשים ממישהי שתקרא לאישה). בית כנסת הוא לא מקום של דיבורים, ועזרת הנשים מיועדת לנשים, ואף גבר לא אמור להכנס. אם ראית בי"כ כזה, אז הוא חריג מאד.
 

faridi

New member
תגובה לאפריל

אם הם שולחים ת'נשים אחורה, כנראה שיש פה הצדקה הלכתית. במדה וזו אשה לא דתיה, שאולי גם תהיה לא צנועה או אפילו יפה שעלולה לגרום לגירוי וכד', אז יש בעיה לגברים. למה שיתענו בסגירת עיניים? בפרט שאי אפשר לקרוא בדברי תורה מול שיער גלוי של אשה. מה שהכי חורה לי שנשים מגיעות בלבוש לא צנוע לבתי כנסת וכשמעירים להן לכבד ת'מקום, הן מתרעמות ואומרות: "אל תסתכל" וכד', מה זאת אומרת? גם בבית כנסת אני צריך לסגור עיניים כמו ברחוב?
 

שרון AAA

New member
מה זאת הבעייה של הנשים שאתה לא רוצה

להסתכל עליהן? מה הן אשמות ? הן אומרות לך איך להתלבש? הן שולחות אותך למושבים האחוריים של האוטובוס? זה שאתה עלול להתגרות זאת בעייה שלך ולא שלהן.
 

tamarhp

New member
ואיפה הערבותה הדדית?

איפה האכפתיות? למה שאישה לא תכבד את בן המין השני ותקל עליו?
 

faridi

New member
אני לא אוכל את הלוקשים של התשקורת

לפחות את רובם. לגופו על עניין, אם מדובר על אזור מסויים בו אותה אוכלוסייה עולה ברובה באוטובוס ספציפי זה והיא מהווה רוב, יש לכבדה.
 
למעלה